Nieuw concept Lely getrokken maaier

Gebruikersavatar
Sjors
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Berichten: 1120
Lid geworden op: do 14 mei, 2009 08:41
Voornaam: Sjors

Nieuw concept Lely getrokken maaier

Berichtdoor Sjors » zo 28 jun, 2009 19:13

Op de Lely Fielddays in Duitsland toonde de fabrikant een nieuw maaierconcept.

Het betreft een getrokken maaier met middendissel waarbij de maaier uit twee aparte delen bestaat. Deze helften klappen voor transport naar voor, waardoor een smalle transportbreedte ontstaat. Bijzonder is dat beide maaibalken los en zelfs iets voor elkaar staan tijdens het maaien. Beide balken worden vanaf één kant aangedreven en zijn vanaf één kant opgehangen. Volgens Lely zou dit systeem beter bodemvolgend werken dan een vaste, brede maaibalk. Via de lange trekdissel kan de maaier zowel links als rechts van de trekker maaien.

Vermeer
Er zijn twee typen, de Splendimo 460P en de 540P met maaibreedten van 4,6 en 5,4 meter. De 460P heeft twee maaibalken van 2,4 meter, de 540P twee van 2,8 meter. Beide maaibalken hebben hydraulische bodemdrukregeling. Het concept is gelijk aan wat Lely’s Amerikaanse partner Vermeer al tijden toepast bij haar getrokken maaierlijn. De maaier is niet leverbaar met kneuzer.

Afbeelding

Bron: Boerderij
Laatst gewijzigd door Atte H op zo 28 jun, 2009 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: overzichtelijker gemaakt.


Wat je niet begrijpt moet je bewonderen, ik bewonder.....

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Frederik
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 478
Lid geworden op: do 07 mei, 2009 15:50
Voornaam: Frederik
Locatie: Bedum
Contacteer:

Re: Nieuw concept Lely getrokken maaier

Berichtdoor Frederik » ma 29 jun, 2009 14:17

hmm, ziet er goed uit, zal denk ik ook wel de toekomst worden met de steeds strengere eisen die er aan landbouwmachines worden gesteld... Lijkt me ook wel fijn rijden zo, normaal wil de trekker nog wel is gaan springen met een maaier erachter, maar dit loop t n stuk rustiger.
http://www.landbouwfoto.nl
Afbeelding

Terug naar “Tractoren en werktuigen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten