Veenhuis overgenomen door Kverneland?

Gebruikersavatar
Frederik
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 478
Lid geworden op: do 07 mei, 2009 15:50
Voornaam: Frederik
Locatie: Bedum
Contacteer:

Veenhuis overgenomen door Kverneland?

Berichtdoor Frederik » di 03 nov, 2009 21:22

Volgens de nieuwste berichten (nog niet officieel bevestigd, maar vandaag zou het intern bekend zijn gemaakt) neemt Kverneland de silagewagen en ladewagentak van Veenhuis over. Dit zou in de strategie van Kverneland passen.

Jullie mening? logische stap?


http://www.landbouwfoto.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
dwoertink
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 866
Lid geworden op: zo 25 jan, 2009 16:28
Voornaam: Diederik
Contacteer:

Re: Veenhuis en Kverland samen?

Berichtdoor dwoertink » di 03 nov, 2009 21:23

Ik zou liever hebben dat het gewoon bij Veenhuis blijft. Kverneland wordt dan wel aardig groot.
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Veenhuis overgenomen door Kverneland?

Berichtdoor Stigter » di 03 nov, 2009 21:41

Ik kan het mij wel voorstellen dat Kverneland Veenhuis wil overnemen, of in ieder geval de silagewagen en ladewagen.

Wel jammer dat een nederlands produkt naar een buitenlandse partij gaat, maar ja, er zijn meer producenten die dat doen, het wiel hoef je niet opnieuw uit te vinden!

Heb je trouwens een bron van deze geruchten?
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Tom H
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 17:53
Voornaam: Tom
Skype: tomhurenkamp@hotnail.com
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: Veenhuis overgenomen door Kverneland?

Berichtdoor Tom H » di 03 nov, 2009 21:44

TF Arie ;) .

Ik heb er nog weinig hoop in.... Wat moeten zij met dat spul? Net van alles verkocht aan Kuhn. Het sluit van geen kanten aan?
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Veenhuis overgenomen door Kverneland?

Berichtdoor Stigter » di 03 nov, 2009 21:48

Sorry, maar op tractorfan zie ik ene interpower die dat zegt, die zou het hebben van iemand die bij Kverneland werkt, geen bronvermelding of wat dan ook..

Ben benieuwd wat hiervan waar is, voorlopig is het niet meer dan een gerucht en nog door niemand bevestigd.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Frederik
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 478
Lid geworden op: do 07 mei, 2009 15:50
Voornaam: Frederik
Locatie: Bedum
Contacteer:

Re: Veenhuis overgenomen door Kverneland?

Berichtdoor Frederik » di 03 nov, 2009 21:50

Niet helemaal van TF ;) dit speelt al veel langer en de geruchtenmolen is al langer op gang. interpowerr op TF geeft idd aan dat vanmiddag bekend is gemaakt binnen Kverneland. Dan heb ik geen reden meer om te twijfelen dat er iets gaat gebeuren. Hoe het precies gaat worden uitgewerkt zullen we later wel horen..
http://www.landbouwfoto.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Willem
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 265
Lid geworden op: di 06 okt, 2009 17:02
Voornaam: Willem

Re: Veenhuis overgenomen door Kverneland?

Berichtdoor Willem » do 05 nov, 2009 09:58

Dus toch.....

De Noorse fabrikant Kverneland Group neemt de ruwvoer afdeling van Veenhuis uit Raalte over.

De silageafdeling bestaat uit de dubbeldoelwagens, de silagewagens, de overlaadwagens en de kuilverdelers. Veenhuis blijft deze voorlopig nog voor Kverneland produceren. Kverneland zal deze machines verkopen met de Vicon en Kverneland Taarup merknaam.

Nieuwe wagen op Agritechnica
Veenhuis was één van de eerste op de markt van dubbeldoelwagens. Een nieuwe dubbeldoelwagen is in ontwikkeling en heeft ondertussen een jaar proefgedraaid. Kverneland zal deze wagen in haar eigen kleuren presenteren op de Agritechnica. Ook de andere machines uit het silageprogramma zijn op de beurs te zien.

'Belangrijke stap'
Claus Udengaard Thomsen, Managing Director van de ruwvoer devisie van Kverneland Group verteld: ”Dit is een zeer belangrijke stap voor de Kverneland Group. We willen onze positie in de opraapwagens weer versterken. Veenhuis behoort tot de pioniers bij de dubbeldoelwagens en produceert machines van hoge kwaliteit.” Hij vervolgt: “We zijn blij om een productlijn met zo'n grote reputatie aan onze portfolio toe te voegen. Het product vult de bestaande lijn perfect aan en geeft een perfecte basis voor verdere ontwikkeling.”

Bron=Mechaman
Groet Willem

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 478
Lid geworden op: do 07 mei, 2009 15:50
Voornaam: Frederik
Locatie: Bedum
Contacteer:

Re: Veenhuis overgenomen door Kverneland?

Berichtdoor Frederik » do 05 nov, 2009 10:38

Bijlagen
20091105_kverneland_01.jpg
20091105_kverneland_01.jpg (33.33 KiB) 13196 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Stigter op do 05 nov, 2009 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link aangepast en uitgaand gemaakt
http://www.landbouwfoto.nl
Afbeelding
Atte H
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2696
Lid geworden op: za 17 jan, 2009 21:13
Voornaam: AJ
Contacteer:

Re: Veenhuis overgenomen door Kverneland?

Berichtdoor Atte H » do 05 nov, 2009 14:46

Nog een stuk tekst:

Met de verkoop van de ruwvoermachines aan het Noorse Kverneland Group, wil machinebouwer Veenhuis zich concentreren op de mestverwerking.

De ruwvoer machines is ongeveer 17 procent van de omzet van Veenhuis. Dit groeide de laatste jaren niet meer. Veenhuis was één van de pioniers op het gebied van de dubbeldoelwagen. De verkoopcijfers van dit paradepaardje liep de laatste vijf jaar terug door de hevige concurrentie, terwijl de omzet van de mestverwerking meer dan verdubbelde. Veenhuis gaat zich dan ook concentreren op deze tak.

Marktleidende positie
Walter Veenhuis, Algemeen Directeur van Veenhuis Machines B.V. legt uit: “Gedurende de laatste jaren worden wij voortdurend geconfronteerd met toenemend hoge eisen aan mestverwerkingsapparatuur door technische ontwikkeling en steeds strengere milieuwetgeving. Wij hebben een marktleidende positie opgebouwd op het gebied van de emissiearme mestaanwendingsapparatuur (bemesters). We verwachten de komende jaren verdere technische ontwikkeling op het gebied van mestaanwending.”

Patenten overdragen
Veenhuis draagt de ontwerpen, patenten en producten voor ruwvoerwinning over aan Kverneland Group, die deze productlijn zal gaan voeren onder de naam Vicon en Kverneland Taarup. In de periode 2010-2011 zullen de producten in opdracht van Kverneland nog door Veenhuis worden geproduceerd. Veenhuis gebruikt deze tijd om het personeel langzaam om te scholen naar productie van mestverwerkings machines. Veenhuis zal de levering van onderdelen en servicewerkzaamheden aan haar bestaande klanten voortzetten.
Gebruikersavatar
Willem
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 265
Lid geworden op: di 06 okt, 2009 17:02
Voornaam: Willem

Re: Veenhuis overgenomen door Kverneland?

Berichtdoor Willem » do 05 nov, 2009 20:31

Ik ken hier in de buurt nogal wat loonwerkers die alles van Veenhuis hebben :bew (tanken, silage en dubbeldoel wagens). Zouden deze loonwerkers nu met een Vicon wagen gaan rijden? Of zou die Veenhuis plaat te dik zijn. Geen Veenhuis, dan maar helemaal iets anders.....
Groet Willem

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 478
Lid geworden op: do 07 mei, 2009 15:50
Voornaam: Frederik
Locatie: Bedum
Contacteer:

Re: Veenhuis overgenomen door Kverneland?

Berichtdoor Frederik » do 05 nov, 2009 21:54

Ik ben benieuwd.... Vicon zal zich wel moeten gaan bewijzen, ik denk zomaar dat Schuitemaker en Pottinger meer gaan verkopen. Mengele komt ook nog niet echt van de grond, tenminste hier niet.. Ik moet het nog zien. Komen er ook nog kleinere versies? dit is wel n aardig bakbeest
http://www.landbouwfoto.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
Senior forumlid
Senior forumlid
Peru
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 30 apr, 2009 19:59
Voornaam: Sjoerd
Locatie: Ruinen

Re: Veenhuis overgenomen door Kverneland?

Berichtdoor Spiekker; S.J.B. » do 05 nov, 2009 22:08

"Mengele komt ook nog niet echt van de grond"

Uit t zinsverband zou je kunnen opmaken dat het een nieuw merk is...

Het is maar net wat voor spul vroeger rondreed. Kijk maar welke trekkers je veel ziet bij jou in de buurt. Dat is bij trekkers voor ik denk driekwart groen geel, niet waar. Beetje de boereninstelling van "Dat spul heeft het altijd goed gedaan, dan moet ik daar ook blijven... En als Mengele nooit groot was daar, zal de kans klein blijven dat t ooit groot wordt, zeker met het Lely-verhaal.

Wat de grootte betreft: Vicon heeft in bepaalde landen al boerenopraapwagens, bijv Frankrijk. Gewoon Deutz-Fahr, maar goed. Denk dat die lijn ook naar andere landen wordt doorgetrokken. En andersom ook, DF gaat gewoon Veenhuizen verkopen, hebben ze ook eindelijk een dubbeldoel in t programma...
mvg
Sjoerd Spiekker




As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"



Huard "Champion de labour"
Gebruikersavatar
Frederik
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 478
Lid geworden op: do 07 mei, 2009 15:50
Voornaam: Frederik
Locatie: Bedum
Contacteer:

Re: Veenhuis overgenomen door Kverneland?

Berichtdoor Frederik » do 05 nov, 2009 22:29

Mengele is zeker te weten geen nieuw merk.. Alleen die dubbeldoellijn van Mengele zie je hier in NL helemaal niet rondrijden.... en eerlijk gezegd ook nog niet veel in t buitenland gezien, praten we over mijn waarneming, cijfers heb ik niet ;)

Deutz-Fahr zie je hier wel in de buurt, maar dan nog de meeste loonwerkers gaan voor een bekend merk zoals Krone, Schuitemaker, Pottinger (is overigens een uitzondering! zie je best veel rijden in NL en toch relatief nieuw) die Lely wagens zie ik nog wel gebeuren, kleine wagentjes, ideaal voor veeboeren die alles bij mechanisatiebedrijf op de hoek halen.

Maar ik ben ook maar gewoon ene arme student die het nog moet leren :P
http://www.landbouwfoto.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Willem
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 265
Lid geworden op: di 06 okt, 2009 17:02
Voornaam: Willem

Re: Veenhuis overgenomen door Kverneland?

Berichtdoor Willem » vr 06 nov, 2009 08:15

Ben het niet helemaal met jullie eens 8-) . Bij Deutz Fahr was de Rotormaster al een dubbeldoelwagen dacht ik, maar deze doet het niet zoals ze verwacht hadden. De kans zit er inderdaad wel in dat ook DF met de Veenhuis machines komt, omdat Vicon de hooibouwmachines nu ook al levert voor DF. Het vult ook hun pakket aan.
Mengele is vooral in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland sterk (tweederde van de omzet). Ik denk dat Lely dit wel in Nederland op de kaart kan zetten, zij doen erg veel aan hun imago. De grootste Lely is straks 70 kuub, dat is toch wel een loonwerkerswagen lijkt me zo.
Groet Willem

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjors
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1120
Lid geworden op: do 14 mei, 2009 08:41
Voornaam: Sjors

Re: Veenhuis overgenomen door Kverneland?

Berichtdoor Sjors » vr 06 nov, 2009 11:25

Tja, achter Lely zit zo'n groot concern, of beter gezegd, Lely is een ontzettend groot concern, met hun budget zal dat geen probleem zijn.
Wat je niet begrijpt moet je bewonderen, ik bewonder.....

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Veenhuis overgenomen door Kverneland?

Berichtdoor GP Hoving » vr 06 nov, 2009 17:09

Jullie hebben het nu wel over Mengele. Maar de invoerrunit die op de Combi opraapwagens zit zijn exact de zelfde als die op de Mengle zit. Deze koopt Veenhuis in bij Mengele en zet er vervolgens rode VMR kappen op.
Gebruikersavatar
Willem
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 265
Lid geworden op: di 06 okt, 2009 17:02
Voornaam: Willem

Re: Veenhuis overgenomen door Kverneland?

Berichtdoor Willem » vr 06 nov, 2009 17:35

Dat was bij de eerste typen Combies idd het geval. Maar vanaf 2002?? maakt Veenhuis haar eigen invoer, met als voorbeeld de invoer van Mengele, maar met eigen specificaties. (bredere vingers en andere mes bevestiging als ik het goed heb)
Groet Willem

Afbeelding
Atte H
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2696
Lid geworden op: za 17 jan, 2009 21:13
Voornaam: AJ
Contacteer:

Re: Veenhuis overgenomen door Kverneland?

Berichtdoor Atte H » za 07 nov, 2009 14:49

Hier een stuk van Boerderij:

Veenhuis verkoopt alle ontwerpen, patenten en producten voor ruwvoerwinning aan Kverneland, die deze productlijn zal gaan voeren onder de naam Vicon en Kverneland Taarup.

De nieuwe productreeks zal geïntegreerd worden in de Kverneland Group. De opraap- en dubbeldoelwagens vormen een aanvulling op het huidige productassortiment van Vicon. Veenhuis kiest nu voor een volledige focus op productontwikkeling, productie en internationale distributie van alleen de mestverwerkingsmachines. Ongeveer 85 procent van de huidige afzet van Veenhuis bestaat uit machines voor het uitrijden en transporteren van mest. In de periode 2010 en 2011 zullen de producten in opdracht van Kverneland nog door Veenhuis worden geproduceerd. Veenhuis zal de levering van onderdelen en servicewerkzaamheden aan haar bestaande klanten voortzetten.

Afbeelding
Vicon Duplex kuilverdeler (mooie fotoshop)

Afbeelding
De Vicon Rotex Combi

En HIER een stuk van Veenhuis zelf!
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
Senior forumlid
Senior forumlid
Peru
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 30 apr, 2009 19:59
Voornaam: Sjoerd
Locatie: Ruinen

Re: Veenhuis overgenomen door Kverneland?

Berichtdoor Spiekker; S.J.B. » vr 27 nov, 2009 14:31

De machines staan nu op Vicon.eu.

De Veenhuis-naam Vicon-naam
SW T-Rex
Shuttle T-Rex Shuttle
Combi Rotex Combi
(Super) Duo Duplex
Silocat ---
De folder is er ook al!

Verder zijn nu de DF opraap(snij)wagens ook in Vicon kleurstelling leverbaar, hier te lande.
mvg
Sjoerd Spiekker




As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"



Huard "Champion de labour"
Atte H
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2696
Lid geworden op: za 17 jan, 2009 21:13
Voornaam: AJ
Contacteer:

Re: Veenhuis overgenomen door Kverneland?

Berichtdoor Atte H » vr 27 nov, 2009 14:42

Allemaal leuke fotoshops :lol:
Atte H
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2696
Lid geworden op: za 17 jan, 2009 21:13
Voornaam: AJ
Contacteer:

Re: Veenhuis overgenomen door Kverneland?

Berichtdoor Atte H » do 07 jan, 2010 20:57

Nog meer fotoshops, maar dan kverneland-style:

Afbeelding
Kverneland Taarup 11055 C – 11065 C
Loader and Silage Wagons

Afbeelding
Kverneland Taarup 12040-12045-12050-12050
High Capacity Silage Wagons

Afbeelding
Kverneland Taarup Shuttle
Transfer Wagon

Afbeelding
Kverneland Taarup Silodisk EVO – Silodisk VARIO
Silage Spreaders

Terug naar “Tractoren en werktuigen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten