Transportbedrijven zijn trekkers beu

Hier leest u nieuws wat niet direct gerelateerd is aan Mechanisatie en/of landbouw.
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
Senior forumlid
Senior forumlid
Peru
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 30 apr, 2009 19:59
Voornaam: Sjoerd
Locatie: Ruinen

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor Spiekker; S.J.B. » wo 10 mar, 2010 18:42

Niels, het Drentse deel niet, althans, tot aan Meppel. Binnen Meppel wel weer, omdat dat niet anders ging. Vervolgens kom je bij de watertoren en moet je voor zover ik weet met de trekker weer de Bremenbergweg op. Dit is nog provincie Drenthe ;-)


mvg
Sjoerd Spiekker




As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"



Huard "Champion de labour"

Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor Stigter » wo 10 mar, 2010 18:47

Op de meeste N-wegen zijn tractoren wel toegestaan volgens mij, zeker waar geen andere optie is.

Voor korte ritten zou ik denk ik ook wel een trekker met dumper nemen, zeker als het zand (of wat anders) bouwland ingereden moet worden. Maar dan vooral omdat je geen rijplaten hoef neer te leggen.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor GP Hoving » wo 10 mar, 2010 19:04

Ik doelde meer op de 100km N wegen (n34, n33 enz ) Er zijn inderdaad wel N wegen waar trekker wel toegestaan zijn.

Gek he dat je in Meppel zelf wel op de N375 mag rijden. Zou dat iets met bebouwde kom te maken hebben Sjoerd?

Spiekker; S.J.B. schreef:Waarom "absoluut niet"?

Waarom absoluut niet ? Een trekker en een vrachtwagen zijn nog steeds 2 verschillende dingen met verschillende regels, dus in mijn ogen absoluut geen sprake van oneerlijke concurentie. Appels met peren vergelijken Sjoerd.

Spiekker; S.J.B. schreef:Waarom zou dat niet mogen? Is niets meer dan logisch

Lammert vormt zijn mening rond het feit dat hij vrachtwagen chauffeur, en ik vorm mijn mening rond het feit dat ik in de grondverzet zit. Zo hebben wij beide een eigen denkwijze. Wij zullen het hier dus nooit over eens worden. Dat lammert en ik allebij stijfkoppen zijn helpt ook niet mee natuurlijk :lol:
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor Stigter » wo 10 mar, 2010 19:20

Ach, zolang ieder maar op een normale manier zijn zegje doet is er niets mis mee toch? Je kan nu eenmaal niet alleen maar vrienden hebben of het altijd eens zijn.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
Senior forumlid
Senior forumlid
Peru
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 30 apr, 2009 19:59
Voornaam: Sjoerd
Locatie: Ruinen

Re: Transportbedrijven zijn trekkers beu

Berichtdoor Spiekker; S.J.B. » wo 10 mar, 2010 19:22

Tja, qua autowegen, klopt het idd ;-)

Ja, en die verschillende regels maken het dan direct weer tot oneerlijke concurrentie ;-) (Vrachtwagens worden duur gemaakt, door al die regels (die overigens niet eens allemaal onzinnig zijn). Wetgeving voor trekkers mag echt wel worden aangescherpt. Geloof dat dat in België ook al beter geregeld is. Kan een Belgische user daar meer over vertellen?
mvg
Sjoerd Spiekker




As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"



Huard "Champion de labour"

Terug naar “Overig nieuws”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten