Vandaag na een zwaar (uche uche) weekend begonnen met het wegbrengen van shovels. Eentje moest naar het centrum van Ommen. Toen in Varssen de andere Atlas shovel op halen en die moest vervolgens naar Gramsbergen, ongeveer 1 uur en 20 minuten alleen maar gebrul van die heerlijke 956
Vandaag een poosje op de Takeuchi TB125 gezeten, om een sleuf te graven voor straat kolken. Ging niet echt slecht als ik de baas en men collega zo hoorde Niet gek voor een gek Morgen proberen een stuk baan te maken met het kraantje, dus is kijken hoe dat gaat.
Dat zou heel goed kunnen. Als ik het goed heb draait hij op dit moment voor Luinstra bronbemaling, maar waar precies dat zou ik zo niet weten. Hij ging geloof ik wel die kanten op, ik zal het morgen is vragen
Dat was niet de kraan van Jurrie, want de 210 staat nog gewoon in Ommen hoorde ik vandaag. Hij zou wel weg gaan, omdan vervolgens daar 3 weken te blijven niks doen, maar we konden hem nog wel gebruiken zij de baas
net wat je klein noemt rene, een 743 noem ik eerder klein, die voorvelgen kan ik niks aan doen. brullen hoor je alleen met op trekken. met gas loslaten fluit hij wel
fendt-mf: nee we hebben geen bleu power, helaas , er komt binnenkort wel een nieuwe trekker, precies dezelfde met een paar dingetjes veranderd.
Mag anders graag op een 4, 5 of 633 zitten. Mooi geluid en machtige trekkers, ondanks (of dankzij?) hun formaat. Overigens had IH maar 3 of 4 motoren in t programma (Duits/Frans/Engels). Enige verschil waren boring en slag. Schreeuwen valt wel mee (ook op de 4,5,633) , vind ik... Een 633 fluit overigens al enigszins.
mvg Sjoerd Spiekker
As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"
Ik zeg ook niet dat ik er niet graag op mag zitten, sterker nog; soms is de 7 nog idealer als de 9, ivm krap sturen etc. Maar steek maar is je kop uit het dak en trap een keer het gas in, dat klinkt toch wel erg fijn
Deze week 2 super nette trekkertjes ''gespot'' De eerste, kwamen we onderweg tegen toen we vrachtwaggels gingen kijken zondag. De New Holland T7070 BLEU POWER van Jan Bakker
En gister kwam loonbedrijf Prenger voorbij rijden waar ik aant werk was met een Case Magnum 225 en Veenhuis tank.
Waarom zegt iedereen eigenlijk Bleu power? Heet volgens mij toch echt Blue power... (Die toevoeging voor SCR heet ook Ad Blue®, geen Ad Bleu. Die gore nepboter met dat blauwe strikje heet Blue Band, al hoor ik mn moeder over Bleu Band.)
mvg Sjoerd Spiekker
As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"
hermenjohndeere schreef:Die bleu powers zijn inderdaad een lust voor het oog, en dat geluid.........
Was pas bezig op werkje waar de 7070 van Scholman ook reed. Moet wel zeggen dat als ik zon geluid in de trekker had, dan ging het dak luik niet meer dicht
Arno schreef:achteruitrijden met de kieper omhoog is ZO!! 1990