Ik zie dat ik hier al een tijdje niet heb ge-update, daarom hier even een extra grote

Als eerste terug naar 2010, een Deutz-Fahr DX met 4-schaar Kverneland ploeg

Vindt dit zelf persoonlijk de mooiste! lekker vierkant, en dat geluid

Ietsje verderop was loonbedrijf Schepel uit Hellum aan het spit/zaaien met een JD 7430 met Farmax spitmachine met Koningskilde zaai-opbouw

Het perceel is bietenland, dat aardig nat was, vandaar direct maar spitten en zaaien

Weer terug naar Februari dit jaar, op de 11e was loonbedrijf Ungersma uit Winsum bezig op een vrij nat perceel. Dit gebeurde met hun Steyr CVT6175 met Joskin bemester en Schouten haspels.

Kijkje in de cabine: bedieningskast voor de bemester, en het schermpje van de Trimble GPS

Verder naar het nabijgelegen perceel

Verder naar het erf, waar deze Case Magnum 250 voor de zelfbouw pompkar staat, links de Case CVX195 van loobedrijf gebr. Woldijk met extra slanghaspel

De motor van deze trekker is net helemaal gereviceerd, een dag nadat ik de foto's nam werd hij weer getuned naar 280pk, en ergens in de komende weken wordt hij nog verder getuned naar 340pk. Op deze manier kunnen ze veel zuiniger pompen, doordat de trekker niet constant volgas staat te draaien

Als tijdelijke vervanging voor de quad reed deze John Deere HDX gator rond. Trekkracht viel toch wat tegen op de klei