Mijn grondverzet foto's

Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » di 19 mei, 2009 20:34

Zoals ik al had vermeld in het "voorstel topic" ben ik full time kraanmachinist bij Grondverzetbedrijf Van Der Flier in Beerta Ik werk hier sinds Maart dit jaar. Daarvoor werkte ik bij Fuhler Loon & Verhuur in Emmen

In dit topic zullen wat foto's komen te staan van grondverzet machines waarmee ik gewerkt heb bij zowel m'n nieuwe als m'n oude werkgeven. heb een hele rits foto's op de computer staan. dus die zullen zo langzamer hand wel in dit topic tevoorschijn komen. Ik zal de foto's zo veel mogelijk proberen te posten per klus om een beetje overzicht te houden :lol:

alvast een klein voorproefje:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » di 19 mei, 2009 20:59

Ik zal beginnen met een serie foto's van Fuhler. We beginnen met foto's van een grote sanerings klus.

Het ging om een asbest en puin sanering voor gemeente Amersfoort. Het stuk land ( het voormalige woonwagenkamp van Amersfoort ) was 3.8 hectare groot. en moest tot een diepte van min 1m ( dieper naarmate de vervuiling ) uitgraven worden worden en afgezeeft. dit komt dus ruwweg neer op een zeefklus van 40.000m3 grond.

Voordat we zijn begonnen met het zeven van de 3.8 hectare grond hebben we eerst het met asbestvervuilde grond afgevoerd zodat we "veilig" konden werken.

De machines die op de sanering aanwezig waren zijn allemaal uitgerust met een overdruksysteem.

Een paar foto's van deze klus:
Afbeelding

De grond werd in de zeef geladen door een Caterpillar 323D graafmachine.

Afbeelding
De zeef is een Backers MTB - 3, De zeef kun je bedienen vanuit de cabine van de kraan met een afstandbediening, je kunt met deze afstandsbediening de rupsen bedienen. in en uitschakelen van de zeef en het terug draaien van de bunker.

Afbeelding
Mijn werk was het zeefresidu onder de banden van de zeef weg rijden in een depo. en een vlakke baan schuiven zodat de zeef altijd mooi vlak staat.

Foto's Bodemsanering Amersfoort Deel I

Wat foto's van de Caterpillar 928Gz shovel. de shovel heeft een 150pk caterpillar motor, eigen gewicht van 13ton en met Michelin brede banden, eurosteel snelwissel met een palletvork, dichtebak en puinriek.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De zeef werd geladen door een Caterpillar 323D van vaste machinist "Arjan"

Dit is de fijnste kraan waar ik tot nu toe op gedraait heb ( moet je dat snot joch horen :lol: )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Jansen
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 1220
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 00:34
Voornaam: Peter
Skype: jansen_peter@hotmail.com
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor Peter Jansen » di 19 mei, 2009 21:02

Mooie foto's Oekeboele :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: !!

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Ritchie
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 442
Lid geworden op: di 24 mar, 2009 14:49
Voornaam: Ritchie
Locatie: Moerstraten, West Brrrrabant

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor Ritchie » di 19 mei, 2009 21:08

Hele mooie foto's Geoff!
Maare rijdt dat nou lekker, zo'n shovel?
Stuitert dat niet op hogere snelheid over dat soort terrein?
Groeten Ritchie
Houdoe!

Wie een kuil graaft voor een ander is in elk geval geen egoist
Als je voor me valt, help ik je wel met opstaan
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » di 19 mei, 2009 21:23

Foto's bodemsanering Amersfoort deel II

We beginnen met wat foto's in info over de Backers MTB -3 zeef.

De machine is een 3 fractie sterren zeef. dat houd in: de machine zeeft in 3 fracties afhankelijk van de zeefdekken. Wij hadden er een 60mm grofzeefdek op, een 16mm fijn zeefdek. na het zeven krijg je dus een fractie:

fractie 80 + = grof puin
fractie 16 tot 80 = fijn puin
fractie 16 - = "schoon" zand

Sterren zeef houd in dat de zeefdekken bestaan uit rubberen sterren rollen die in elkaar draaien. de dikte, de diamter en de afstand van de sterren ten opzichte van elkaar bepaalde fractie grote. De Backers MTB -3 is volledig hydraulische machine. de hydropomp wordt aangedreven door een 4 cylinder perkins 130pk diesel motor. onder ideale omstandigheden kun je hiermee 400m3 per uur zeven.

Afbeelding
Afbeelding
Wij zeven de grond in een zogeheten "banen" systeem. de zeef zelf staat op nog niet gezeefde grond. met de kraan sta je er naast te laden. het gezeefde zand komt zo recht streeks terug in de gleuf die je hebt afgegraven. de shovel verzameld daarna de groffe en fijne fractie die uit de zeef komen. per baan neem je zo'n 7 / 8 meter mee.

Afbeelding
Foto vanuit de bunker van de zeef genomen. je ziet het fijne 16mm sterrendek, linkerband is voor het zand, rechter band is voor de fijne fractie.

Afbeelding
capaciteit !!!

Afbeelding
Afbeelding
Het LCD display van de zeef met alle traploze instelmogelijkheden

Afbeelding
De afstandbediening die ik de kraan lag voor het verrijden en de de bediening van de zeef.

Afbeelding
Het zand vliegt over het fijne zeefdek.

Afbeelding
Close-up van het sterren dek. Je ziet er boven een soort kam hangen. Bij natte omstandigheden gaan de sterren vollopen en krijgen de hydromotoren te veel weerstand. als ze beneden een bepaald toerental zakken grijpt het besturingssyteem in en zet de kam enkele seconde op het dek zodat de rollen hun zand kunnen lozen.

Na enige tijd was het nodig om een extra kraan op de klus er bij te krijgen. Omdat we zowel moesten zeven als vrachtwagens laden met puin en vervuilde grond. De shovel bleef, en er kwam een extra kraan bij. waar ik de bestuurder van was. Het was een Komatsu PC210 LC 6 van het bouwjaar 2002.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na ander halve maand op de PC 210 LC 6 te hebben gedraait werd hij omgeruild voor z´n jongere broer, de PC210 LC 7 van bouwjaar 2006. vond dit een erg fijne kraan. maar nog steeds geen Caterpillar ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vind het mooi geweest voor vandaag. In de loop van de week volgen meer foto´s
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » di 19 mei, 2009 21:26

Ritchie schreef:Stuitert dat niet op hogere snelheid over dat soort terrein?


Er zit toch een bak voor waarmee je een baan voor jezelf kunt schuiven ? :lol:

Het is inderdaad geen asvalt weg waar je overheen rijd. maar je hoeft ook geen 40km/uur te rijden over het terrein. Er zit niks voor niks een bak op de shovel. Dus even de bak aan de grond en jezelf even een mooi vlak weggetje schuiven en het wil prima.
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Forumlid
Forumlid
Suriname
Berichten: 769
Lid geworden op: di 20 jan, 2009 20:36
Voornaam: Cornelis
Skype: Ik gebruik Whatsapp
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor CornelisJ90 » di 19 mei, 2009 22:46

Is dat een pure grondverzet shovel, die Cat? Omdat er van die brede Michelin's omliggen? Want deze banden rijd je snel kort (uit ervaring bij Oskam dan) in dit soort werk... Hier kan je beter die smalle Michelins of die stugge Good-Years gebruiken dunkt me? En ja dat geloof ik ook wel dat die Cat fijn draait, daar betaal je ook voor (net als Liebherr). Maar die Komatsu is ook geen verkeerd machientje, lekker snel dat is wel even wennen ;) Maar mooie foto's en plaats maar snel foto's van die dikke Takeuchi!
[Half bezopen zijn, is een gebrek aan doorzettingsvermogen hebben ...
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » wo 20 mei, 2009 19:08

CornelisJ90 schreef:Is dat een pure grondverzet shovel, die Cat? Omdat er van die brede Michelin's omliggen? Want deze banden rijd je snel kort (uit ervaring bij Oskam dan) in dit soort werk... Hier kan je beter die smalle Michelins of die stugge Good-Years gebruiken dunkt me? En ja dat geloof ik ook wel dat die Cat fijn draait, daar betaal je ook voor (net als Liebherr). Maar die Komatsu is ook geen verkeerd machientje, lekker snel dat is wel even wennen ;) Maar mooie foto's en plaats maar snel foto's van die dikke Takeuchi!


De Cat is z'n eerste 2500 uur een grondverzet shovel geweest, Daarna is hij in de overslag terecht gekomen ( bij een shredder ) Over de banden: Als de keuze aan mij is zal ik altijd kiezen voor de michelin 650's in het grondverzet. de Goodyear 650 zijn naar mijn mening te stug. Het zijn goede banden voor de overslag, op een asvalt/beton vloer, maar op zand grond vind ik ze tegenvallen. Over de "standaard" 20.5inc michelin shovelband zul je van mij helemaal geen goed woord horen.

Voor Caterpillar betaal je inderdaad voor de naam, net als bij een Volvo. Maar bij een Caterpillar kraan krijg je daar heel veel voor terug. Er is simpelweg geen fijnere kraan als een shovel. en dat is bij Volvo met de shovels het geval. Heb ook wel met liebherr gedraait, ik zou zelf nooit een liebherr kopen. of om een liebherr vragen als ik een vaste kraan zou krijgen !

De komatsu was zeker een fijn kraantje, de LC7 serie althans. de LC6 serie was een bagger ding. Maar ook de LC7 liet nog wensen over. ik vond de bediening heel erg stug. als je weken op een cat gedraait hebt en daarna op een komatsu moet dan voel je dat 's avonds zeker in de armen ;)

Ik zal zo weer even verder gaan met foto's posten :D
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » wo 20 mei, 2009 19:37

En dan hier de beloofde foto's voor vanavond. We beginnen met het laatste deel van de foto's van de bodemsanering in Amersfoort: Deel 3

Afbeelding
Even wat puin verplaatsen en sorteren met de PC210-LC6

Afbeelding
Schaft :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Alles keurig netjes geparkeerd voor de nacht. 323D voor het hek zodat dat Amersfoortse tuig m'n Komatsu niet stelen :lol:

Afbeelding
Het uitzicht vanuit mijn stoel

Afbeelding
Daar gaat weer ruim 30ton vervuilde grond richting de VAR

[img]http://img196.imageshack.us/img196/3838/image009dsk.jpg[img]
Er waren dagen bij dat De Groot uit Apeldoorn met 14 auto's op en neer reed naar de VAR ( een rit van max 2 uur ) Dus dan komt het voor dat er zomaar 3 staan te wachten op mij.

Afbeelding
Heel wat m3's schone, gezeefde grond.

Afbeelding
van links naar rechtes, Gereedschap container, De-co unit, schaftkeet / kantoor

Afbeelding
Beetje puin sorteren

Afbeelding
Je hebt dagen dat gewoon alles tegen zit ! Hier was de aandrijfas van de bunkerband dwars door midden geknapt. Constructiefoutje. uiteraard garantie van Backers, maar je staat wel even 2 dagen stil.

Afbeelding
Het grootste nadeel aan een sterren zeef is dat je met ronddraaiende delen te maken hebt. 99.9% van de tijd gaat dit allemaal goed, maar die 0.1% dat het fout gaat zit er vaak een staalkabel tussen de sterren gewikkeld en dan is het pats boem gebeurd met het dek. Dus agregaat op de palletvorken, slijptol mee en ff lekker slijpen :x
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » wo 20 mei, 2009 19:57

Door het aanhoudende natte weer zijn we gestopt omdat de grond niet meer zeven wou. Ik ben toen 3 weken verhuurd als shovel/kraan machinist aan Van Ganzewinkel in Coevorden. Ik heb hier gedraait met een Liebherr 902 mobiel kraan voor het laden van de shredder. en met een Caterpillar 924G highlift shovel, die eind 2e week werd vervangen door een splinter nieuwe Ljunby Maskin L13. De foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De kraan glimt zo ( foto 1&2 ) omdat het gestorte hout continu beneveld wordt met water om stof te voorkomen tijdens het shredderen

Afbeelding
Er waren 2 hout shredders op de lokatie. een Zeno langzaamdraaiende voorbreker ( fractie 0-300 ) deze shredder gebruikte we voor het verkleinen voor hout voor de verbrandingsinstalatie Twence. Hiermee draaiden we zo'n 300m3 per dag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De 2e shredder op lokatie was een Doppstadt AK430 profi, sneldraaiende naverkleiner ( fracti 0 - 10 tot 0 - 100, afhankelijk van de fractiebepalden platen om de kooi. de grote van het gat bepaald de fractie grote) hiermee draaiden we zo'n 500m3 hout per dag.

Afbeelding
De Caterpillar 924G highlift die later die week ingeruild zo worden voor een nieuwe.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat ( slechte kwaliteit ! ) foto's van de Ljungby Maskin L13 shovel, hij ziet er wat kaal uit. dit komt door de smalle masieve banden en de afwezigheid van spatborden. Dit breekt toch alleen maar af in sloophout was de gedachten van hun.

Afbeelding
Die snotjoch krijgt ook alles kapot :lol:

Afbeelding
Aanvoer van ongebroken hout in 40m3 containers.

Afbeelding
Afvoer van gebroken hout per 100m3 walkingfloors
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » wo 20 mei, 2009 20:16

Afbeelding
Afbeelding

Na wat "spelen" bij Van Ganzewinkel was het tijd voor het echte werk. Fuhler bezig 2 van de grootste mobiele sloophout shredders van nederland. de naam: Diamond Z DZH 7000, de sneldraaiende rotor wordt aangedreven door een 1300 pk sterke Caterpillar V12 motor. De capaciteit van deze machinge? zo'n 600m3 per uur.

Afbeelding
De shredder wordt vol gegooit door een Caterpillar M318C mobiele kraan met speciale sloopthout sorteerknijper.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De hout snipper worden in depot geschoven door deze Volvo L110E shovel met een 6m3 volumebak. een flinke jonge met een eigen gewicht van zo'n 23ton. De shovel war uitvoerd met CDC besturing. ( de joystick in de linker armleuning ) hiermee kun je het functie van het stuur overnemen. beweeg hem links. je stuurd naar links. beweeg hem naar rechts, je stuurd naar rechts. vooruit - neutraal - achteruit zat op een tuimelschakelijk die je vervolgens met jep pink en ringvinger bedient. Als je het eenmaal gewend bent wil je nooit meer anders !

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De Diamond Z DZH 7000 shredder. het is moeilijk op de foto vast te leggen hoe groot deze machien eigenlijk is. Hij is van amerikaans fabrikaat. en alles moet zo groot mogelijk daar, dat is ook goed te zien in deze shredder. De machine heeft een eigen gewichte van ruim 60 ton. en staat dus ook apart op kenteken. zoals de stickers op de dieseltank vermeld: Size Matters :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat foto's van het hart van de machine, de shredder rotor. om de 5 draaiuren controleren we de hamerkoppen voor slijtage, en worden zonodig vervangen.

Als er vragen zijn laat het me weten dan probeer ik ze te beandworden ;)

2 b continued...
Gebruikersavatar
dwoertink
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 866
Lid geworden op: zo 25 jan, 2009 16:28
Voornaam: Diederik
Contacteer:

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor dwoertink » wo 20 mei, 2009 20:55

Mooie foto's, hier werk jij dus allemaal mee... Ik had eerst niets met van die grote rups kranen, maar nu zijn ze met een gasbuis aan het graven, en dan zie je ze van dichtbij, maar dat zijn toch donders mooie dingen. er stond o.a. een Doosan 480 ofzo. Maar wordt het niet saai als je een dag lang hele tijd afval of zand in een schredder gooit?
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » do 21 mei, 2009 11:06

Persoonlijk ligt mij voorkeur kwa grondverzetmachines bij de shovel/wiellader/laadschop, hoe je het ook wilt noemen. Ik deed eerst een opleiding tot shovel machinist. aangezien er bij Fuhler toen die tijd weinig grondverzet werk was voor shovel ben ik over gegaan naar kraan. Nu ik bij Van Der Flier zit maak ik gewoon m'n kraanopleiding af, en daarna ga ik nog de opleiding tot shovelmachinist doen aagenzien dat toch is waarin ik verder wil. En daar komt bij dat als je een goede shovel machinist bent je een vele betere boterham kunt verdienen als dat je een goeie kraanmachinist bent. Die zijn er veel meer te vinden.

Dat het werk saai wordt is ook de reden dat ik ben weg gegaan bij fuhler. Ik ben een leerling machinist. Dat houd in dat ik dingen moet leren in de grondverzet. Ik vind het niet erg om in de overslag aan het werk te zijn. maar het moet niet zo zijn dat m'n opleiding er onder gaat leiden. en dat begon zo langzamerhand wel het geval te worden. zo doende ben ik via school terecht gekomen bij Van Der Flier. En om eerttijk te zijn, iik wil nooit weer anders :lol:

Nou moet ik wel zeggen dat ik altijd met veel plezier bij Fuhler gewerkt heb ! Vooral met de shovel bij een hout shredder vond ik prachtig werk. Het is gaat maar om 1 ding bij zo'n hout shredden, en dat is capaciteit draaien. Ik zal veelal op de shovel bij een shredder. maar ook wel op de kraan. Maar hier gaat m'n voorkeur toch uit naar de shovel. de kraan staat steeds op de zelfde plek. ik moet hout toedrukken naar de kraan en het weer onder de afvoerband weg schuiven in een grote ( soort kuil) bult ( soms wel 15m en hoger ! ) Je wilt niet weten met hoe zo'n donder en geweld dat gaat dat hout shredderen. er ligt niet voor niks een 1300PK V12 motor in. en daar zit me toch een mooi geluidje in :shock:

Voor de liefhebbers, wat filmpjes van de DZH 7000:


Dit was de eerste DZH 7000, deze had een Cat 1000pk motor. De machine is in 2006 gekomen. en is met de komst van de 2e ( in 2007 ) ook in de Fuhler groene kleur gespoten


Productie!!

Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » do 21 mei, 2009 18:07

Een paar berichten met foto's van Compostering "Telles" Vagroen in Grijpskeuken. Fuhler heeft hier Kranen, shovels en een zeef lopen.

Foto's compostering Tellus deel I

Compost afzeven met Cat 928G en Doppstadt SM581 trommelzeef:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groen afval shredderen met Jenz AZ650, de shredder wordt geladen door een nagelnieuwe Caterpillar M315D mobiele kraan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » do 21 mei, 2009 18:17

B hout shredderen in Mol (België)


De shredder is een Doppstadt DZ750 Kombi, met een MB V8 motor van 880pk. De shredder wordt geladen door een Caterpillar M315C mobiel kraan, en het hout wordt toegedrukt & weg gereden met een Volvo L90E shovel. Achter de schredder staat een Powerscreen Warrior 1400 schudzeef, deze zeeft de stoffractie uit het geschredderde hout.

[Dit zal de laatste serie foto's zijn van de kwalitiet "bagger" :oops: ]

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een bijpassend youtube filmpje van deze set-up in actie ( gemaakt door de vaste machinist van Cat 315C ):

Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » do 21 mei, 2009 18:25

Toen toch maar eens besloten om een digitale camera aan te schaffen. begon aardig flauw te worden van de bagger kwaliteit van m'n telefoon. Heb nu een Casio Exilim EX-z85, 9.1 megapixel.

Foto's Cat 928Gz

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » do 21 mei, 2009 18:45

Compostering en Overslag terrein Fuhler / Area - Emmen

Een reeks foto's van Compostering en Overslagterrein van Fuhler en Area - Emmen. ik was hier met een Volvo L90E om de hout chips bult op te drukken. een collega was achterop de compostering aan het compost afzeven met een Volvo L70F met Backers MTB - 3 sterren zeef. Dit was de zelfde zeef als ik eerder mee gedraait heb in Amersfoort. Paar erg mooie foto's zitten er tussen van het compost zeven.

We beginnen met wat foto's van de Volvo L90E waar ik die dag op draaide:

Afbeelding
Afbeelding

De houtchips werden aangevoerd door een 4 trekkers. 1x Fendt 916 met 3as Rogana Carrier met 40m3 bak. 2x Fendt 820tms met Beco silagekipper en 1x Fendt 714 met Beco silagekipper:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En we gaan verder met foto's van het Compost afzeven met Volvo L70F en Backers MTB - 3 sterrenzeef:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » do 21 mei, 2009 18:59

Compostering "Tellus" Vagroen in Grijpskerk deel II

Dit keer geen foto's van het compost afzeven maar het omzetten van de compostbult met een Caterpillar 318B en 317B ruspkraan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » do 21 mei, 2009 19:14

Compostering "Tellus" Vagroen, Grijpskerk deel III

Deze keer weer compost afzeven, dit keer niet met de cat en oude doppstadt zeef. maar met de vaste shovel/zeef van collega "wuppie" die op vakantie was. De shovel is een Volvo L70F ( andere als bij de backers zeef ) en een Doppstadt SM620 profie. het verschil met de SM581 is dat deze een 6m lange trommel heeft. de 581 heeft een 5m trommel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


167 Foto's om naar te kijken. Morgen weer een update :D
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » vr 22 mei, 2009 20:06

B hout shredder in de haven van Vlaardingen deel I

Dit zal de laatste serie zijn van m'n foto's zijn van Fuhler. De laatste weken dat ik bij fuhler werke heb ik vast in Vlaardingen ( Rotterdam ) bij Van Gansewinkel gezeten samen met een collega. Ik als shovel machinist en hij als kraanmachinist, maar er werd ook regelmatig even geruild. we werken 4 dagen in de week en zaten in een hotel daar. Je snap dat het natuurlijk geen 7 tot 16 dagen waren maar meer 7 tot 24. dus in 4 dagen mooi veel uren maken. we shredderde daar B hout voor de engergie centrale B.E.C. in Rozenburg. Dit zijn de mooiste foto's van die 2 maand.

De shredder is een Doppstdat DW3060SA, een langzaamdraaiende voorbreker ( 32rpm ) met een fractie grote van 0 tot 200. De shredder wordt aangedreven door een Daimler Chrysler 600pk motor. Elke 8 uur moet de shredder compleet doorgesmeerd worden, dit neemt zo'n 5 vetpatronen per smeerbeurd. Je kunt je voorstellen wat voor enorm lagerblok er aan de rotor zit. en ook alle lopende banden draaien op flinke snelheid. die lagers moeten ook allemaal goed vet krijgen. De capaciteit van deze machine is zo'n 200m3 / uur

De kraan is een Caterpillar M315C uit 2005 en de shovel een Caterpillar 928Gz ( hier heeft fuhler er overgens een stuk of 8 van )

Afbeelding
kom je maandag weer aan op de lokatie. ligt er zo'n 5000m3 hout.

Afbeelding
Afbeelding
En we beginnen goed :roll: Gelukkig was Euromaster snel ter plaatse.

Afbeelding
Afbeelding
We beginnen met het opstellen van de shredder om de maximale procutie te behalen moet je hem niet zomaar ergens neer zetten. Ik moet een kort mogelijke route naar de bult hebben, en ik moet makkelijk van meerdere kanten hout naar de kraan kunnen schuiven.

En we kunnen aan de gang. Om veiligheids redenen moesten wij op een gegeven moment betonnen legoblokken de machine afschermen voor veiligheidsredenen dus vandaar dag je op sommige foto's wel de blokken ziet en sommige niet:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door GP Hoving op do 15 okt, 2009 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » vr 22 mei, 2009 20:22

B hout shredderen in Vlaardingen deel II

Afbeelding
Afbeelding

Dit is de rotor die het werk doet, aangedreven door een 600pk Daimler motor. De rotor draait met 32 rpm, foto 1 is van boven. foto 2 van onder. de kam die je op foto 2 ziet onder de rotor bepaald de fractie grote van het materiaal. Hoe dichter de kam op de rotor staat. hoe fijner het materiaal.

Afbeelding
Afbeelding

Dagelijk wordt er bij Van Gansewinkel in Vlaarding zo'n 1000m3 hout aangevoerd, er zijn dagen bij dat er wel 2000m3 binnen komt.

Afbeelding
Afbeelding

Wat foto's van "mijn" caterpillar 928Gz uitgerust met een 4m3 volumebak en overdruk. De shovel oogt wat kaal. alle shovel die bij fuhler in het shredder werk komen worden de spatborden vanaf gehaald omdat deze als luciverstokjes afbreken in het sloophout. De Michelin 650 brede banden zin ideaal in het sloophout. heb veel meer grip op de snipperbult voor het opdrukken en je bent ook veel stabieler op de betonvloer met het bijdrukken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De kraan is een Caterpillar M315C met overdruk en een Verachtert sorteergrijper. de kraan staat op dubbellucht masieve banden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zo ziet er donderdag middag 3 uur dan uit. Een lege houtplaat en een GROTE snipperbult, op de voorgrond staat een Caterpillar 966 shovel die ze gebruiken voor het vullen van schepen. Op de mileu vergunning staat de bult maar 4m hoog mag. nouja hij is ook maar 4 meter boven de betonmuur toch :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » vr 22 mei, 2009 20:31

M'n laatste week bij Fuhler zat ik de ploegen dienst op de Vagron in groningen. dit is het inzamelingspunt voor het huisvuil voor de stad Groningen. ik heb hier 2 dagen op overslagkraan gezeten, en 3 dagen op de shovel:

De overslag kraan was een Caterpillar M318D MH, een heel erg fijne kraan! Ik moest walking floor trailers laden ( 100m3 ) met huisvuil voor de verbrander in duitsland.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De rest van de week heb ik op de Caterpillar 928H ( opvolger van de G serie ) gezeten aangezien de verbrander stil lag voor onderhoud was er geen werk voor de kraan. nouja dan maar op de shovel. en hij had net 100 uur op de teller staan, splinter nieuw dus. De shovel staat op masievebanden, heeft een verachtert hoogkiepbak en een overdruk unit, geen overbodige luxe in die stinkende troep :? De H serie van Caterpillar is een mooie shovel, maar nog lang geen Volvo !

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zie ik dubbel :lol: ?
Afbeelding
Dit was het voor de foto's van Fuhler. Nu komen de echte grondverzet foto's 8-)
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » vr 22 mei, 2009 20:53

en dan gaan we nu over op de foto's van de m'n huidige werkgever:

Grondverzetbedrijf Van Der Flier BV uit het groningse Beerta

Van Der Flier is ( in tegen stelling tot Fuhler ) een echt grondverzet bedrijf. binnen het bedrijf zijn 10 kranen, 8 stuks volvo, 1 takeuchi en 1 case. ik ben hier 30 maart begonnen en tot nu toe bevalt het me super ! Het is ee veel kleiner bedrijf als Fuhler met 15 werknemer ipv 160. dus het is direct ook een stuk persoonlijker en daar hou ik wel van. Ik ben eigenijk direct begonnen op de Takeuchie TB175 midi graver. de machine heeft een gewicht van 8 ton en uitgerust met een Steelwrist rotor-kantelstuk. hier heb ik 7 weken opgezeten, allemaal klusjeswerk. Ik transporteer mijn kraan zelf met een New Holland TM115 met 3 assige dieplader. Allemaal keurig voor elkaar.

Het was nogal mistig die ochtend :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door GP Hoving op vr 22 mei, 2009 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
Senior forumlid
Senior forumlid
Peru
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 30 apr, 2009 19:59
Voornaam: Sjoerd
Locatie: Ruinen

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor Spiekker; S.J.B. » vr 22 mei, 2009 20:56

Heey een Parrot. Werkt knap fijn of niet? Zitten die ook in de trekkers?
mvg
Sjoerd Spiekker




As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"



Huard "Champion de labour"
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Mijn grondverzet foto's

Berichtdoor GP Hoving » vr 22 mei, 2009 20:58

Nee, in de trekkers niet, in alle kranen, bussen en vrachtwagens wel.

Terug naar “Grond-, water- en wegenbouw”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten