Machines is constructief in Trekker & Werktuig jaargang 2009 redelijk goed omschreven.
Gebouwd in '93 met 6-cilinder Daf als krachtbron (de enigste DAF motor tussen V8 Mercedes en enkele Detroit 2 takt(!) en JD's
Knikbestuurd met 2 gebruikte zware en brede Clark assen.
2 Linde BMV 100cc rijmotoren met 2-traps versnellingskast later omgebouwd tot 2 rijmotoren met verdeelkast voor aandrijving differentieel van iedere as. In eerste instantie gebruikt voor mestverwerking en later mogelijk andere doeleinden, heeft al die jaren in Zeeland (NieuweTonge gewerkt)
Nu dus in omgebouwd tot stobbenfrees en om extra vermogen te krijgen met een 2e dieselmotor. Omdat het vermogen van de bestaande motor niet volledig voor de rijaandrijving nodig is drijft die ook de frees aan, samen met de nieuwe dieselmotor. Wat je van Hemos ook wil melden technisch wel doordacht en of het doordacht genoeg is voor een degelijke en rendabele machine zal de toekomst moeten uitwijzen.
Best mede forumleden mag ik van jullie een respectabele woordkeus verwachten?
gr
oude deelnemer
Hemos MRB 747
Re: Hemos MRB 747
verbetering:
geen knikbesturing maar een 4-wielbesturing, systeem Vedebo/Hydrosta helaas ivm de niet contactloze liniaire potmeters minder degelijk.
geen knikbesturing maar een 4-wielbesturing, systeem Vedebo/Hydrosta helaas ivm de niet contactloze liniaire potmeters minder degelijk.
- CornelisJ90
- Forumlid
- Berichten: 769
- Lid geworden op: di 20 jan, 2009 20:36
- Voornaam: Cornelis
- Skype: Ik gebruik Whatsapp
- Locatie: Omg. Rotterdam
Re: Hemos MRB 747
Nieuwe Tonge is geen Zeeland ej!
Maar een mooi onderbouwd verhaal (Y)
Maar een mooi onderbouwd verhaal (Y)
[Half bezopen zijn, is een gebrek aan doorzettingsvermogen hebben ...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten