Transportbedrijven zijn trekkers beu

Hier leest u nieuws wat niet direct gerelateerd is aan Mechanisatie en/of landbouw.
Atte H
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2696
Lid geworden op: za 17 jan, 2009 21:13
Voornaam: AJ
Contacteer:

Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor Atte H » ma 08 feb, 2010 15:33

Transportbedrijven willen dat trekkers, die door loonbedrijven ingezet worden bij transportklussen, aan dezelfde strenge regels moeten voldoen als vrachtwagens.

Omroep Zeeland meldt dat transportbedrijven het onverantwoord vinden dat 16-jarigen met hun trekker dezelfde vracht mogen vervoeren als gediplomeerde chauffeurs met een vrachtwagen. In onderstaande video komt een transportondernemer aan het woord, met daarbij een reactie van de brancheorganisatie voor loonbedrijven (Cumela).

Afbeelding
Klik voor video

Bron: Boerderij


Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor GP Hoving » ma 08 feb, 2010 17:34

Dit verhaal gaat al jaren.. Persoonlijk vind ik het ook onverandwoord om een jonge van 16 jaar die z'n trekkerrijbewijs heeft gerkegen bij een pakje boter, met zwaardere vrachten mag rijden als een vrachtwagenchauffeur met alle diploma's op zak

Wat hier ook een hele grote rol achter speeld is dat een trekker met dumper simpelweg goedkoper is als een bijv 8x8 vrachtwagen. Nu in tijden dat het allemaal wat minder is wordt er eerder een trekker - dumper ingezet als een vrachtwagen. Puur een kwestie van prijs. Maar dat komt niet alleen voor in Zeeland, maar door heel nederland :lol:

Allemaal de zelfde duidelijk regels ? Vrachtwagens en trekkers is net als appels en peren vergelijken.
hermenj
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 830
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 13:04
Voornaam: Hermen
Skype: hermen1140@hotmail.com
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor hermenj » ma 08 feb, 2010 19:58

Inderdaad Geoff. Maar je moet eerlijk toegeven, jij was ook blij toen je je trekkerrijbewijs had gehaald. En eindelijk legaal mocht trekkerrijden, als je dat uberhaupt hebt gedaan.
Groet,
Hermen J

Vake buj te bange, mangs te dapper :D
Gebruikersavatar
René
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 673
Lid geworden op: zo 25 jan, 2009 21:06
Voornaam: Rene
Locatie: Heuvelland Zuid-Limburg
Contacteer:

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor René » ma 08 feb, 2010 20:04

En daarbij mogen trekkers maar 25 en vrachtwagens 80(toch?).
Groeten,
René
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor GP Hoving » ma 08 feb, 2010 20:23

Ik was er ook blij mee toen ik 16 was. Maar als je achteraf nadenkt hoe zulke stomme dingen je eigenlijk gedaan hebt puur door de ontwetendheid en het gebrek aan opleiding door het trekkerrijbewijs, dan denk je er nog wel 2x over na. Ga straks als je je rijbewijs hebt maar eens voor je B-E rijbewijs. ( auto aanhanger ) Dan krijg je wel in de gaten hoe weinig je eigenlijk weet van het rijden met een aanhanger ( auto of trekker ! )

En daar gaat de landbouwsector & de overheid, want het is een gedeelde schuld dus de fout in. Een trekker mag 25km\uur maar in de praktijk gaan ze 40/50/60km/uur.

Er zit hier een transportbedrijf in de buurd die vrachtwagens met haakarm, hun hebben 2 van de 4 vrachtwagens ingeruild op 2 stuks Fendt 9** profi met haakarm carrier. Hiermee zijn ze goedkoper uit maar nagenoeg net zo snel met transprort. Geeft ze eens ongelijk..
hermenj
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 830
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 13:04
Voornaam: Hermen
Skype: hermen1140@hotmail.com
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor hermenj » ma 08 feb, 2010 20:35

Ik geef je ook geen ongelijk geoff, ik ben het helemaal met je eens. Maarja, het is wel de praktijk.
Groet,
Hermen J

Vake buj te bange, mangs te dapper :D
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Forumlid
Forumlid
Suriname
Berichten: 769
Lid geworden op: di 20 jan, 2009 20:36
Voornaam: Cornelis
Skype: Ik gebruik Whatsapp
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor CornelisJ90 » ma 08 feb, 2010 20:58

Prettige wedstrijd voor de transport ondernemers.
Maybe zouden ze dan ook zelf wel wat aan kunnen passen... Ik ben 100% met je eens dat het niet kan en mag, dat jeugd van een jaar of 16 met een combi van 40 ton of meer de weg op gaat ;)

Maar mijn ervaring is met chauffeurs, dat ze denken dat ze heel wat zijn :( Hoe groter de vrachtwagen, hoe langer hun l*l op de een of andere manier ! Als ze eens wat vaker uit zouden stappen, en een handje zouden helpen, zou het al heel wat schelen !
Want ze denken niet verder dan hun voorruit ver is en wat het makkelijkste is voor hunzelf (lees: hoe ze zoveel mogelijk binnen kunnen zitten en het liefst om half 4 thuis kunnen zijn) :roll:

En waar ze ook vreselijk goed in zijn, is het zeiken op alles en niets. Te weinig werk, te zwaar, te veel stress, vervelend weer, vervelende machinist, vervelend werk, etc. :?

Geef mij maar een ventje van een jaar of 17 op mijn werk, die kan je nog een beetje africhten, en als je ze wat stuurt hebben ze 9 van de 10 keer maar 1 keer uitleg nodig om alles te snappen :bew :D
[Half bezopen zijn, is een gebrek aan doorzettingsvermogen hebben ...
Gebruikersavatar
René
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 673
Lid geworden op: zo 25 jan, 2009 21:06
Voornaam: Rene
Locatie: Heuvelland Zuid-Limburg
Contacteer:

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor René » ma 08 feb, 2010 21:30

De jongens met `t verstand gaan dus op de trekker rijden? :)
Groeten,
René
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Forumlid
Forumlid
Suriname
Berichten: 769
Lid geworden op: di 20 jan, 2009 20:36
Voornaam: Cornelis
Skype: Ik gebruik Whatsapp
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor CornelisJ90 » ma 08 feb, 2010 21:46

Nee, die moet je het juist leren... En als ze eenmaal verstand hebben gaan ze op de vrachtwagen, waar ze weer aftakelen... :) Als ze echt verstand hebben zoeken ze wel wat anders op namelijk ;)
[Half bezopen zijn, is een gebrek aan doorzettingsvermogen hebben ...
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor GP Hoving » di 09 feb, 2010 19:20

Ik heb ook regelmatig aan de stok gehad met een vrachtwagen chauffeur. Sta je op een depo met de kraan. Vertikken ze het om de vrachtwagen even fatsoenlijk bij de kraan te zetten. Puur met de instelling "ik kijk niet verder dan m'n eigen voorruit" ik sta er, en hoe je me laad is jou probleem. Nou geloof mij, dat is mijn probleem echt niet. Dan ga je maar leeg weer terug, dat zal mij echt een zorg zijn. Of om 3 uur de laatste vracht willen laden omdat ze anders niet om 4uur thuis zijn.

Die mentaliteit, samen met het kosten plaatje zorgt er op dit moment voor dat er sneller gekozen wordt voor een trekker dumper als een 8x8 kiepauto of trekker/trailer combinatie.
El-Em
Stagiair
Stagiair
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 11:25
Voornaam: Lammert
Locatie: Beerta

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor El-Em » di 09 mar, 2010 17:33

Geef mij maar een ventje van een jaar of 17 op mijn werk


:lol: :lol: :lol: Zegt een ventje van 19!! :lol: :lol:

De dag dat het verboden word om een landbouw trekker anders te gebruiken dan waar hij voor bedoeld is (nl landbouw werk!)
moeten ze uitroepen tot nationale feestdag!!

mvg Lammert
Drie keer links is ook rechts!!
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor Stigter » di 09 mar, 2010 19:57

Je zegt het weer op zijn "Lammerts" Lammert, maar ik kan je beweegredenen wel volgen. Of ik het eens ben met je, ligt aan je argumenten die je (waarschijnlijk) nog geeft.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
El-Em
Stagiair
Stagiair
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 11:25
Voornaam: Lammert
Locatie: Beerta

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor El-Em » di 09 mar, 2010 20:59

Oke, ik rij op een vracht auto daarvan is precies bepaald wat dat voertuig mag laden, voor dit voertuig is een kenteken afgegeven waar deze waarden op staan vermeld.Als ik meer ga laden dan er volgens het kenteken geladen mag worden(voor losgestort een marge van 5 %) en ik word gecontroleerd dan heb je een bekeuring te pakken!En die bekeuringen daarvoor zijn niet mis, want het is geen overtreding maar een economisch delict! Heb nog geen trekker of dumper of wat voor landbouw voertuig gezien met een kenteken bewijs waar dat op vermeld staat, bovendien heb je voor vervoer voor een ander een vervoers vergunning nodig...geen loonwerker die dat heeft, gaat allemaal onder het mom van eigen vervoer(waar ook een vergunning voor nodig is als je dit met een vracht auto doet.
Verder is het oneerlijke concurentie, want iemand van een jaar of 16/17 is natuurlijk goedkoper dan een chauffeur die over alle benodigde papieren beschikt. Bovendien word er op rode diesel gereden wat in het wegvervoer niet mag, misschien een enkele loonwerker uitgezonderd, maar kan mij het niet voorstellen want er word amper op gecontroleerd. En als er al word gecontroleerd is het bijna niet te bewijzen dat er vervoer voor derden word verricht want een vracht brief hebben ze nooit van gehoord.Verder vind ik het nogal scheef ten opzichte van iemand die voor VEEL geld zijn C-E en ccv-B heeft gehaald dat iemand van 16/17 hem in een controle voorbij denderd met een vracht meer dan de helft zwaarder en zonder enige opleiding en ook nog niet gecontroleerd word.Ik heb zelf van een politieman ooit gehoord dat om boven genoemde redenen dat soort voertuigen weinig gecontroleerd werden omdat de politie niks heeft om ze aan op te hangen.


mvg Lammert
Drie keer links is ook rechts!!
Gebruikersavatar
Tom H
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 17:53
Voornaam: Tom
Skype: tomhurenkamp@hotnail.com
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor Tom H » di 09 mar, 2010 21:31

Tja hoe jammer het ook is voor Lammert, de een zijn dood is de ander zijn brood. Al ben ik altijd nog voor een T - rijbewijs! Tonnage staat ook vast gesteld. Hier rijd Jurrius met 34 kuub stront als hij een beetje dikke bij zicht heeft weegt hij zo 60 ton. Hij heeft daar zeer zeker ontheffing voor. Wanneer je niet meer dan 50 ton weegt geen probleem. Zeker omdat je officieel maar 25 mag vind ik het niet z'n bezwaar. Maar daar in tegen, wie rijd er nog 25? Daarom moet dat dan ook eens snel aan gepast worden! Een vracht brief? Naar mijn idee geen goede oplossing voor de "landbouw" Met elk vrachtje mais een brief? Dat gaat denk ik te ver..... Dan krijg je nog meer comi's die heeeeeel dicht tegen de max van 50 ton gaan zitten dus allemaal nog groter. Hier in Nederland blijven wij achter in deze wetgeving omdat onze oosterburen het allemaal wel goed voor elkaar hebben... Het word ons kwa techniek wel erg voor gekouwd zo als de 4 wiel beremming boven de 40, een rem pendaal boven de 60, de TÜV keuring zouden ze hier ook in moeten voeren. Omdat er toch nog te veel boeren trekkers met slechte remmen, slechte banden enz. rond rijden.
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Forumlid
Forumlid
Suriname
Berichten: 769
Lid geworden op: di 20 jan, 2009 20:36
Voornaam: Cornelis
Skype: Ik gebruik Whatsapp
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor CornelisJ90 » di 09 mar, 2010 21:42

Niet lullig bedoelt Tom, maar wat is er mis met elke vracht een vrachtbrief? Waarom moet de knijperkar chauffeur die rondjes maakt van 3km dat wel doen en de loonwerker die mais rijd over een afstand van 10km dat niet doen? Ben toevallig ook bezig met mijn C+E en CCV-B, en je hoort helaas wel erg veel klachten richting de agrarische groep... Ook met een Cumela word het er nog niet veel professioneler op helaas :(
[Half bezopen zijn, is een gebrek aan doorzettingsvermogen hebben ...
Gebruikersavatar
Tom H
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 17:53
Voornaam: Tom
Skype: tomhurenkamp@hotnail.com
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor Tom H » di 09 mar, 2010 21:53

Dat betekend ook dat je moet wegen? Dat kost heel wat meer tijd.... Tijd is geld (en geld is bier :P ) . Je moet er ook aan denken dat er veel land om het huis van de boer licht. Het gras zal bij de buurman niet veel groener zijn. Moet het dan echt zo als de mest gaan worden? Daar zijn me toch ook een bedragen mee gemoeid. Ik zie voor dat geld liever een T - rijbewijs en een keuring!
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Forumlid
Forumlid
Suriname
Berichten: 769
Lid geworden op: di 20 jan, 2009 20:36
Voornaam: Cornelis
Skype: Ik gebruik Whatsapp
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor CornelisJ90 » di 09 mar, 2010 21:55

Laten ze alleen al eens beginnen met een B rijbewijs minimaal, en dan een aanvulling in de vorm van een dag cursus bijvoorbeeld voor de trekker... + kentekenplicht voor trekkers, gekeurd en een km of 50, 60 incl. witte diesel en wegenbelasting en dan zijn we al van de helft van het gezeik af :D
[Half bezopen zijn, is een gebrek aan doorzettingsvermogen hebben ...
Gebruikersavatar
Tom H
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 17:53
Voornaam: Tom
Skype: tomhurenkamp@hotnail.com
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor Tom H » di 09 mar, 2010 22:02

Gewoon een T lijkt mij beter anders krijg je allemaal van die Nieuw-Zeelandse praktijken. Denk dat dat ook niet echt de bedoeling is. Stel dan in iedergeval een norm van 40 ton voor een 16 jarige met een T - rijbewijs. En laat ze een fatsoenlijk examen er aanhangen!
El-Em
Stagiair
Stagiair
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 11:25
Voornaam: Lammert
Locatie: Beerta

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor El-Em » di 09 mar, 2010 22:23

@ Tom H :Wat je nu allemaal zegt slaat nergens op en daarmee maak je de tegenstellingen alleen maar groter.
1: Je hoeft niet elke vracht te wegen, je kunt ook het aantal m3 op een vracht brief zetten maar dan zal de controleur weer vragen wat dat weegt, dat zal hij misschien geloven zoniet ga je als nog mee naar de weegbrug>
2: als het puur landbouw gerelateerd is hoef je niks te hebben geen vrachtbrief en geen weeg kaart en daar zit het hem nou net in,veel loonwerkers gaan bv grond /zand rijden voor een aannemer, in de meeste gevallen is de grond/zand niet het eigendom van de loonwerker en dus word er transport voor derden vericht en heb je dus de vervoers vergunning nodig, die heeft hij niet en dus zegt iederéén bij een eventuele controle dat de grond/zand van hun zelf is.Dan is het aan de controlerende agent om dat uit te zoeken of dat zo is. Daarom houden ze liever een vracht auto aan want dat is 100x eenvoudiger te controleren, bovendien lever ik door mijn tachograaf schijf of digitale tacho kaart de bewijslast voor rijtijd en snelheids overtredingen op een presenteer blaadje aan.
3: Als het puur om het vervoer gaat van eigen geteelde landbouw producten van het land naar de opslag/schuur hoef je van mij helemaal niks te hebben buiten een fatsoenlijk rijbewijs.

Cornelis : Laten ze alleen al eens beginnen met een B rijbewijs minimaal, en dan een aanvulling in de vorm van een dag cursus bijvoorbeeld voor de trekker... + kentekenplicht voor trekkers, gekeurd en een km of 50, 60 incl. witte diesel en wegenbelasting en dan zijn we al van de helft van het gezeik af


Dat zou al een goed begin zijn!
Drie keer links is ook rechts!!
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor GP Hoving » wo 10 mar, 2010 16:59

Mag een trekker over de snelweg ?? Nee, Mag een trekker over een N weg ?? Nee, Mag een trekker 80 km/uur rijden?? Nee, Moet je min. 18 zijn en in bezit van een duur rijbewijs voor een trekker ?? Nee.. Geen wonder dat het goedkoper is. Ik geef geen enkele, maar dan ook echt geen enkele uitvoerder ( of iets anders in die geest ) ongelijk dat ze een trekker en dumper inhuren voor transport ipv een dure 6x6 of 8x8. terwijl ze exact het zelfde zand vervoeren, alleen tegen een fractie van de prijs. Als een trekker ook op de snelweg en provinciale wegen mocht rijden, en 80 km/uur is er sprake van oneerlijke concurrentie. Maar nu absoluut niet.

Ik preek hier uiteraard voor m'n eigen parochie, maar Lammert doet exact het zelfde. Hier een "grondverzetter" aan het woord. Bij hem een ''vrachtwagen chauffeur" Ga er maar niet van uit dat we op dit punt elkaars hand ooit zullen schudden. 2 verschillende mensen, 2 verschillen beroepen, 2 verschillende meningen.
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor Stigter » wo 10 mar, 2010 17:18

GP Hoving schreef:Ik preek hier uiteraard voor m'n eigen parochie, maar Lammert doet exact het zelfde. Hier een "grondverzetter" aan het woord. Bij hem een ''vrachtwagen chauffeur" Ga er maar niet van uit dat we op dit punt elkaars hand ooit zullen schudden. 2 verschillende mensen, 2 verschillen beroepen, 2 verschillende meningen.


Natuurlijk preekt ieder zijn eigen parochie. Zoals ik al eerder zei, kan het standpunt van Lammert begrijpen, maar ook die van een loonwerker cq aannemingsbedrijf..
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Forumlid
Forumlid
Suriname
Berichten: 769
Lid geworden op: di 20 jan, 2009 20:36
Voornaam: Cornelis
Skype: Ik gebruik Whatsapp
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor CornelisJ90 » wo 10 mar, 2010 18:04

Van iedereen is wat te zeggen... En denk ook niet dat het alleen aan de loonwerksector ligt :) Als transportondernemers en loonwerkers het eens willen worden, zullen ze toch echt alletwee water bij de wijn moeten doen... Want helaas valt er ook nog wel eens wat te zeggen over de "vrachtwagenchauffeur"!
[Half bezopen zijn, is een gebrek aan doorzettingsvermogen hebben ...
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
Senior forumlid
Senior forumlid
Peru
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 30 apr, 2009 19:59
Voornaam: Sjoerd
Locatie: Ruinen

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor Spiekker; S.J.B. » wo 10 mar, 2010 18:14

GP Hoving schreef:Mag een trekker over een N weg ?? Nee,

Zeker wel, hangt er echter vanaf welke ;-) De Drentse N375 (Pesse-Meppel)niet, de N374 wel (al weet ik niet of dat voor de gehele lijn Stadskanaal-Hoogeveen geldt.
GP Hoving schreef:Ik geef geen enkele, maar dan ook echt geen enkele uitvoerder ( of iets anders in die geest ) ongelijk dat ze een trekker en dumper inhuren voor transport ipv een dure 6x6 of 8x8. terwijl ze exact het zelfde zand vervoeren, alleen tegen een fractie van de prijs.
Ik neem zo maar eens aan dat Lammert dat ook niet doet, als hij denkt vanuit de aannemers kant (en het financiële meerekent).
GP Hoving schreef:Als een trekker ook op de snelweg en provinciale wegen mocht rijden, en 80 km/uur is er sprake van oneerlijke concurrentie. Maar nu absoluut niet.

Waarom "absoluut niet"?

GP Hoving schreef:Ik preek hier uiteraard voor m'n eigen parochie, maar Lammert doet exact het zelfde. Hier een "grondverzetter" aan het woord. Bij hem een ''vrachtwagen chauffeur" Ga er maar niet van uit dat we op dit punt elkaars hand ooit zullen schudden. 2 verschillende mensen, 2 verschillen beroepen, 2 verschillende meningen.

Waarom zou dat niet mogen? Is niets meer dan logisch.
mvg
Sjoerd Spiekker




As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"



Huard "Champion de labour"
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor Stigter » wo 10 mar, 2010 18:30

CornelisJ90 schreef:Van iedereen is wat te zeggen... En denk ook niet dat het alleen aan de loonwerksector ligt :) Als transportondernemers en loonwerkers het eens willen worden, zullen ze toch echt alletwee water bij de wijn moeten doen... Want helaas valt er ook nog wel eens wat te zeggen over de "vrachtwagenchauffeur"!


Het gaat hier natuurlijk niet om de kwaliteiten van de chauffeur in het algemeen.

De transportsector ziet het vervoer met landbouwtrekkers als oneerlijke concurrentie. Vooral omdat de plaatselijke loonwerker aan minder voorwaarden hoeft te voldoen en daardoor minder kosten heeft en zijn prijs hierop kan afstemmen. Of Pietje Puk zijn werk goed doet op een tractor of een vrachtauto is hier niet de discussie.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Niels
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2634
Lid geworden op: vr 16 jan, 2009 12:33
Voornaam: Niels
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor Niels » wo 10 mar, 2010 18:35

Spiekker; S.J.B. schreef:
GP Hoving schreef:Mag een trekker over een N weg ?? Nee,

Zeker wel, hangt er echter vanaf welke ;-) De Drentse N375 (Pesse-Meppel)niet, de N374 wel (al weet ik niet of dat voor de gehele lijn Stadskanaal-Hoogeveen geldt.


N375 rijden zat trekkers...

Terug naar “Overig nieuws”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten