Farmerforum problemen

Dieseltank
Nieuw lid
Nieuw lid
Netherlands
Berichten: 0
Lid geworden op: zo 31 aug, 2014 21:13
Voornaam: Daniel

Farmerforum problemen

Berichtdoor Dieseltank » zo 31 aug, 2014 21:39

Hallo


Laat ik dit maar kort een krachtig houden.

Ik kwam op dit forum terecht ongeveer 2 weken geleden, ik had geprobeerd een account aan te maken maar dat was na veel moeite gelukt (Achteraf mislukt want ik kon geen mailtje vinden... enfin dat maakt allemaal niet uit)

En tijdens het account aanmaken kwam ik er al achter dat dit forum heel erg, wel niet extreem moeilijk is om te gebruiken.. Er werden vragen gesteld zoals: Welke naam heeft de categorie miniaturen op het Farmerforum? Nou na de eerste mislukking kreeg ik de vraag wat betekent N.A.F en gelukkig wist ik die wel, maar dat was al 2 weken geleden en dit is mijn 2de poging die wel gelukt is (Alhoewel ik de vraag weer moet proberen te beantwoorden
Afbeelding

Maar het is niet dat ik een computer leek ben, ik ben wel lid van 20 a 30 forums en heb veel ervaring met het internet / windows / linux en dit forum valt me zeer tegen. Ik nam aan dat dit forum ook bedoelt was voor de "farmers" die minder handig zijn met computers maar wel de basics weten van het internet maar dat valt zoals ik al gezegd zeer erg tegen

-Rare bevestings vragen
-Saaie kleuren
-Cookie accepteren moet binnen 3 seconden
-Moeilijk te lezen licht groene text op een witte achtergrond
-Eentonig en totaal niet abstract
-En alsnog heel veel informatie op een scherm.


Nee ik ben geen hater en ik heb niet overal commetaar op, ik wil juist helpen want dit forum heeft veel potentie maar laat zoals tractorfan.nl heeel veel steken vallen en maakt het zeer ongebruiksvriendelijk.

En ik kan geen gebruik maken van de BBCode [IMG] wat ik al vrij apart vind.


Gebruikersavatar
mike_v
Forumlid
Forumlid
Belgium
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 28 jun, 2010 21:25
Voornaam: Mike
Locatie: Overpelt
Contacteer:

Re: Farmerforum problemen

Berichtdoor mike_v » ma 01 sep, 2014 17:25

Gast schreef:...
-Rare bevestings vragen
...


Tja, dat is na één keer verleden tijd?

Gast schreef:...
-Cookie accepteren moet binnen 3 seconden
...


Ik vind dat net gemakkelijk, moet je het niet wegklikken ;-) .

Gast schreef:...
-Moeilijk te lezen licht groene text op een witte achtergrond
...


Hoe vaak komt het voor dat er een lichtgroene tekst gebruikt wordt? Niet veel denk ik?

Gast schreef:...
BBCode [IMG]
...


Is dat niet omdat je nu(?) bent ingelogd als gast?

Verder laat ik het over aan Arie of te wel Stigter ;-) .
Vriendelijke Groeten

Mike.



Afbeelding
AgroFotografie.be
Freek
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 265
Lid geworden op: do 08 sep, 2011 18:58
Voornaam: Freek
Locatie: Tilburg

Re: Farmerforum problemen

Berichtdoor Freek » ma 01 sep, 2014 18:48

Ik ben een digibeet,ik begrijp die moeilijkheid niet,zelfs ik ben er op gekomen.
Maar toch welkom!
Vr.Gr.Freek.
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Farmerforum problemen

Berichtdoor Stigter » ma 01 sep, 2014 20:22

Hallo Daniel, ik reageer op je vragen in het rood, zodat het duidelijk is waar ik op reageer

Ik kwam op dit forum terecht ongeveer 2 weken geleden, ik had geprobeerd een account aan te maken maar dat was na veel moeite gelukt (Achteraf mislukt want ik kon geen mailtje vinden... enfin dat maakt allemaal niet uit)
Er zijn op dit moment geen inactieve leden, en ondertussen heb ik het bericht gekoppeld aan je account.

En tijdens het account aanmaken kwam ik er al achter dat dit forum heel erg, wel niet extreem moeilijk is om te gebruiken.. Er werden vragen gesteld zoals: Welke naam heeft de categorie miniaturen op het Farmerforum? Nou na de eerste mislukking kreeg ik de vraag wat betekent N.A.F en gelukkig wist ik die wel, maar dat was al 2 weken geleden en dit is mijn 2de poging die wel gelukt is (Alhoewel ik de vraag weer moet proberen te beantwoorden)
Wij hebben er voor gekozen om een zogenaamde Vraag & Antwoord te laten oplossen voordat je lid kan worden op het Farmerforum. Dit is puur bedoeld om de automatische registraties (spam) tegen te gaan. Bovendien staat het antwoord op de voorpagina!

Maar het is niet dat ik een computer leek ben, ik ben wel lid van 20 a 30 forums en heb veel ervaring met het internet / windows / linux en dit forum valt me zeer tegen. Ik nam aan dat dit forum ook bedoelt was voor de "farmers" die minder handig zijn met computers maar wel de basics weten van het internet maar dat valt zoals ik al gezegd zeer erg tegen.
Dit forum draait op de software van phpBB, zoals zo velen fora's op internet en wordt door miljoenen mensen dagelijks gebruikt. Onderschat overigens "Farmers" niet, er is heel veel computergestuurd binnen de agrarische sector

-Rare bevestings vragen
-Saaie kleuren
-Cookie accepteren moet binnen 3 seconden
-Moeilijk te lezen licht groene text op een witte achtergrond
-Eentonig en totaal niet abstract
-En alsnog heel veel informatie op een scherm.
Dit is jouw persoonlijke mening, cookies kan je naderhand ook goedkeuren of niet. Het popup schermpje verdwijnt in ieder geval na 3 seconden. De kleuren zijn voor ons herkenbaar als zijnde "Farmerforum", zoals andere forums eveneens een soort van eigen herkenbare stijl hebben

Nee ik ben geen hater en ik heb niet overal commetaar op, ik wil juist helpen want dit forum heeft veel potentie maar laat zoals tractorfan.nl heeel veel steken vallen en maakt het zeer ongebruiksvriendelijk.
Er zijn hier ook leden die eveneens een account op Tractorfan hebben. Tractorfan en Farmerforum niet gebruiksvriendelijk? Ik ben het niet met je eens, ik denk dat je net zoals met wel meer websites even moet wennen aan de manier waarop iets ingeregeld is. Waar laten wij steken vallen?

En ik kan geen gebruik maken van de BBCode [IMG] wat ik al vrij apart vind.
Je bent niet ingelogd en post als gast, daarom is de img-code niet beschikbaar
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Sjors
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1120
Lid geworden op: do 14 mei, 2009 08:41
Voornaam: Sjors

Re: Farmerforum problemen

Berichtdoor Sjors » wo 03 sep, 2014 12:45

Voor iemand die ingeschreven is 20 tot 30 forums moet het Farmerforum toch een makkie zijn?

Over de kleuren valt te twisten, maar ik vind het wel passend voor een landbouw forum.

De vragen voor registratie vind ik niet al te moeilijk, als je een keer of wat op het Farmerforum hebt gekeken weet je die antwoorden toch?
Wat je niet begrijpt moet je bewonderen, ik bewonder.....

AfbeeldingAfbeelding
Dieseltank
Nieuw lid
Nieuw lid
Netherlands
Berichten: 0
Lid geworden op: zo 31 aug, 2014 21:13
Voornaam: Daniel

Re: Farmerforum problemen

Berichtdoor Dieseltank » di 09 sep, 2014 16:09

Sorry dat ik een tijdje inactief ben geweest.


Ik snap dat dit forum gemaakt is op phpBB > Goedkoop en duidelijk dus waarom niet

Maar om over de kleur te praten, lichtgroen?? Bij de landbouw? Je zou dan meer naar donker groen / helderder groen moeten kijken... Maar niet om de website aftekraken maar dit groen ziet er niet echt uitnodigend uit en het lichtgroene text ziet er ook niet ''gezellig'' uit.. Dus misschien is het een idee om dit forum een super kleine grafische makeover te geven? Want de logo ziet er wel gewoon scherp uit, en heeft een kleur in de text die ik niet zo snel terug zie in het forum.
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Farmerforum problemen

Berichtdoor Stigter » wo 10 sep, 2014 09:37

Daniel,

De kleur groen in het logo is dezelfde kleur welke vaker op het Farmerforum wordt gebruikt.

De lichte kleur groen wordt daar in tegen niet heel veel gebruikt.

Ik sta altijd open voor opbouwende kritiek en wanneer mogelijk zal ik wijzigingen toepassen.

Op meerdere beeldschermen die allemaal op "standaard" kleuren staan is mij de onleesbaarheid van de licht gekleurde lettertypes niet opgevallen, je bent de eerste die met de leesbaarheid problemen heeft.

Zijn er wellicht meer leden / gasten die hier problemen mee hebben? Om alle letters nu zwart te maken vind ik persoonlijk dan weer niet zo'n goed idee. Maar als dit de wens is van meerdere leden kan ik dit uiteraard wel wijzigen.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
AriK
Beginner
Beginner
Netherlands
Berichten: 76
Lid geworden op: za 03 apr, 2010 12:28
Voornaam: Ari
Locatie: Veghel

Re: Farmerforum problemen

Berichtdoor AriK » wo 10 sep, 2014 11:59

Ik heb vrij slechte ogen maar ik heb geen problemen met de leesbaarheid van het forum.
Ik vind groen wel bij een agrarisch forum passen en het is weer eens een keer wat anders. Wat mij betreft mag het zo blijven.
Met vriendelijke groet,
Ari
Freek
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 265
Lid geworden op: do 08 sep, 2011 18:58
Voornaam: Freek
Locatie: Tilburg

Re: Farmerforum problemen

Berichtdoor Freek » wo 10 sep, 2014 18:07

Zijn het niet de mensen op het forum,die het forum kleur geven?
Ik ben blij met dit forum,en ook met degene die dit forum gemaakt heeft!
Vr.Gr.Freek.
Gebruikersavatar
mike_v
Forumlid
Forumlid
Belgium
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 28 jun, 2010 21:25
Voornaam: Mike
Locatie: Overpelt
Contacteer:

Re: Farmerforum problemen

Berichtdoor mike_v » vr 12 sep, 2014 10:18

Nergens problemen met de leesbaarheid.

Wat belangrijk is (lees: de posts) is zeer duidelijk. Wat minder belangrijk is (lees: Topic titel bij elke post, gegevens poster links van het bericht, ...) springt er niet uit waardoor het ook niet afleidend werkt.
Vriendelijke Groeten

Mike.



Afbeelding
AgroFotografie.be
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Farmerforum problemen

Berichtdoor Stigter » vr 12 sep, 2014 11:51

@freek,
mooi gezegd!

@Mike,
Ik kan het niet beter zeggen!
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Sky
Nieuw lid
Nieuw lid
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 30 mei, 2014 16:10
Voornaam: Bjorn
Locatie: België

Re: Farmerforum problemen

Berichtdoor Sky » zo 14 sep, 2014 19:59

Je moet altijd als je nieuw bent op een forum even wennen hoe het ingedeeld is.
Maar persoonlijk vind ik het een goed ingedeeld forum.
Gebruikersavatar
Sjors
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1120
Lid geworden op: do 14 mei, 2009 08:41
Voornaam: Sjors

Re: Farmerforum problemen

Berichtdoor Sjors » wo 24 sep, 2014 14:45

Toch vreemd dat iemand zo'n topic start en daarna niets meer van zich laat horen. Wat zou de bedoeling zijn geweest?
Wat je niet begrijpt moet je bewonderen, ik bewonder.....

AfbeeldingAfbeelding
Sky
Nieuw lid
Nieuw lid
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 30 mei, 2014 16:10
Voornaam: Bjorn
Locatie: België

Re: Farmerforum problemen

Berichtdoor Sky » za 04 okt, 2014 19:17

Het afkraken van dit forum denk ik :l
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Farmerforum problemen

Berichtdoor Stigter » za 04 okt, 2014 20:40

Wat de beweeg redenen ook zijn geweest, positieve en negatieve feedback is altijd welkom. Positief, leuk om te horen, negatief proberen we op te lossen. Soms is iets vast geroest en kan juist een nieuw lid de ogen openen.

Zeker als iets makkelijker of beter kan. Dus mocht je veranderingen graag zien op het forum, geef dit gemotiveerd aan.
Als het team dan van mening is dat de verandering iets toevoegt aan het Farmerforum kunnen we trachten de software aan de wensen aan te passen.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter

Terug naar “Helpdesk”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten