hé hé het mag eindelijk, ik had een soort verbod gekregen om de berichten niet verder verspreiden dat het is.
ik wist hier en daar wat er ging komen , dus mond houd en me dom houden dat had ik af gesproken met de mensen die voor Claas werken.
nu mag ik ook mee doen alles wat ik krijg post ik in dit topic.
het is nu donderdag 0.23 en ga naar bed, zo dra ik morgen thuis ben post ik de rest. alvast bedankt.
Het nieuws van landbouwmechanisatie en trekkerweb
Een traploze transmissie die Claas zelf bouwt.


De Claas Arion 500 en 600 zijn vanaf de zomer van 2014 niet alleen verkrijgbaar met de bekende zestraps Hexashift transmissie maar ook met een Cmatic EQ200-bak. Een traploze transmissie die Claas zelf bouwt.
De transmissie is ontwikkeld door Claas Industrietechnik in het Duitse Paderborn samen met Claas Tractors in Frankrijk. De Cmatic EQ200 kenmerkt zich door twee hydraulische groepen die naadloos in elkaar overgaan. Daarnaast heeft de bak een hoge efficiëntie, meent Claas.
Cebis-monitor
Je bedient de transmissie en de rest van de trekker met de Cebis-monitor die we ook kennen van de Axion 900, en de Cmotion joystick. De trekker rijdt op topsnelheid 50 km/h bij 1.500 motortoeren. Wie de cvt-versie van de Arion trekkers rijdt is niet direct herkenbaar. Dat er een cvt in de trekker huist is namelijk alleen te zien aan de Cmatic-opschriften onderop beide portieren.
Typeaanduiding verandert niet
De trekkers hebben maximumvermogens van 107 tot 135 kW (145 tot 184 pk). De viercilinder 500-serie telt drie typen van 107 tot 120 kW (145 tot 163 pk) en de zescilinder 600-serie vier typen van 116 tot 135 kW (158 tot 184 pk). Aan het vermogen en de aanduiding verandert niets veranderd ten opzichte van de bestaande Arion-typen met de zestraps Hexashift. Verder is de cabine geveerd op vier punten en is ook een geveerde vooras leverbaar.


Nieuwe Claas Xerion met Mercedes motor,De Xerion 4000 is de opvolger van de Claas Xerion 3800.
De Xerion 4000 is de opvolger van de Claas Xerion 3800. Hij heeft een nieuw uiterlijk en een maximumvermogen van 320 kW (435 pk). Dat komt uit een 10,6 liter commonrail zescilinder van Mercedes. Zijn voorganger had een Caterpillar-krachtbron.
Een nieuwe motorkap zorgt voor een beter zicht naar voren, maar het punt waar je de grond ziet, ligt nog steeds ver weg. De nieuwe 4000 is net als zijn grote broers 4500 en 5000 (die ook een nieuw uiterlijk hebben) in de basisuitvoering een ‘trac’ met de cabine vast middenop – de draaibare cabine (Trac VC) is een optie. De derde uitvoering is de cabine boven de motorkap.
Semi-actief geveerde cabine
De Xerion heeft nu standaard een semi-actief geveerde cabine met daarin onder meer de Cebis-boordcomputer en de multifunctionele Cmotion-bedieningshandreep. Daarmee kan de rechterhand zonder zich te verplaatsen via vinger- en duimbewegingen alle functies bedienen.
Keuze uit twee cvt’s
Er zijn tot zes dubbelwerkende elektrisch bediende hydrauliekventielen te monteren. De pomp heeft een capaciteit van 195 liter per minuut. De aftakas draait 1.000 toeren bij 1.650 motortoeren. Bij de transmissie is er keuze uit de ZF Eccom 4.5 of 5.0. Dat zijn beide hydromechanische cvt’s. Er zijn banden te monteren met een doorsnede tot 2,16 meter en de top ligt op 50 km/h. De brandstoftank heeft een inhoud van 740 liter; dat is als optie uit te breiden tot 930 liter. In de Adblue-tank gaat 120 liter.
Trekkerweb update,
xerion.
http://www.trekkerweb.nl/artikel/2013/10/de-nieuwe-claas-xerion-serie-4000/4500/5000.html
de-nieuwe-claas-jaguar-800-en-900-serie.
http://www.trekkerweb.nl/artikel/2013/10/de-nieuwe-claas-jaguar-800-en-900-serie.html
De nieuwe Claas Arion 500/600 cmatic-serie
http://www.trekkerweb.nl/artikel/2013/10/de-nieuwe-claas-arion-500/600-cmatic-serie.html
het filmpje van gtp