Peter vs Volvo EW 140 B
- Peter Jansen
- Beheerder
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 00:34
- Voornaam: Peter
- Skype: jansen_peter@hotmail.com
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Peter vs Volvo EW 140 B
Tijdje geleden telefoon:
Eey, met Geoffrey. Peter, zou jij mijn Volvo eens willen polijsten, want de kappen worden dof... Lijkt je dat wat ??
Natuurlijk, want zon uitdaging neem ik graag aan. Aangezien ik wel eens een foto van deze Volvo had gezien, wist ik waar het over ging.
Onderstaande foto laat duidelijk zien, om welke kappen het gaat:
Daarom de spullen bijéén gepakt en richting het hoge noorden afgereisd. Na een rit van dik 2 uur aangekomen en eerst maar eens even rondegekeken daar. Staat mooi speelgoed daar.
Ondertussen was Geoff al bezig om de kraan schoon te spuiten. Hiervan geen foto's.
Hierna de kraan maar binnengezet.
Op de volgende foto zie je goed het kleurverschil tussen de kappen en de cabine.
Hierna de kappen eerst maar eens gekleid. Laten we het erop houden, dat het wel eens nodig was.
Hierna maar eens een paar foto's gemaakt van de ''schade''
Hierna maar eens aan een testspot begonnen.
En daar kwam een aparte combi uit: Mezzo op oranje op de rotary en daarna Lime Prime op zwart op de DAP. Hou wel in gedachte dat je hier een iets ander resultaat gewenst was, als op een auto. Hier moest de kleur terugkomen met glans, niet iedere swirl moest eruit.
Tijdens het werk.
Verder geen foto's gemaakt, tijdens het werk.
Plan van aanpak was uiteindelijk het volgende:
Megs consuklei met Last Touch
Monello Mezzo op Oranje pad op de Rotary
Dodo Juice Lime Prime op zwarte pad op de DAP 500
Wolfgang Fusion
Spiegelkappen, handgrepen van de kappen en de spatborden met Poorboy's Trim Restorer
Glas en spiegels met Megs NXT glass cleaner
Kunststof in de cabine gevoed met Poorboy's Natural Look
Terwijl ik bezig was, kreeg de kraan ook nog even een technische beurt. Nieuwe olie, nieuwe filters enz enz.
Een vulring moest vervangen worden. Restant van de oude.
Tussendoor had Geoffrey ook nog het plan gehad om een Parrot systeem in te bouwen.
Nadat ik een paar keer richting de cabine had gekeken, maar eens met een grijns gevraagd of het lukte.
Het antwoord:
Sh*t f*ck NEE!!!
Gekleurd water in de padwasher.
Spatborden met Trim Restorer.
Uiteindelijk na een dag werk de kraan naar buiten gereden, richting de zon.
De gebruikte produkten excl de machine's, pads en doeken.
Geoffrey legde zelf ook het één en ander vast.
Een flinke zooi foto's van het resultaat.
Ook werden een aantal kleine beschadigingen aan de arm geplamuurd en gespoten. Resultaat daarvan.
En uiteindelijk klaar gezet voor een nieuwe werkdag.
Ik vond het een uitdaging, die me 200 % is meegevallen. Iedereen tevreden, dus wat wil je nog meer. Op een Parrot systeem na dan.
En na een flinke terugrit ( totaal die dag 402,5 km gereden ) alles weer uitgepakt.
Aan de heren daar: bedankt voor het eten en het drinken.
Ik heb deze klus in ieder geval met veel plezier gedaan.
Bedankt voor het lezen.
Groet, Peter
Eey, met Geoffrey. Peter, zou jij mijn Volvo eens willen polijsten, want de kappen worden dof... Lijkt je dat wat ??
Natuurlijk, want zon uitdaging neem ik graag aan. Aangezien ik wel eens een foto van deze Volvo had gezien, wist ik waar het over ging.
Onderstaande foto laat duidelijk zien, om welke kappen het gaat:
Daarom de spullen bijéén gepakt en richting het hoge noorden afgereisd. Na een rit van dik 2 uur aangekomen en eerst maar eens even rondegekeken daar. Staat mooi speelgoed daar.
Ondertussen was Geoff al bezig om de kraan schoon te spuiten. Hiervan geen foto's.
Hierna de kraan maar binnengezet.
Op de volgende foto zie je goed het kleurverschil tussen de kappen en de cabine.
Hierna de kappen eerst maar eens gekleid. Laten we het erop houden, dat het wel eens nodig was.
Hierna maar eens een paar foto's gemaakt van de ''schade''
Hierna maar eens aan een testspot begonnen.
En daar kwam een aparte combi uit: Mezzo op oranje op de rotary en daarna Lime Prime op zwart op de DAP. Hou wel in gedachte dat je hier een iets ander resultaat gewenst was, als op een auto. Hier moest de kleur terugkomen met glans, niet iedere swirl moest eruit.
Tijdens het werk.
Verder geen foto's gemaakt, tijdens het werk.
Plan van aanpak was uiteindelijk het volgende:
Megs consuklei met Last Touch
Monello Mezzo op Oranje pad op de Rotary
Dodo Juice Lime Prime op zwarte pad op de DAP 500
Wolfgang Fusion
Spiegelkappen, handgrepen van de kappen en de spatborden met Poorboy's Trim Restorer
Glas en spiegels met Megs NXT glass cleaner
Kunststof in de cabine gevoed met Poorboy's Natural Look
Terwijl ik bezig was, kreeg de kraan ook nog even een technische beurt. Nieuwe olie, nieuwe filters enz enz.
Een vulring moest vervangen worden. Restant van de oude.
Tussendoor had Geoffrey ook nog het plan gehad om een Parrot systeem in te bouwen.
Nadat ik een paar keer richting de cabine had gekeken, maar eens met een grijns gevraagd of het lukte.
Het antwoord:
Sh*t f*ck NEE!!!
Gekleurd water in de padwasher.
Spatborden met Trim Restorer.
Uiteindelijk na een dag werk de kraan naar buiten gereden, richting de zon.
De gebruikte produkten excl de machine's, pads en doeken.
Geoffrey legde zelf ook het één en ander vast.
Een flinke zooi foto's van het resultaat.
Ook werden een aantal kleine beschadigingen aan de arm geplamuurd en gespoten. Resultaat daarvan.
En uiteindelijk klaar gezet voor een nieuwe werkdag.
Ik vond het een uitdaging, die me 200 % is meegevallen. Iedereen tevreden, dus wat wil je nog meer. Op een Parrot systeem na dan.
En na een flinke terugrit ( totaal die dag 402,5 km gereden ) alles weer uitgepakt.
Aan de heren daar: bedankt voor het eten en het drinken.
Ik heb deze klus in ieder geval met veel plezier gedaan.
Bedankt voor het lezen.
Groet, Peter
- Stigter
- Beheerder
- Berichten: 4621
- Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
- Voornaam: Arie
- Skype: gebruik ik niet
- Locatie: Maassluis
- Contacteer:
Re: Peter vs Volvo EW 140 B
MM.. ik denk dat ik mij ook eens zo'n telefoontje ga wagen..
Ziet er strak uit!
Ziet er strak uit!
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Arie Stigter
- Joran
- Moderator
- Berichten: 1543
- Lid geworden op: zo 14 feb, 2010 17:40
- Voornaam: Joran
- Skype: joran.kok@hotmail.com
- Locatie: Oosterwolde
- Contacteer:
Re: Peter vs Volvo EW 140 B
Die ziet er weer mooi uit
Zonde om er mee te gaan werken
Zonde om er mee te gaan werken
mvg, Joran
Deutz Fahr!
Deutz Fahr!
- Arjan
- Forumlid
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 18 apr, 2010 16:21
- Voornaam: Arjan
- Skype: arjan_tuning_united@htmail.com
- Locatie: Echteld
- Contacteer:
Re: Peter vs Volvo EW 140 B
http://i793.photobucket.com/albums/yy212/PeterJansen/Van%20alles/Polijstbeurt%20kraan%20Geoffrey/DSC08113.jpg
jij ben niet bang zo met die trekhaak?
jij ben niet bang zo met die trekhaak?
Arno schreef:achteruitrijden met de kieper omhoog is ZO!! 1990
mvg Arjan
- Stigter
- Beheerder
- Berichten: 4621
- Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
- Voornaam: Arie
- Skype: gebruik ik niet
- Locatie: Maassluis
- Contacteer:
Re: Peter vs Volvo EW 140 B
Daar is die toch voor bedoeld? En er zal echt wel een splitpen in gaan
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Arie Stigter
- Peter Jansen
- Beheerder
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 00:34
- Voornaam: Peter
- Skype: jansen_peter@hotmail.com
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Re: Peter vs Volvo EW 140 B
Dat was tijdens het aankoppellen. Er zit natuurlijk nog een splitpen in. Alleen nog niet aanwezig tijdens de foto.
Groet, Peter
Groet, Peter
- dwoertink
- Forumlid
- Berichten: 866
- Lid geworden op: zo 25 jan, 2009 16:28
- Voornaam: Diederik
- Contacteer:
Re: Peter vs Volvo EW 140 B
Ziet er goed uit, maar waar is dat kleien eigenlijk voor dan?
- Peter Jansen
- Beheerder
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 00:34
- Voornaam: Peter
- Skype: jansen_peter@hotmail.com
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Re: Peter vs Volvo EW 140 B
Om alle vervuiling van de lak te verwijderen. En dan specifiek, de vervuiling die zo vast zit dat zelfs een hogedrukreiniger het niet weg kan krijgen.
Groet, Peter
Groet, Peter
- GP Hoving
- Senior forumlid
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
- Voornaam: Geoffrey
- Skype: the_g88@hotmail.com
- Locatie: Borger, Drenthe
Re: Peter vs Volvo EW 140 B
Mooie verslag peter Was zeker een leuk dagje.
- Stigter
- Beheerder
- Berichten: 4621
- Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
- Voornaam: Arie
- Skype: gebruik ik niet
- Locatie: Maassluis
- Contacteer:
Re: Peter vs Volvo EW 140 B
Hebben jullie nog de lekkere pizzeria met de goede bedienster aangedaan? Of was het juist andersom?
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Arie Stigter
- Peter Jansen
- Beheerder
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 00:34
- Voornaam: Peter
- Skype: jansen_peter@hotmail.com
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Re: Peter vs Volvo EW 140 B
Nee, patat voor de afwisselling.
Groet, Peter
Groet, Peter
Re: Peter vs Volvo EW 140 B
Het kan natuurlijk niet altijd feest zijn Peter! Maar patatje op zijn tijd is ook lekker!
Wat je niet begrijpt moet je bewonderen, ik bewonder.....
-
- Forumlid
- Berichten: 830
- Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 13:04
- Voornaam: Hermen
- Skype: hermen1140@hotmail.com
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: Peter vs Volvo EW 140 B
Zo ziet die kraan er weer helemaal goed uit. Ook mooi dat je werkgever het goed vind.
Op de Volvo van stage kwam er een pin over de trekhaak heen, dat lijkt me iets beter als een splitpen om eerlijk te zijn. Of doe je er nog een plaatje tussen?
Op de Volvo van stage kwam er een pin over de trekhaak heen, dat lijkt me iets beter als een splitpen om eerlijk te zijn. Of doe je er nog een plaatje tussen?
Groet,
Hermen J
Vake buj te bange, mangs te dapper
Hermen J
Vake buj te bange, mangs te dapper
- Arjan
- Forumlid
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 18 apr, 2010 16:21
- Voornaam: Arjan
- Skype: arjan_tuning_united@htmail.com
- Locatie: Echteld
- Contacteer:
Re: Peter vs Volvo EW 140 B
Maar dan nog. Een plaatje en splitpen... Als je een beetje fanatiek over een drempel gaat dan lig die er naast.
Arno schreef:achteruitrijden met de kieper omhoog is ZO!! 1990
mvg Arjan
-
- Forumlid
- Berichten: 830
- Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 13:04
- Voornaam: Hermen
- Skype: hermen1140@hotmail.com
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: Peter vs Volvo EW 140 B
Ja dat is wel zo, maar iig ietsie beter als een spiltpen. Aan de andere kant, als je zoals Geoff een dieseltank voor op hebt, dan zal die kar ook niet heel snel gaan wippen.
Groet,
Hermen J
Vake buj te bange, mangs te dapper
Hermen J
Vake buj te bange, mangs te dapper
- GP Hoving
- Senior forumlid
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
- Voornaam: Geoffrey
- Skype: the_g88@hotmail.com
- Locatie: Borger, Drenthe
Re: Peter vs Volvo EW 140 B
Ik druk er gewoon een splitpen door, gebeurd helemaal niks mee ! Rijden 5 kranen, al jaren zo op deze manier en is nog nooit fout gegaan. Zwaarste deel rust ook op de dissel, en niet achterop de kar. Dus zogouw wupt de kar niet. Zit ook niet zo'n klein standaard splitpennetje door hoor. maar wel een iets dikkere.
- Niels
- Mega senior forumlid
- Berichten: 2634
- Lid geworden op: vr 16 jan, 2009 12:33
- Voornaam: Niels
- Locatie: Overijssel
- Contacteer:
Re: Peter vs Volvo EW 140 B
Klasse foto's en werk Peter!
-
- Stagiair
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 05 sep, 2009 16:59
- Voornaam: Richard
- Locatie: Storrs, USA, CT
Re: Peter vs Volvo EW 140 B
Ziet er strak uit!
Ik zou amper met die kraan meer durven werken
Ik zou amper met die kraan meer durven werken
- GP Hoving
- Senior forumlid
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
- Voornaam: Geoffrey
- Skype: the_g88@hotmail.com
- Locatie: Borger, Drenthe
Re: Peter vs Volvo EW 140 B
Hij zit ondertussen al weer mooi onder het stof Uiteindelijk is het een machine voor het werk. Als je hem netjes en schoon wilt houden moet je hem in een glazen kast zetten en er alleen maar naar kijken. De kraan staat 364 dagen per jaar buiten. Dus dat hij weer dof wordt ontkom je uiteindelijk niet aan.
- Peter Jansen
- Beheerder
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 00:34
- Voornaam: Peter
- Skype: jansen_peter@hotmail.com
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Re: Peter vs Volvo EW 140 B
Kreeg vandaag onderstaande foto via de mail.
Groet, Peter
Groet, Peter
Terug naar “Grond-, water- en wegenbouw”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast