Geachte forum leden
Ik ben nog pas lid van dit forum , en ik heb een vraag over het vervangen van de koppeling van een fiat trekker 680H
Ik neem aan dat deze achter de motor in 2 stukken is te delen Mijn vraag is nu waar moet ik op letten bij deze soort trekker
Als deze 2 delen uit elkaar schuiven kan er dan niets tussen uit vallen bedoel ik van de koppeling?
Het is waarschijnlijk een dubbele koppeling 1 voor rijden en een voor aftakas
Moet ik bij het monteren een as gebruiken voor te centeren Heeft iemand daar ervaring mee hoe dat het beste gaat
Of zijn er speciale montage materialen voor (heb wel ervaring met vrachtwagen koppelingen maar niet met tractoren)
Zou het mogelijk zijn mij op weg te helpen met dit toch wel mooi klusje (vriendendienst??)
Heeft iemand tips waar ik aan tekeningen kan komen van deze koppeling ?
Bij voorbaat mijn dank voor alle medewerking in deze
mvrg e de waele
Koppeling vervangen van een Fiat 680H
- mike_v
- Forumlid
- Berichten: 922
- Lid geworden op: ma 28 jun, 2010 21:25
- Voornaam: Mike
- Locatie: Overpelt
- Contacteer:
Re: Koppeling vervangen van een Fiat 680H
Heb nooit zo'n trekker uiteen gehaald, maar afgelopen jaar wel een paar keer de koppeling vervangen (weliswaar van een modernere trekker). Normaal gaat er niets zomaar uitvallen wanneer je de trekker splitst. Op nog wat restolie na. Als ik even terug denk zat vrijwel alles vast op een of andere as waardoor het allemaal op zijn plaats bleef. Wel kunnen er enkele o-ringen zitten tussen de twee helften. Normaal blijven die in één van de helften plakken door de olie, en anders moet je kijken dat ze niet in je oliebak vallen, tenzij je ze daar in wil gaan zoeken .
Zoals je zelf al aanhaalt is het zeker geen slecht idee om even een (werkplaats)handboek te raadplegen. Van wat oudere trekkers kan je die vaak wel op internet vinden, maarja "Google" is nogal groot. Anders even naar een LMB rijden in de buurt, die kunnen je ook wel een kopie meegeven als ze wat goed gezind zijn.
Zoals je zelf al aanhaalt is het zeker geen slecht idee om even een (werkplaats)handboek te raadplegen. Van wat oudere trekkers kan je die vaak wel op internet vinden, maarja "Google" is nogal groot. Anders even naar een LMB rijden in de buurt, die kunnen je ook wel een kopie meegeven als ze wat goed gezind zijn.
Vriendelijke Groeten
Mike.
AgroFotografie.be
Mike.
AgroFotografie.be
Re: Koppeling vervangen van een Fiat 680H
Mischien dat er nog meer reacties komen ik wacht even af zou het ook nodig zijn een dummieas te gebruiken of laten maken volgens mij blijft de plaat van het rijden in het koppelinshuis zitten alleen de plaat voor de aftakas komt vrij of zit ik verkeerd??
Laatst gewijzigd door edewaele op zo 17 jan, 2016 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Koppeling vervangen van een Fiat 680H
Ik ga even nog wat wachten op nog wat reacties er zullen bij het forum toch wel leden zijn dit wel eens gedaan hebben bij een oudere trekker volgens mij blijft de rijden koppelingsplaat in het drukgroep gedeelte zitten en de aftakas koppeling komt er los van tussen als ik de bouten uit het vliegwiel demonteer
Volgens de tekening van de drukgroep
Volgens de tekening van de drukgroep
-
- Forumlid
- Berichten: 265
- Lid geworden op: do 08 sep, 2011 18:58
- Voornaam: Freek
- Locatie: Tilburg
Re: Koppeling vervangen van een Fiat 680H
Sommige vroege New Holland types zijn niks anders dan een Fiat in een blauw jasje.
Op mijn werk staat een NH TD65 die zou technisch overeen kunnen komen?!
Daar zijn mogelijk nog tekeningen van,op het net,het is maar een idee.
Gr.Freek.
Op mijn werk staat een NH TD65 die zou technisch overeen kunnen komen?!
Daar zijn mogelijk nog tekeningen van,op het net,het is maar een idee.
Gr.Freek.
Re: Koppeling vervangen van een Fiat 680H
Ik heb de trekker vandaag gesplitst dat ging zonder problemen het zal wel lukken
Allemaal bedankt voor jullie reactie en tot de volgende keer
e de waele
Allemaal bedankt voor jullie reactie en tot de volgende keer
e de waele
- ih power
- Forumlid
- Berichten: 636
- Lid geworden op: ma 24 mei, 2010 11:14
- Voornaam: Eise
- Skype: trekkergek_mccormick@hotmail.c
- Locatie: ter idzard (der rizzerd)
- Contacteer:
Re: Koppeling vervangen van een Fiat 680H
Vaak zijn de oudere trekkers vrij simpel door de midden te halen en meestal komen er verder geen olie of onderdelen uit vallen als je de trekker splitst, zoals je zelf aangeeft is het gebruik van een dummie as bij het monteren van de drukgroep een stuk makelijker..
en ik weet niet hoe het zit met een fiat welke plaat in de drukgroep zit, die van het rijden of die van de aftakas, dat verschilt nogal eens van merk, wat ook handig is om naar te kijken is het top lager (die zit in het vliegwiel en draaid de price-as in) die maakt veel toeren en kost niet veel en zou ik altijd vervangen en het is ook belangrijk om te kijken of het vliegwiel nog vlak is, en natuurlijk zijn de aanhaalmomenten van de drukgroep belangrijk om aan te houden.
Hoop je hiermee weer wat verder geholpen te hebben, en gezien u al ervaring heeft met vrachtwagen koppeling vervangen moet het vast goedkomen!
en ik weet niet hoe het zit met een fiat welke plaat in de drukgroep zit, die van het rijden of die van de aftakas, dat verschilt nogal eens van merk, wat ook handig is om naar te kijken is het top lager (die zit in het vliegwiel en draaid de price-as in) die maakt veel toeren en kost niet veel en zou ik altijd vervangen en het is ook belangrijk om te kijken of het vliegwiel nog vlak is, en natuurlijk zijn de aanhaalmomenten van de drukgroep belangrijk om aan te houden.
Hoop je hiermee weer wat verder geholpen te hebben, en gezien u al ervaring heeft met vrachtwagen koppeling vervangen moet het vast goedkomen!
Groet'n Eise Meyners
Re: Koppeling vervangen van een Fiat 680H
Het gaat goed komen
De drukgroep is nieuw en daar zit de rijplaat al in en de aftakas plaat zit tegen het vliegwiel dus dat gaat goed komen
Wel een grapje gehad De splitsing wou niet echt lukken omdat de voorwiel aandrijving op IN stond Wij maar sleuren aan de moter
Kwamen daar wel achter later simpel he ?? De aandrijving uitgezet en daar was hij gesplitst alles goed
zeer veel dank voor het meedenken
e de waele
De drukgroep is nieuw en daar zit de rijplaat al in en de aftakas plaat zit tegen het vliegwiel dus dat gaat goed komen
Wel een grapje gehad De splitsing wou niet echt lukken omdat de voorwiel aandrijving op IN stond Wij maar sleuren aan de moter
Kwamen daar wel achter later simpel he ?? De aandrijving uitgezet en daar was hij gesplitst alles goed
zeer veel dank voor het meedenken
e de waele
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast