Volvo prototype wiellader
- GP Hoving
- Senior forumlid
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
- Voornaam: Geoffrey
- Skype: the_g88@hotmail.com
- Locatie: Borger, Drenthe
Volvo prototype wiellader
Vermoedelijk gaat het hier om een type 150. Het is niet duidelijk of het hier om de G serie gaat, of een update van de F serie. Wel heeft de machine een Z frame in plaats van de standaard Volvo frame.
- Jaco
- Forumlid
- Berichten: 884
- Lid geworden op: zo 01 nov, 2009 14:40
- Voornaam: Jaco
- Skype: jaco@het-hobbyrijk.nl
- Locatie: Oudleusen-Dalfsen
- Contacteer:
- Spiekker; S.J.B.
- Senior forumlid
- Berichten: 1986
- Lid geworden op: do 30 apr, 2009 19:59
- Voornaam: Sjoerd
- Locatie: Ruinen
Re: Volvo prototype wiellader
Geen interieurfoto's? Jammer, zou wel willen weten of ze daar ook wat konden verbeteren...
mvg
Sjoerd Spiekker
As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"
Huard "Champion de labour"
Sjoerd Spiekker
As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"
Huard "Champion de labour"
- Stigter
- Beheerder
- Berichten: 4621
- Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
- Voornaam: Arie
- Skype: gebruik ik niet
- Locatie: Maassluis
- Contacteer:
Re: Volvo prototype wiellader
Volgens mij is deze shovel een stuk groter dan hij op de foto oogt..
Wel een ontzettend beest!
Kan je uitleggen wat een Z-frame is?
Wel een ontzettend beest!
Kan je uitleggen wat een Z-frame is?
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Arie Stigter
- GP Hoving
- Senior forumlid
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
- Voornaam: Geoffrey
- Skype: the_g88@hotmail.com
- Locatie: Borger, Drenthe
Re: Volvo prototype wiellader
Je hebt verschillende frames ( lees gieken ) op een shovel. De 2 meest bekende zijn de paralel frame en de Z frame Een Z frame blinkt uit in grote uit/opbreekkracht. en weinig onderhoudspunten. Een paralel frame houd de bak bij de biening van de giek altijd in de zelfde stand.
Zoals je op de foto van de volvo kunt zien zie je dat de biening van de bak ( cylinders en duwstukken ) in een Z opgesteld staan, vandaar de naam Z frame. Een werklust shovel heeft een paralelframe ( zie "mijn grondverzet foto, laatste pagina ). Net als dat dat een optie is bij o.a. JCB, Cat en Case shovels.
Volvo heeft totop heden altijd hun eigen gieken gehad waarop ook patent op zit. Volvo heeft van zowel de Z frame. als de paralel frame de plus punten gepakt. en deze samengevoegt tot een "volvo giek" deze giek heeft dus de opbreekkracht van een Z frame, maar de bak blijft altijd in de zelfde positie staan bij het bienen van de giek. Op de kleinere shovels ( 120 en daar onder ) is dit ideaal. Op de grotere shovels die veel load-carry werk doen is een Z frame net zo handig, omdat er minder slijtende delen op zitten.
Interieur foto's heeft geen zin Sjoerd, dit is gewoon een prautotype, en dit is gewoon de F serie cabine. Deze zal er hoogs waarschijnlijk ook op blijven zitten op de G serie. Dat is in het verleden namelijk net zo gegaan.
Zoals je op de foto van de volvo kunt zien zie je dat de biening van de bak ( cylinders en duwstukken ) in een Z opgesteld staan, vandaar de naam Z frame. Een werklust shovel heeft een paralelframe ( zie "mijn grondverzet foto, laatste pagina ). Net als dat dat een optie is bij o.a. JCB, Cat en Case shovels.
Volvo heeft totop heden altijd hun eigen gieken gehad waarop ook patent op zit. Volvo heeft van zowel de Z frame. als de paralel frame de plus punten gepakt. en deze samengevoegt tot een "volvo giek" deze giek heeft dus de opbreekkracht van een Z frame, maar de bak blijft altijd in de zelfde positie staan bij het bienen van de giek. Op de kleinere shovels ( 120 en daar onder ) is dit ideaal. Op de grotere shovels die veel load-carry werk doen is een Z frame net zo handig, omdat er minder slijtende delen op zitten.
Interieur foto's heeft geen zin Sjoerd, dit is gewoon een prautotype, en dit is gewoon de F serie cabine. Deze zal er hoogs waarschijnlijk ook op blijven zitten op de G serie. Dat is in het verleden namelijk net zo gegaan.
- CornelisJ90
- Forumlid
- Berichten: 769
- Lid geworden op: di 20 jan, 2009 20:36
- Voornaam: Cornelis
- Skype: Ik gebruik Whatsapp
- Locatie: Omg. Rotterdam
Re: Volvo prototype wiellader
Spiekker; S.J.B. schreef:Geen interieurfoto's? Jammer, zou wel willen weten of ze daar ook wat konden verbeteren...
Hoezo wat kunnen verbeteren? Vind zelf een Volvo top qua ergonomie, en heb er zat op gedraait. In vergelijking met bijv. Ahlmann, Werklust en Atlas dan
En gok zelf dat het een G serie word, qua design dan! Want de nieuwe L45F en L50F zijn hetzelfde vormgegeven
BTW, hier een kleine uitleg m.b.t. verschillende frames!
[Half bezopen zijn, is een gebrek aan doorzettingsvermogen hebben ...
- Stigter
- Beheerder
- Berichten: 4621
- Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
- Voornaam: Arie
- Skype: gebruik ik niet
- Locatie: Maassluis
- Contacteer:
Re: Volvo prototype wiellader
Bedankt Cornelis, zo is het helemaal duidelijk met dat plaatje erbij!
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Arie Stigter
- GP Hoving
- Senior forumlid
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
- Voornaam: Geoffrey
- Skype: the_g88@hotmail.com
- Locatie: Borger, Drenthe
Re: Volvo prototype wiellader
Hij klopt niet helemaal, maar het idee is duidelijk
- CornelisJ90
- Forumlid
- Berichten: 769
- Lid geworden op: di 20 jan, 2009 20:36
- Voornaam: Cornelis
- Skype: Ik gebruik Whatsapp
- Locatie: Omg. Rotterdam
Re: Volvo prototype wiellader
Weet ik Geoff, maar iedereen snapt zo wat er bedoelt word. En daar gaat het toch om
[Half bezopen zijn, is een gebrek aan doorzettingsvermogen hebben ...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 220 gasten