Nieuwe Unimog met mechanische en hydrostatische aandrijving

De nieuwste berichten op het gebied van mechanisatie. Afbeelding
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4622
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Nieuwe Unimog met mechanische en hydrostatische aandrijving

Berichtdoor Stigter » do 25 apr, 2013 11:55

Afbeelding
Mercedes-Benz presenteerde onlangs de Unimog die aan de Euro VI-emissie-eisen in de fabriek in Würth. De Unimog Euro VI werkt met een combinatie van SCR-technologie en uitlaatgasrecirculatie. Optioneel is een hydrostaat naast de mechanische transmissie waarmee je tot 50 kilometer per uur, traploze aandrijving hebt.

Om aan de hogere eisen te voldoen, heeft de nieuwe Unimog een compleet vernieuwde motor gekregen met uitlaatgasrecirculatie. Een deel van de uitlaatgassen gaat dus terug het verbrandingsproces in. Zo is de verbranding kouder en wordt er minder stikstofoxide gevormd dan met hetere verbranding. Er vormen zich wel roetdeeltjes die door een Diesel Partikel Filter, ofwel een DPF, worden uitgefilterd.

De kleine hoeveelheid stikstofoxide wordt geneutraliseerd door de uitlaatgassen na te behandelen met AdBlue. In de Euro 5-Unimog gebruikte Mercedes-Benz alleen AdBlue en geen uitlaatgasrecirculatie.

lees meer


Met vriendelijke groet,
Arie Stigter

Terug naar “Laatste nieuws”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten