
Nationaal Dealertevredenheidsonderzoek 2012
Imago tractormerken nog steeds ijzersterk
Het vertrouwen van Nederlandse tractordealers in hun merk, product, importeur en fabrikant is in 2012 (14,3 op schaal van 1-20) licht gestegen ten opzichte van 2011 (13,8). Dat is de conclusie van het Nationaal Dealertevredenheidsonderzoek 2012 van het Centraal Orgaan Mechanisatiebedrijven (COM). Nog steeds zijn de dealers zeer goed te spreken over merk, imago en bekendheid van hun eigen merk. New Holland is John Deere opgevolgd als best beoordeelde van de zestien tractormerken.
In totaal zijn 611 enquêtes naar 463 officiële Nederlandse dealers van zestien merken verzonden. Met 191 ingevulde – anonieme - formulieren is het responsepercentage 31%. Omdat bij de vijf merken JCB, Kubota, Lamborghini, Zetor en Same de respons te laag was, zijn deze gegevens niet verwerkt. De merken Landini en McCormick zijn gezamenlijk onder de Argo Groep gebundeld.

Bron