torrents!

Hier leest u nieuws wat niet direct gerelateerd is aan Mechanisatie en/of landbouw.
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

torrents!

Berichtdoor Stigter » vr 17 apr, 2009 18:57

Omdat ik ook niet de braafste jongetje van de klas ben en niet voor niets een snelle internet verbinding heb genomen volg ik dit verhaal met veel interesse.

he Pirate Bay heeft de rechtszaak over auteursrechtenschending verloren. Alle vier de beheerders van de Zweedse torrent-site hebben een jaar celstraf opgelegd gekregen, zo blijkt uit het vonnis. Eerder op de dag lekte de uitspraak al uit.

De rechtbank van Stockholm heeft geoordeeld dat de vier Zweden als een team opereerden en heeft elk van hen tot een jaar gevangenisstraf veroordeeld. Bovendien is een boete opgelegd van 30 miljoen Zweedse kronen, omgerekend 2,7 miljoen euro. The Pirate Bay zal in hoger beroep gaan en de verwachting is dat een definitief oordeel over de site nog jaren op zich laat wachten.

De uitspraak komt niet onverwacht. "Uit uitgelekte informatie van de rechtbank blijkt dat we hebben verloren. Het komt van een betrouwbare bron", liet Brokep van The Pirate Bay eerder op vrijdag via Twitter weten. "Echt, het is een beetje LOL. Eerst ging het alleen om films maar nu lekken uitspraken ook al uit voor de officiële release. Blijf kalm, er gebeurt niets met TPB, met ons of met filesharing. Dit is alleen een theater voor de media", aldus Brokep.


In Nederland wil stichting Brein nog wel eens haar tanden laten zien, maar ik weet niet of hier uiteindelijk echte gevangenisstraffen of geldboetes zijn uitgedeeld.


Met vriendelijke groet,
Arie Stigter

Terug naar “Overig nieuws”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten