ontzettend veel geluk bij een ongeluk

Hier leest u nieuws wat niet direct gerelateerd is aan Mechanisatie en/of landbouw.
Gebruikersavatar
Sjors
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1120
Lid geworden op: do 14 mei, 2009 08:41
Voornaam: Sjors

ontzettend veel geluk bij een ongeluk

Berichtdoor Sjors » ma 13 jul, 2009 15:16

OOSTVOORNE - Een 56-jarige bewoner van de Molendijk in Oostvoorne beleefde zaterdagmiddag een hachelijk uur toen hij in een sloot bij zijn woning beklemd raakte onder zijn tuinbouwtractortje met daarachter een grasmaaier.

Jan van Dijk zat driekwartier onder water vast tussen de twee machines. Alleen zijn hoofd was nog boven water.

Met een kraanwagen konden de tractor en maaimachine van hem worden afgetrokken. Dolblij was de Oostvoornaar met zijn herwonnen vrijheid. Hij wist niet hoe snel hij tegen het talud omhoog moest klauteren.

,,Ik heb het alleen erg koud en ik heb spierpijn,'' reageerde Van Dijk terwijl ambulancepersoneel hem snel op een brancard hielp. ,,Moet dat?'' luidde zijn eerste reactie. ,,Ik hoef de ambulance helemaal niet in hoor.''

Jan raakte wonder boven wonder totaal niet gewond. ,,Hij heeft zo ontzettend veel geluk gehad, onder de maaimachine zitten snijmessen,'' wees brandwacht en duikploegleider Ben Hoogenboom op het voertuig toen dat eenmaal op het droge stond. De man raakte niet in paniek.

Hoogenboom: ,,Omdat te voorkomen zijn we tegen hem blijven praten, waar we mee bezig waren, wat we gingen doen. Hij bleef erg nuchter en heeft zelf terwijl hij daar lag de aandrijfas van de tractor naar de grasmaaier gedemonteerd.''

Precisiewerk kwam er aan te pas om met een kraanwagen alles in één keer bij van de man vandaan te trekken. Een herkansing was er niet. De voertuigen mochten niet terugzakken. Dan was het leed niet te overzien geweest. Officier van Dienst van de brandweer Jaap ter Haar: ,,Een fout konden we ons niet veroorloven. We hebben eerst alles goed overwogen. Vandaar dat het driekwartier duurde voordat hij werd bevrijd.''

Een verantwoordelijke taak was ook weggelegd voor kraanmachinist M. Stolk uit Oostvoorne die in allerijl werd opgetrommeld. ,,Ach dat valt wel mee,'' relativeerde de Oostvoornaar nuchter. ,,Ik heb dit vaker gedaan, ook in situaties waarbij mensen bekneld zaten.''

De bevrijde Oostvoornaar zelf kon zijn geluk niet op en ging zo snel mogelijk weer over tot de orde van dag. ,,Ik ga gelijk weer aan het werk,'' zei hij vrolijk bij het afscheid tegen zijn redders.

Afbeelding Afbeelding

Bron = AD.nl


Wat je niet begrijpt moet je bewonderen, ik bewonder.....

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Tom H
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 17:53
Voornaam: Tom
Skype: tomhurenkamp@hotnail.com
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: ontzettend veel geluk bij een ongeluk

Berichtdoor Tom H » ma 13 jul, 2009 17:35

Het zal je maar gebeuren!
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: ontzettend veel geluk bij een ongeluk

Berichtdoor Stigter » ma 13 jul, 2009 17:46

Deze man heeft al het geluk van de wereld gehad. Even niet opletten en je ligt dus met je combi in de sloot, zo te zien geen rolbeugel of wat dan ook.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Clear-Up
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 508
Lid geworden op: do 22 jan, 2009 16:16
Voornaam: Dave
Locatie: Espel
Contacteer:

Re: ontzettend veel geluk bij een ongeluk

Berichtdoor Clear-Up » ma 13 jul, 2009 19:32

Zal je gebeuren joh, zal je je toch dood schrikken..
Afbeelding
www.Tractor-Forum.nl
Gebruikersavatar
dwoertink
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 866
Lid geworden op: zo 25 jan, 2009 16:28
Voornaam: Diederik
Contacteer:

Re: ontzettend veel geluk bij een ongeluk

Berichtdoor dwoertink » ma 13 jul, 2009 21:01

Das echt enorm veel geluk!! Ik hoop dat ik dit nooit zal meemaken
Gebruikersavatar
René
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 673
Lid geworden op: zo 25 jan, 2009 21:06
Voornaam: Rene
Locatie: Heuvelland Zuid-Limburg
Contacteer:

Re: ontzettend veel geluk bij een ongeluk

Berichtdoor René » di 14 jul, 2009 12:50

Wow...(lijtk me trouwens logisch dat er onder een maaier messen zitten...)
Groeten,
René
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
Senior forumlid
Senior forumlid
Peru
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 30 apr, 2009 19:59
Voornaam: Sjoerd
Locatie: Ruinen

Re: ontzettend veel geluk bij een ongeluk

Berichtdoor Spiekker; S.J.B. » di 14 jul, 2009 13:24

Mij niet... In Bocholtz hebben ze natuurlijk nog nooit van klepels gehoord? (En dat zijn geen messen, maar ze maaien wel :-P)
mvg
Sjoerd Spiekker




As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"



Huard "Champion de labour"

Terug naar “Overig nieuws”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten