Het was zover, halverwege Augustus begon de capagne van aardappelverwerkings bedrijf avebe. En op een middag kwam ik per toeval langs een perceel waar een oud klasgenoot van me van de basis school voor zn pa aan het rooien was. dus de auto aan de kant en even met de camera het veld in en natuurlijk even een praatje gemaakt.
gerooit werd er met een Case cs 110 bavaria en Grimme dr 1500
voor het transport naar de bult reed er een Case mx 135 met peecon kieper mee.
even lossen
zo dat was het eerst weer. mvg Arno
mvg Arno Nothing runs like a deere" - being chased by a VALTRA
Zo we gaan dit dagboek eens even weer afstoffen haha. Ik ben vandaag en morgen namelijk in assen te vinden, ergens rondrijdend op een groen/geel gevaarte genaamd JD haha en dat te zamen met een beco combidumper. Men belde mij gisteren van het uitzend bureau of ik zin had vandaag te gaan dumperen, dus zo gezegt zo gedaan en vanmorgens m'n werkschoenen maar eens even weer aan getrokken en naar assen afgereisd. Men had mij verteld dat het om een JD 6920 zou gaan, maar tot mijn verbazing bleek het een 6930 te wezen. Nadat ik de auto had geparkeerd heb ik de contackt persoon maar eens op gebeld en verteld dat ik al in de buurt van de jd was. Hij zo is goed ik kom er aan, en op het zelfde moment zag ik hem ook al lopen. Daarna nog even een praatje gemaakt en kon ik aan de slag. Ik mocht me daarop melden bij de shovel machinist voor een vrachtje zand wat ik daarna vervoeren mocht naar een klusje van gebr kok, waar ik ook de rest van de dag mocht vertoeven met wat vrachtjes grond, zand en puin. Goed genoeg gepraat hierbij wat pica's
even de zwarte grond uitgraven
dash
materiaal wat altijd maar in de weg rijd of staat
ach ja nog meer van die lui
ffe wachten
en nog ffe wachten
hehe is de shovel er weer dringt mn collega voor grr haha
mvg Arno
Geen idee of ik daar de hele week ben, eerst zou het maar voor 1 dag wezen. Maar vervolgens vertelde men mij gisteren aan het eind van de dag dat ik er vandaag ook welkom was, dus wie weet haha. Het is der wel een drukke bedoening met wel getelt 2 trekkers met dumpers, 3 mobiele kranen, 2 rups kranen en een 3tal shovels. en dat op pak en beet 4 á 500 vierkante meter. mvg Arno
Daar niet denk ik haha daar knoeien ze al 2 jaar hoorde ik en men was onefficient bezig haha. vanmorgens ook weer zo iets ffe een bultje zwarte grond laden en naar het depot brengen, euh welk depot die van zwarte grond of voor leem. Och maakt niet uit het ligt toch al door elkaar. dan vraag je je ook af waar zijn we toch mee bezig maar ja. mvg Arno
Hoho ik heb de laatste foto's der nog niet opstaan haha, er staat zelfs een nieuwe manier van zwaar transport er op haha. Dwars op de zijlader en 15 meter verder weer afladen haha, en dat door een chauffeur die er uit 1 van de wijken van kloosterveen zelf komt. Hij zei al ik hoop niet mn buren hier tegen te komen
Oke dan het laatste deel van de klus in assen van vorige week, het zat er helaas op maar ja. Het was in elk geval wel weer gezellig en leerzaam. Oja Geoff opgelet je volvo komt er aan
Nieuwste mmanier van kraantje laden haha.
Achja nog even de school kinderen pesten door ze het uitzicht te bederven.
En leverancier die zich op een pad bevond waar hij niet komen mocht, tja resultaat is dat hij zich vast reed. De verkleurde manitou moest hem maar weer redden.
Even bagger laden @t "de schepper"
Lekker spelen met de rototilt.
Ach ja knol liet het ook nog ffe lekker trillen.
Op de vroege morgen weer verder met de bagger.
Zo dat was de klus in Assen. Komend weekend ben ik hier bij de lokale mechanisatie bedrijf te vinden voor hun najaars show. mvg Arno
Zo hebben wij ook wel is een kraan 400 meter verplaats. voor zo'n stukkie hoef je niet te martelen helemaal niet omdat de kraan toen maar net op de dieplader paste.
Zoals belooft ben ik even wezen kijken op de show van mechanistie bedrijf MCV te Valthermond, alleen kon ik er alleen op zaterdag de 27ste er naar toe. Maargoed 1 maal aan gekomen daar heb ik eerst maar eens een rondje gemaakt over het buiten terein waar diverse nieuwe machines en machines van klanten stonden. Ook dit keer vond ik dat men weer meer dan genoeg machines bij elkaar had weten te harken, en het zal mij ook niet verbazen dat het er meer waren dan voorgaande jaren. Maargoed ik begon het inmiddels koud te krijgen, dus maar snel naar binnen richting de verse koffie en heerlijk plakje caké. En daarna de weg vervolgd door de goed gevulde werkplaats en aangrenzende loods. Vervolgens nog even weer richting de koffie gedeelte en een praatje gemaakt met 1 van de monteurs voor een ritje met een paar demo trekkers. Men had daar een Valtra s352, Case mx 310, Steyr cvt en een Case puma 180 cvt klaar staan voor de diverse ritjes van de afgelopen 3 dagen
de rest van de foto's volgen morgen mvg Arno