Gedragen achtschaar van Rabe

Atte H
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2696
Lid geworden op: za 17 jan, 2009 21:13
Voornaam: AJ
Contacteer:

Gedragen achtschaar van Rabe

Berichtdoor Atte H » ma 07 sep, 2009 19:37

Machinefabrikant Rabe gaat dit najaar op demotour met een nieuwe, gedragen achtschaar Pavo-wentelploeg. Tevens komt er een volledig electro-hydraulische ploegbediening.

Machinefabrikant Rabe gaat dit najaar op demotour met een nieuwe, gedragen achtschaar Pavo-wentelploeg. Volgens de fabrikant is er een trend waarneembaar naar grotere aanbouwploegen, ten koste van de halfgedragen ploegen. Vooral de gewichtsoverdracht op de trekker en een betere wendbaarheid op de kopakker zijn voordelen ten opzichte van een gedragen ploeg. Om de enorme krachten tijdens het wentelen op te vangen beschikt de ploegenserie over een geveerde Categorie III- of optioneel Categorie IV-ophanging in de hef.

De fabrikant ziet vooral afzetmogelijkheden bij loonbedrijven en grote akkerbouwbedrijven die met trekkers uit de hogere vermogensklassen op brede banden willen ploegen. Hiervoor beschikt de ploeg over een on-land stand, die vanuit de cabine is in te schakel. Alle modellen van de Pavo hebben een volledig elektrohydraulische bediening. Ook de werkdiepte en overbuik/overrug-instellingen zijn hiermee te regelen.

Afbeelding

Bron: Boerderij


Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Gedragen achtschaar van Rabe

Berichtdoor Stigter » ma 07 sep, 2009 20:04

Vergunning nodig om over de weg te rijden lijkt mij.. allemachtig, wat een lengte zeg!
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
Senior forumlid
Senior forumlid
Peru
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 30 apr, 2009 19:59
Voornaam: Sjoerd
Locatie: Ruinen

Re: Gedragen achtschaar van Rabe

Berichtdoor Spiekker; S.J.B. » wo 09 sep, 2009 18:17

Zal ik het nog sterker zeggen? Officieel mag je met de ploeg niet eens de weg op, zonder dat hij op een karretje staat! En volgens mij is het een beter idee om een 6+2 of 5+3 ploeg te maken, zo heb je tenminste een contragewicht, wat niet alleen maar de trekker verzwaard... (Hoe sloop ik mn grond-verhaal)
mvg
Sjoerd Spiekker




As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"



Huard "Champion de labour"
Gebruikersavatar
Ziko
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 473
Lid geworden op: di 20 jan, 2009 17:07
Voornaam: Ziko
Locatie: Terneuzen

Re: Gedragen achtschaar van Rabe

Berichtdoor Ziko » do 10 sep, 2009 21:37

Mag tegenwoordig wel Sjoerd.
Met vriendelijke groet, Ziko
Afbeelding

Terug naar “Tractoren en werktuigen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten