Nieuwe Redrock TH 320 telescooplader

Gebruikersavatar
Niels
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2634
Lid geworden op: vr 16 jan, 2009 12:33
Voornaam: Niels
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Nieuwe Redrock TH 320 telescooplader

Berichtdoor Niels » vr 30 okt, 2009 16:48

De Noord-Ierse machinefabrikant Redrock introduceert een nieuwe 3 ton telescooplader op de Agritechnica. Hij vervangt het huidige model TH 280 S

Nieuwe Redrock 3 ton telescooplader
93 kW sterke Iveco motor
Vernieuwde cabine
De nieuwe TH 320 op veel punten aangepast ten opzichte van zijn voorganger. Hij zou door zwaardere assen meer duw- en trekkracht leveren en door de kantelbare kabine ook nog eens onderhoudsvriendelijker zijn. De machine is voorzien van een 93 kW (126 pk) Iveco motor en een powershift versnellingsbak. De vernieuwde cabine heeft standaard een airco en meer hoofdruimte. Alle functies van rijden en heffen bedien je met de multifunctionele joystick.

Motor
De Iveco motor zit nu helemaal achter op het chassis, het koelsysteem heeft een 30 procent hogere capaciteit en kon door de nieuwe positie kan deze nu tussen de motor en de cabine. Hierdoor zou het geluidsniveau in de cabine lager zijn. De aflopende motorkap zorgt voor een beter zicht naar achteren. De Redrock TH 320 heeft maximale laadhoogte van en een hefcapaciteit van. De machine is 2,8 meter7.380 kg.

Tranport
De maximale rijsnelheid van de TH 320 bedraagt 40 km/uur. De remmen en assen zijn uiteraard volledig op deze snelheid aangepast. Voor comfortabel rijden is de laadarm is voorzien Softride, een dempingsysteem wat de beweging van de arm dempt.

Afbeelding

Afbeelding

Mechaman


Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
Senior forumlid
Senior forumlid
Peru
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 30 apr, 2009 19:59
Voornaam: Sjoerd
Locatie: Ruinen

Re: Nieuwe Redrock TH 320 telescooplader

Berichtdoor Spiekker; S.J.B. » vr 30 okt, 2009 19:26

3ton? Hefkracht neem ik aan? Leuke foto, zo met die Trioliet er naast. Kun je zien hoe groot die is.
mvg
Sjoerd Spiekker




As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"



Huard "Champion de labour"
Gebruikersavatar
Willem
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 265
Lid geworden op: di 06 okt, 2009 17:02
Voornaam: Willem

Re: Nieuwe Redrock TH 320 telescooplader

Berichtdoor Willem » zo 01 nov, 2009 09:52

In het bericht op internet staat dat hij inderdaad 3000kg heft. Zou dit veel gemakkelijker werken dan een normalen verreiker? Of moet je dit meer als een shovel zien? Ik heb bij een opendag wel eens in zo'n Redrock gezeten, maar het zicht naar voren viel me nogal tegen. Ik heb er helaas nog nooit mee gewerkt.
Groet Willem

Afbeelding
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
Senior forumlid
Senior forumlid
Peru
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 30 apr, 2009 19:59
Voornaam: Sjoerd
Locatie: Ruinen

Re: Nieuwe Redrock TH 320 telescooplader

Berichtdoor Spiekker; S.J.B. » zo 01 nov, 2009 10:20

Makkelijker is enkel vanwege het zicht. Met een standaard verreiker zie je nog minder.
mvg
Sjoerd Spiekker




As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"



Huard "Champion de labour"
Gebruikersavatar
GP Hoving
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1029
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 20:18
Voornaam: Geoffrey
Skype: the_g88@hotmail.com
Locatie: Borger, Drenthe

Re: Nieuwe Redrock TH 320 telescooplader

Berichtdoor GP Hoving » zo 01 nov, 2009 11:24

Dit moet je gewoon zien als een shovel. Enkel met telescoop arm. Net zoals het mer Paus ook wielladers heeft uitgerust met telescooparm.

Dit is een veelzeidige machine voor een grote veehouder of loonwerker. Denk bijv. aan balen laden en kuilbult aanrijden. Heb tijdens een opendag van een Redrock dealer eens met zo'n machine gewerkt. Was volgens mij het grootste type. Daar zat toen een puinbak voor. Maar baanschuiven wou ook nog wel redelijk met dat ding, Alleen totaal geen zicht op je bakmes, dus dat moest puur op gevoel :lol:
Gebruikersavatar
Willem
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 265
Lid geworden op: di 06 okt, 2009 17:02
Voornaam: Willem

Re: Nieuwe Redrock TH 320 telescooplader

Berichtdoor Willem » ma 02 nov, 2009 14:45

Ik zag net op de site van farmersweekly dat ze in financiële moeilijkheden zitten door de ingestorte bouwsector en de teruglopende landbouwmarkt. Het schijnt dat ze de toko te koop zetten.
Groet Willem

Afbeelding
Atte H
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2696
Lid geworden op: za 17 jan, 2009 21:13
Voornaam: AJ
Contacteer:

Re: Nieuwe Redrock TH 320 telescooplader

Berichtdoor Atte H » ma 02 nov, 2009 14:52

Ja, lees hier maar ;)
Gebruikersavatar
Sjors
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1120
Lid geworden op: do 14 mei, 2009 08:41
Voornaam: Sjors

Re: Nieuwe Redrock TH 320 telescooplader

Berichtdoor Sjors » di 03 nov, 2009 08:56

Een nieuwe machine uitbrengen en dan dit..
Wat je niet begrijpt moet je bewonderen, ik bewonder.....

AfbeeldingAfbeelding

Terug naar “Tractoren en werktuigen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten