Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Gebruikersavatar
Peter Jansen
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 1220
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 00:34
Voornaam: Peter
Skype: jansen_peter@hotmail.com
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Berichtdoor Peter Jansen » zo 06 jun, 2010 18:02

:-Valtra Donderdag en vrijdag hebben we een Valtra T 162 Versu op demo gehad. Trekker kwam via LMB Marmix. Onze Joskin dealer. Trekker was gespoten in de kleur zwart, dus het was een aparte verschijning. Maar vond het zelf wel wat hebben.

De trekker:
Afbeelding

We hadden niet om de demo gevraagd, maar hij stond bij Marmix en voor een dag of 3 was ie nog vrij. Nou jah, alles wat gratis is moet je aanpakken. Je bent Hollander of niet. :mrgreen:

Maar dan: wat moet je er mee doen... Echt veel trekker werk hebben we op dit moment niet.

We moesten nog een stuk grond lostrekken met de vaste tand, er moest nog een kipper kunstmest gehaald worden en een perceel gras moest gerold worden. Nou weet ik dat voor die laatste klus 167 pk een beetje overdreven is. Maar kom op, ik wou hem ook wel even proberen.
Ook moest er nog een stukje gezaaid worden. Echter blijkt het zo te zijn, dat de aftakasstomp bij de Valtra een stuk dieper ligt dan bij New-Holland. En daar duikt het eerste probleem op. Mocht je er een trekker bij kopen van een ander merk, dan zul je bepaalde dingen dubbel in bezit moeten hebben...

Maar goed, 18 tonner erachter gehangen. Daarbij kwam al na voren dat de koppelling moeilijk te doseren was. Je reed echt schokkend naar achteren.

En dan kom je tot deze combi:
Afbeelding

Afbeelding

Ik vind die kleuren combi wel wat hebben 8-) 8-) 8-)

Tijdens de rit 2 keer in de berm beland. Wat was het probleem. Was je aan het opschakelen, dan was er niks aan de hand. Tot je een minuut of 2 op topsnelheid reed. Dan begon hij ineens in toeren en snelheid te zakken. Pompen met gas had geen nut. Heel langzaamaan zakte hij gewoon weg. Deed je niks, dan zakte hij net zolang tot hij bijna afsloeg. Of ie ook werkelijk afsloeg hebben we niet uitgeprobeerd. 1 keer terug en op schakelen je kon weer verder. Zwaar irritant. Ook het feit dat er geen instructieboekje aanwezig was ( met zoveel knoppies toch wel handig ) was lastig. Om maar niet te spreken over de kapotte airco. :roll:

Afijn. We zijn daar geladen en na het wegen waren we benieuwd of we wel in Zevenaar zouden eindigen. :mrgreen: :mrgreen: Tijdens de terug rit kwam het terug schakelen niet meer voor. Echter viel ons wel wat anders op; de trekker kwam niet boven de 39 km/h. Terwijl de trekker toch een top heeft van 48 km/h. Het was net of ie het niet trok.

Uiteindelijk thuis aangekomen en de kipper op de plek gezet. En de trekker in de werkplaats, voor de volgende dag.

Daar ontdekte Marco nog een ander hendeltje om mee te spelen.
Afbeelding

Aangezien Wim er ook nog mee wou rijden is Marco op de volgende manier uitgestapt.
Afbeelding

Afbeelding

Raam dicht, deur dicht en niks zeggen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

En de trekker na de eerste dag zo achtergelaten:
Afbeelding

Vrijdags mocht ik hem een middag uitproberen. En ik had er een mega klus voor meegekregen. Als het vermogen zou nodig zijn :lol

Eerst even langs thuis gereden. Ma wou hem even zien. En daarna naar het loonbedrijf gereden. Een leuk ritje. Top van de trekker:
Afbeelding

Zoals je ziet reed ik in D5. Vier groepen van 5 versnellingen.

Controle:
Afbeelding

En zie hier het mega werktuig :bew :bew :bew
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En op deze foto zie je het eerste minpunt. De spiegels zijn gewoon te klein voor een tractor van dit formaat.

Afbeelding

En op deze foto een ander punt waar we onze twijfels over hadden. Het deurschanier. Zag er vrij breekbaar uit:
Afbeelding

Ook over de achterbrug een puntje van kritiek. En dan specifiek over het ventielenblok. De aansluitingen staan tever uit elkaar. Eigenlijk kun je alleen aan 1 kant de slang er fatsoenlijk aankoppellen. Voor de andere slang moet er eerst omheen lopen. Ook lastig is het feit, dat als je een bundel hydroliek slangen hebt, je deze bundel een eind uit elkaar moet trekken.
Afbeelding

En dit was deel 1, op naar deel 2.

Groet, Peter


Gebruikersavatar
Peter Jansen
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 1220
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 00:34
Voornaam: Peter
Skype: jansen_peter@hotmail.com
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Berichtdoor Peter Jansen » zo 06 jun, 2010 18:43

En hier weer verder met deel 2.

Kon dit nou niet iets kleiner? Zon dikke plastic pijp... Beetje overdreven.
Afbeelding

Een paar foto's in de cabine.

Deze cabine stijl vond ik wat overdreven dik.
Afbeelding

Een sportief stuurtje wat fijn in de hand ligt.
Afbeelding

Echter ook hier weer iets te klagen. Je ziet op de foto dat de onderste schermpjes bijna niet te lezen zijn. Ook de andere 2 schermen in de cabine ( armleuning en A style van de cabine ) waren niet af te lezen. Daar zou wel een betere afscherming overheen mogen.

Ach, het functioneert, maar het kan wel iets anders...
Afbeelding

De armleuning. Perfect. Op het zwarte vlak waar de arm opligt na. Maar daar kom ik nog op terug.
Afbeelding

Met de 2 rechtse knoppen schakel je op en terug ( waar HiShift bij staat ).
Afbeelding

Bediening van de hef.
Afbeelding

Een in mijn ( !! ) ogen nutteloos scherm. Stond hetzelfde op als op het scherm in de armleuning.
Afbeelding

Airco:
Afbeelding

Je zicht op de hefstangen en trekhaak.
Afbeelding

Zoals je ziet heb je totaal geen zicht op de trekhaak. Maar daar hebben ze wat op bedacht bij Valtra:
Afbeelding

Ik vond het maar niks, maar het is ook een kwestie van wennen natuurlijk.

Paar foto's van het interieur.

Zoals je op de foto ziet zitten er een paar roosters bovenin de neus gemonteerd. Ik merkte dat zodra de trekker warm word de hitte door die roosters naar buiten word geleid. Gevolg is, dat je die hitte ziet opstijgen. Iedereen snapt wel wat hij bedoelt, die trillende lucht. Je ziet het ook als je met 30 graden over een akker heen kijkt.

Afbeelding

Afbeelding

Weet ik veel waarvoor het allemaal is knopjes:
Afbeelding

Let op het kleurverschil. Kom er nog op terug:
Afbeelding

En dit was deel 2, op naar deel 3.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Peter Jansen
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 1220
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 00:34
Voornaam: Peter
Skype: jansen_peter@hotmail.com
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Berichtdoor Peter Jansen » zo 06 jun, 2010 21:07

En hier gaan we verder met deel 3, het laatste deel.

Een mooi pluimpje uit de pijp.
Afbeelding

Draaiknop die voor de hydroliek dient. Bij Off is alles uit :duh
Staat ie op het plaatje met de stip voor de tractor, dan bedient ie de fronthef en staat ie op de trekker met de stip erachter. Dan bedient ie ventiel 1.
Afbeelding

Nog iets aparts, bediening van knipperlicht, claxon, ruitenwisser; het zit allemaal rechts. Terwijl je de linkerhand daarvoor vrij hebt. Met rechts moet je schakelen. Met als gevolg dat ik het knipperlicht afentoe niet gebruikte.
Afbeelding

Kan hier nou geen deksel op??
Afbeelding

Deze stang had ik ook anders geplaatst:
Afbeelding

Hierna zag ik bij Sloot deze staan. Het is een demo
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En uiteindelijk de trekker zo achtergelaten.
Afbeelding

En om nog even terug te komen op die armleuning. Dat zwarte vlak is gemaakt van een hard soort kunststof. En dat ademt niet. Continue had ik daar een natte plek en het plakte. En mijn arm zag er zo uit na een middagje:
Afbeelding

Bij deze nog een aantal filmpjes.

Filmpje 1. De trekker staat op de handrem. De motor draait dan minder toeren als stationair. Op het moment dat ik de hendel van P naar N zet hoor je ook dat er een paar 100 toeren bijkomen. In het echt is dat minder erg dan op film. Ivm de kapotte airco rij ik namelijk met open deur. Let ook op de spiegeling van de schermen. Op 0:32 druk ik een knop in met meerdere functies. Als je hem onder het rijden indrukt en ingedrukt houd, functioneert ie als koppeling. De trekker komt gewoon tot stilstand. Laat je hem los, dan komt de trekker weer in beweging. Ook gebruik je hem tijdens het wisselen tussen de groepen. Bij het schakelen in de groep zelf heb je de knop niet nodig. Staat de trekker in de eerste versnelling van een groep en je gebruikt dan de knop tijdens het opschakelen, dan zal hij een complete groep opschakelen. Dus bijvoorbeeld van B1 naar C1. Ook is te merken dat de trekker iedere keer lang moet nadenken.

Op 2 minuten moet ik een keer steken. Schakel je in bijv. versnelling C2 van vooruit naar achteruit, dan blijft de versnelling behouden. Gooi je de bak echter weer in de vooruit, dan begint ie eigenwijs in de B1. Zeer irritant.


In dit filmpje trek ik op en na een paar seconden schakel ik een groep op. Je ziet dat de trekker zeer lang moet nadenken. Hij komt bijna tot stilstand.



Hier kun je goed zien hoe je met de draaiknop onder het scherm de functie van de hydroliek hendel kunt aanpassen. Uit, fronthef of ventiel 1.



En het laatste filmpje heb ik even opgenomen bij Sloot in de loods. Geen last van de zon. Voor het gemak even de stoel bijna half gedraaid. Je ziet dat met de draaiknop op achterhydroliek het voor komt dat het alsnog niet functioneert. Je moet hem dan door middel van een drukknop langs het scherm de hydroliek activeren. De trekker schakelt namelijk boven de 30 KM/H de hydroliek uit. Een veiligheidje dus.



Tja, en zo eindigt dan een demo. En dan vraagt iedereen: en ?? Wat vond je ervan? Tja. In mijn ogen leer je zon trekker niet in 2 a 3 daagjes kennen. Donderdags was het oordeel van mij: flikker um maar weg. Wat een aldejegens klootding. Rotzooi !!

Vrijdags is hij me echter mee gevallen. De storingen in de bak kwamen niet voor. En een man minder in een cabine zonder airco scheelt natuurlijk ook. Ook is het natuurlijk een feit dat je de trekker niet echt kent en je bepaalde dingen anders gewend ben.

Dat de trekker met een kapotte airco en zonder instructieboek werd geleverd is natuurlijk een grote fout van de heren.

Maar als de airco nou eens werd gerepareerd en de versnellingsbak werd gekalibreerd, dan is het totaal geen verkeerde trekker. Heb eens even dit topic doorgelezen en het verhaal komt negatief over. Maar dat ben ik niet. Feit is natuurlijk dat je min punten van een trekker beter onthoud, dan de pluspunten. Dat stijltje bij de voorruit, dat went. Dat je knipperlicht en dergelijke aan een andere kant zit is ook een kwestie van wennen. Een een stel andere spiegels zal ook wel mogelijk zijn. En dan zal het best een fijne trekker zijn. Ik heb me er vrijdag wel mee vermaakt. Dat je een zijpaneel van de motorkap moet openen om het oliepijl te controleren is omslachtig. Dat deze daardoor tegen de tank komt en dus beschadigd is ook een fout. Ook een irritatiepunt is het geluid van de compressor ivm de luchtgeveerde vooras.

Maar ja, om hem echt te kennen zal ik er langer mee moeten werken.

Zo, dit was het wel. Een hele lap tekst, maar het is nu denk ik wel duidelijk hoe de trekker me is bevallen.

Bedankt voor het lezen.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Berichtdoor Stigter » ma 07 jun, 2010 07:31

Met heel veel plezier gelezen Peter!
Ik ben trouwens nog nooit schoon van een trekker gestapt, dus een vuile arm zou mij geeneens opvallen!

Wanneer komt die T7070 een demo geven?
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Niels
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2634
Lid geworden op: vr 16 jan, 2009 12:33
Voornaam: Niels
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Berichtdoor Niels » ma 07 jun, 2010 09:40

Hele mooie reportage Peter!
Heb het allemaal eens op mijn gemak doorgelezen :D
Leek mij opzich niet zoon verkeerde trekker,
maar toch nog een aantal minpunten.
Maar even een vraagje tussendoor,
op welke 'kwaliteit; heb jij die gemaakt?
Denk dat die van jou en mij niet veel verschillen op de MP en wat losse dingetjes na..
Maar als ik hem op de hoogste kwaliteit heb staan dan heb ik al meer dan 100mb in 2 minuten filmen...
ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Berichtdoor ron » ma 07 jun, 2010 10:33

Geef een Valtra-fan maar eens een NH om te proberen, dan komt vast en zeker een soortgelijk verhaal naar voren ;)

Wanneer kunnen wij net zo'n mooie fotoreportage verwachten van die Fordson Major die daar achter in die schuur staat? Hebben ze daar nog wel eens klusjes voor?

Groetjes
hermenj
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 830
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 13:04
Voornaam: Hermen
Skype: hermen1140@hotmail.com
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Berichtdoor hermenj » ma 07 jun, 2010 15:03

dat van die koppeling is bij jullie T6000 vast niet anders, de T6040 van school was ook wel zo'n balle ding om mee achteruit te rijden.

maar ik vind het eigenlijk wel een mooie trekker om te zien.
Gebruikersavatar
Willem
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 265
Lid geworden op: di 06 okt, 2009 17:02
Voornaam: Willem

Re: Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Berichtdoor Willem » ma 07 jun, 2010 16:07

Tip: Zet je voet op de rem bij het manoeuvreren. Koppeling iets sneller lossen dan de rem en hij rijdt rustig naar achteren. Moet eigenlijk niet hoeven, maar dan gaat het iets beter. ;)
Groet Willem

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Jansen
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 1220
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 00:34
Voornaam: Peter
Skype: jansen_peter@hotmail.com
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Berichtdoor Peter Jansen » ma 07 jun, 2010 17:29

Stigter schreef:Ik ben trouwens nog nooit schoon van een trekker gestapt, dus een vuile arm zou mij geeneens opvallen!


Uhhh jaja. Wij houden de cabine's graag schoon.

Stigter schreef:Wanneer komt die T7070 een demo geven?


Niet.

niels schreef:Maar even een vraagje tussendoor,
op welke 'kwaliteit; heb jij die gemaakt?
Denk dat die van jou en mij niet veel verschillen op de MP en wat losse dingetjes na..
Maar als ik hem op de hoogste kwaliteit heb staan dan heb ik al meer dan 100mb in 2 minuten filmen...


Alles staat nog op standaard, dus geen idee.

ron schreef:Wanneer kunnen wij net zo'n mooie fotoreportage verwachten van die Fordson Major die daar achter in die schuur staat? Hebben ze daar nog wel eens klusjes voor?


Ik heb geen flauw idee waar ze dat ding nog voor gebruiken.

hermenjohndeere schreef:dat van die koppeling is bij jullie T6000 vast niet anders, de T6040 van school was ook wel zo'n balle ding om mee achteruit te rijden.


De koppelling van de 6030 is echt een heel stuk beter te doseren als bij de Valtra.

Mechachaser schreef:Tip: Zet je voet op de rem bij het manoeuvreren. Koppeling iets sneller lossen dan de rem en hij rijdt rustig naar achteren. Moet eigenlijk niet hoeven, maar dan gaat het iets beter. ;)


Helaas, werkte ook niet.

Groet, Peter
hermenj
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 830
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 13:04
Voornaam: Hermen
Skype: hermen1140@hotmail.com
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Berichtdoor hermenj » ma 07 jun, 2010 17:39

Misschien verschilt het dan wel per trekker uit die T6000 serie, want die van school was echt niet fatsoenlijk te gebruiken. Het was alles of niets :?
Groet,
Hermen J

Vake buj te bange, mangs te dapper :D
Gebruikersavatar
Peter Jansen
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 1220
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 00:34
Voornaam: Peter
Skype: jansen_peter@hotmail.com
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Berichtdoor Peter Jansen » ma 07 jun, 2010 18:05

Het ligt gewoon aan de afstelling. En als je een tractor op demo krijg, dan moet alles gewoon goed zijn.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Berichtdoor Stigter » ma 07 jun, 2010 18:14

Volledig mee eens Peter, een demo moet kracht en luxe uitstralen en geen minpunten hebben!
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
dwoertink
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 866
Lid geworden op: zo 25 jan, 2009 16:28
Voornaam: Diederik
Contacteer:

Re: Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Berichtdoor dwoertink » ma 07 jun, 2010 18:57

Mooie reportage!

:of1 Jouw werk is toch autopoetser, maar werk je dan ook nog één of een paar dagen bij dat akkerbouw bedrijf of hoe zit dat in elkaar :?
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Berichtdoor Stigter » ma 07 jun, 2010 19:06

Zal het maar verklappen Diederik, Peter heeft 2 grote hobbies, auto's poetsen en hele mooie reportages maken voor dit forum! Vandaar dat hij nog wel eens op een :-TSA zit!
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Willem
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 265
Lid geworden op: di 06 okt, 2009 17:02
Voornaam: Willem

Re: Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Berichtdoor Willem » ma 07 jun, 2010 20:55

Als een demotrekker al tegen valt, dan laat het gewoon geen goede indruk achter. Dan kan de trekker nog zo goed zijn, je gevoel blijft slecht. Dealers/importeurs schenken daar te weinig aandacht aan. Heb ooit met een nieuwe demo trekker gereden waar de bekleding al los liet of die al stond te lekken in de schuur, moet gewoon niet kunnen.
Groet Willem

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Berichtdoor Stigter » vr 11 jun, 2010 07:46

Op zich wel erg vreemd, je geeft een demo mee waar het e.e.a. aan mankeert, maar je wil wel dat produkt zo goed mogelijk verkopen. Wat klopt hier niet?

Ik heb nog nooit tijdens een proefrit met bijvoorbeeld een auto mee gekregen die er niet tiptop uitzag. Dat je kan discusseren over bepaalde eigenschappen is niet meer dan normaal.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Sjors
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1120
Lid geworden op: do 14 mei, 2009 08:41
Voornaam: Sjors

Re: Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Berichtdoor Sjors » vr 18 jun, 2010 07:50

Mechachaser schreef:Als een demotrekker al tegen valt, dan laat het gewoon geen goede indruk achter. Dan kan de trekker nog zo goed zijn, je gevoel blijft slecht. Dealers/importeurs schenken daar te weinig aandacht aan.


Tja, de importeur heeft hier wel een kans gemist lijkt mij, alhoewel de beoordeling volgens mij nog behoorlijk mild is. Zou Valtra hier wakker van liggen?
Wat je niet begrijpt moet je bewonderen, ik bewonder.....

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Arjan
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 18 apr, 2010 16:21
Voornaam: Arjan
Skype: arjan_tuning_united@htmail.com
Locatie: Echteld
Contacteer:

Re: Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Berichtdoor Arjan » za 19 jun, 2010 19:45

Afbeelding
Hé, dat paneeltje is exact het zelfde als de MF van mij :P

Maar net als hier gezegd word. Bij onze 6080 als je hem van neutraal naar voor/achter zet op de puin baan met een volle kar trek die het puin los/op een hoopje( koppeling te agressief)

Maar het is wel zo als je een NH fan op een JD zet krijg je ook van die reaties. Het is maar net wat je fijn vind en een hoop kan je vaak wel naar je hand zetten; reactie tijden en instellingen.
Maar dingen zoals een airco die het niet doet is wel schande...
Arno schreef:achteruitrijden met de kieper omhoog is ZO!! 1990

mvg Arjan
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Berichtdoor Stigter » za 19 jun, 2010 22:25

Peter Jansen schreef:Tja, en zo eindigt dan een demo. En dan vraagt iedereen: en ?? Wat vond je ervan? Tja. In mijn ogen leer je zon trekker niet in 2 a 3 daagjes kennen. Donderdags was het oordeel van mij: flikker um maar weg. Wat een aldejegens klootding. Rotzooi !!

Vrijdags is hij me echter mee gevallen. De storingen in de bak kwamen niet voor. En een man minder in een cabine zonder airco scheelt natuurlijk ook. Ook is het natuurlijk een feit dat je de trekker niet echt kent en je bepaalde dingen anders gewend ben.

Dat de trekker met een kapotte airco en zonder instructieboek werd geleverd is natuurlijk een grote fout van de heren.

Maar als de airco nou eens werd gerepareerd en de versnellingsbak werd gekalibreerd, dan is het totaal geen verkeerde trekker. Heb eens even dit topic doorgelezen en het verhaal komt negatief over. Maar dat ben ik niet. Feit is natuurlijk dat je min punten van een trekker beter onthoud, dan de pluspunten. Dat stijltje bij de voorruit, dat went. Dat je knipperlicht en dergelijke aan een andere kant zit is ook een kwestie van wennen. Een een stel andere spiegels zal ook wel mogelijk zijn. En dan zal het best een fijne trekker zijn. Ik heb me er vrijdag wel mee vermaakt. Dat je een zijpaneel van de motorkap moet openen om het oliepeil te controleren is omslachtig. Dat deze daardoor tegen de tank komt en dus beschadigd is ook een fout. Ook een irritatiepunt is het geluid van de compressor ivm de luchtgeveerde vooras.


Groet, Peter


Volgens mij is Peter ook helemaal niet zo negatief, het is maar hoe je het leest ;)
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Sjors
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1120
Lid geworden op: do 14 mei, 2009 08:41
Voornaam: Sjors

Re: Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Berichtdoor Sjors » ma 21 jun, 2010 01:17

Peter, mag ik je feliciteren??

Google zet bij de zoekopdracht '' Valtra T 162 Versu '' jouw verhaal bovenaan !!

Ze vinden dit topic zelfs belangrijker als Valtra.nl. Zelfs 1 van de 2 filmpjes komt van jouw hand.

Google heeft dit forum blijkbaar erg hoog staan. 8-)

Plaatje als bewijs:
Afbeelding
Wat je niet begrijpt moet je bewonderen, ik bewonder.....

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
groen29
Junior forumlid
Junior forumlid
Netherlands
Berichten: 116
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:08
Voornaam: Bram
Locatie: Monster

Re: Valtra T 162 Versu DEMO W. Uenk Aerdt ( GLD )

Berichtdoor groen29 » ma 21 jun, 2010 09:01

Google zoekt toch naar relevantie? Kom wel vaker met zoekopdrachten Farmerforum als eerste tegen.

Goede reclame voor het Farmerforum, wat minder voor Valtra..
Een gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden

Afbeelding

Terug naar “Valmet - Valtra”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten