Ik ben Luuk, net zo oud als Kris en zit eigenlijk al een tijdje vooral mee te kijken op dit forum. Ik post hier niet zoveel (en zal dat vermoedelijk ook niet heel veel gaan doen), omdat ik vind dat ik dan wel wat toe moet kunnen voegen. Ik kijk wel graag hier, omdat er toch ook mooie onderwerpen en fotos terug te vinden zijn.
Ik heb zelf momenteel beroepsmatig eigenlijk niks meer met de landbouw, maar ben opgegroeid in het buitengebied van Noord-Limburg (NL). Vanaf ongeveer mijn 12e jaar was ik vaste bezoeker op een boerderij bij mij in de buurt. Dat heb ik tot na mijn 30ste volgehouden. Het betreft een gemengd bedrijf met meststieren, akkerbouw en grove tuinbouw. De trekkers waren allemaal John Deeres en dan destijds de oudere types (20, 30 en 40 serie). Ik heb altijd affiniteit gehouden met de landbouw, maar omdat een echt bedrijf ervoor mij niet in zat ben ik maar in het klein (miniatuur) begonnen. Ik heb inmiddels een bescheiden verzameling met voornamelijk John Deere's. Daarnaast trekken de oudere Britains modellen mij behoorlijk. Ook modellen die ik gewoon mooi vind maken kans om in de collectie te komen. Zo heb ik ook nog steeds een neventak modellen vrachtwagens (die gaan er wel uit binnenkort) en wat grondverzet (kranen en loaders).
Het kan zijn dat jullie mij kennen van het LMF. Het schijnt dat ik daar ook actief ben
.