15 miljoen!

Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
Senior forumlid
Senior forumlid
Peru
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 30 apr, 2009 19:59
Voornaam: Sjoerd
Locatie: Ruinen

15 miljoen!

Berichtdoor Spiekker; S.J.B. » wo 21 mar, 2012 21:47

Sinds vorig jaar zijn ze hier bezig met aanpassingen in het natuurgebied Nationaal Park Dwingelerveld. Op zich niks mis mee, lijkt mij. Probleem is echter dat wij allemaal toch iets minder dan een euro de man betalen! Het kost maar liefst 15.000.000 euro! En dat in crisistijd, waar iedere euro eigenlijk best wel tien maal gedraaid moet worden. Mensen in de ww hebben t niet te breed, en zouden best wel een paar euro meer kunnen gebruiken. Nou zal die paar euro niet zoveel meer doen, maar als je dan bedenkt, dat de organisatie 'Vereniging tot behoud van Natuurmonumenten' een groot deel van de grond in bezit heeft, en de aannemer gewoon met de sleep rond laat gaan, om weidevogels het nestelen onmogelijk te maken, gaan mijn oren toch echt klapperen!

Het project gaat om 2 delen: het Noordenveld, waar ze vorig jaar begonnem zijn, en het Kloosterveld. Dat Kloosterveld willen ze dit jaar op kop trekken. Hier moet een waterberging verschijnen, zodat zij natte voeten houden, bij droogte, en wij droge bij veel neerslag. Yeah, dream on! Nooit gehoord van kwel en zijging zeker? Als die pisbak daar vol staat, drukt dat dus echt wel door in t grondwater, zodat wij kwelwater krijgen! Hij die zegt, dat dit niet gebeurd, moet maar eens een lesje of wat drainage meelopen :!:

Nu wil de aannemer, die vorig jaar mei vertelde, dat ze ver voor liepen op schema en in augustus ver achter bleek te lopen, (het is nog niet klaar!) dus ook projectdeel 2 beginnen. En dat mag niet, wanneer daar vogels zitten te broeden. Een telefoontje richting Natuurmonumenten leert, dat zij dit niet erg vinden! :exc Waarom heeft zo'n organisatie dan nog bestaansrecht? Zijn weidevogels (hoewel het vorig jaar bouwland was) geen natuur? Als iemand t overschot aan vossen wil afwerken is Holland in last, maar weidevogels mogen dus niet broeden? En wie had een paar jaar terug nog een grote waffel, dat boeren niet kunnen omgaan met weidevogels? Stond destijds ergens op Boerderij.nl. Even ter verduidelijking: wij BOEREN proberen er voor te zorgen, dat een kivietsnest, of gruttonest, het landwerk overleeft!!! Dit doen wij vaak ZONDER SUBSIDIE! En wat doen ze bij Natuurmonumenten? MET SUBSIDIE weidevogels geen kans gunnen! Ben ik nu gek, of weten zij niet, hoe je met weidevogels om moet gaan? Ze hadden dat geld beter in wat anders kunnen steken!

En dan vergeet ik nog te vermelden, dat t nog wel 20 jaar duurt voor we op het Noordenveld maar iets zien van t hele gebeuren. Als t al toegankelijk wordt... Nee, natuur levert niks op :(


mvg
Sjoerd Spiekker




As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"



Huard "Champion de labour"

Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: 15 miljoen!

Berichtdoor Stigter » wo 21 mar, 2012 22:24

Tsja Sjoerd, moet ik erop zeggen?
De vereniging moet zijn geld kwijt, anders krijgen ze volgend jaar minder.. En volgens mij hebben zij een andere agenda dan de vereniging voor behoud van weidevogels..

Hetzelfde geld voor het eerste kievitsei... Je mag niet op zoek naar kievitseieren en ze zeer zeker niet nuttigen.. Maar ondertussen wel het eerste kievitsei naar de Koningin brengen..
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
Senior forumlid
Senior forumlid
Peru
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 30 apr, 2009 19:59
Voornaam: Sjoerd
Locatie: Ruinen

Re: 15 miljoen!

Berichtdoor Spiekker; S.J.B. » wo 21 mar, 2012 22:44

Arie, wat het kromme is, is dat zij de aannemer rondjes laten rijden met de weidesleep, om zo te zorgen, dat de weidevogels niet nestelen kunnen/willen. Anderzijds zeggen ze (althans er zijn er zat bij) wel dat boeren niet met weidevogels kunnen omgaan. En inderdaad, ze zijn niet puur voor de weidevogels, maar ook dat is natuur! Ik hoop dat ik t red en geen gelijk krijg, maar over 50 is er geen weidevogel meer!

Om nog een krom voorbeeld te geven. Op t Noordenveld groeide een plantje, naam hou je te goed, waar ze o zo blij mee waren. Is een plantje dat in schraal grasland thuishoort. Dat had je op t Noordenveld. Maar er moest wel afgegraven worden!
mvg
Sjoerd Spiekker




As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"



Huard "Champion de labour"
ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: 15 miljoen!

Berichtdoor ron » do 22 mar, 2012 10:18

Sjoerd, van zulke kromme werkwijzen van besteding van subsidiegeld maken ze in Polen vaak televisieprogramma's. Soms komt er ook echt wat uit waar de samenleving iets mee kan. Als je wat feiten hebt verzamelt, stap er dan mee naar een goede journalist.
En mocht er niets mee gebeuren, je weet het: if you can't beat them, join them! Dan blijft er van die 15 miljoen ook nog wat voor jou over :twisted:
Gebruikersavatar
Niels
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2634
Lid geworden op: vr 16 jan, 2009 12:33
Voornaam: Niels
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: 15 miljoen!

Berichtdoor Niels » do 22 mar, 2012 17:41

Heb nog wel krantenstukje wat lezen wel waard is, beetje slecht gescand zie ik nu :oops:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Bosbouw”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten