Hooipers voor Quads

vanvliet
Nieuw lid
Nieuw lid
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: di 10 mei, 2011 14:49
Voornaam: Lyor

Hooipers voor Quads

Berichtdoor vanvliet » di 10 mei, 2011 14:57

Beste iedereen,

Mijn naam is Lyor van Vliet en ik ben een student industrieel ontwerpen aan te TU delft. Ik werk aan een bachelor eind project voor een bedrijf dat o.a. accessoires ontwikkeld voor quads en ATV's (ploegen, maaiers etc). Op verschillende buitenlandse fora ben ik er achter gekomen dat er vrij weinig tot geen hooi persen beschikbaar zijn om achter een quad/atv te hangen. Nu vroeg ik mij af of iemand van jullie misschien op de hoogte is van het bestaan van hooi persen voor quads? Zo niet, zou er iemand geïnteresseerd in zijn? Ik ben er van op de hoogte dat quads in NL vooral gebruikt worden voor vervoer (op het land en boerderij) en vrij weinig voor echte landbouw, toch is dit voor mij interessant.

Mvg,

Lyor van Vliet


Gebruikersavatar
ih power
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 636
Lid geworden op: ma 24 mei, 2010 11:14
Voornaam: Eise
Skype: trekkergek_mccormick@hotmail.c
Locatie: ter idzard (der rizzerd)
Contacteer:

Re: Hooipers voor Quads

Berichtdoor ih power » di 10 mei, 2011 18:08

hallo,
Ten eerste welkom op het forum,
volgens mij zijn er nog geen hooi persen voor quads.
tja misschien is het handig voor quad's maar de aandrijving zal lastig worden en als je een benzine motor op de pers zet is het probleem opgelost maar dan verbruik je best veel brandstof met 2 benzine motoren.
en ik denk dat je ook een aardig zware quad moet hebben om de persen te trekken.
over de handigheid heb ik weinig verstand want ik woon zelf niet op een boerderij maar op een mechanisatie bedrijf.
ik hoop je hier wat mee geholpen te hebben.
Succes verder met dit project ik ben benieuwd.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Groet'n Eise Meyners
Gebruikersavatar
Niels
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2634
Lid geworden op: vr 16 jan, 2009 12:33
Voornaam: Niels
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Hooipers voor Quads

Berichtdoor Niels » di 10 mei, 2011 19:27

Misschien heb je hier wat aan.
Enige grote probleem is denk ik de aandrijving te maken, hier is namelijk vanaf een gazonmaaier een aftakas tussen gebouwd.


Afbeelding

http://www.tractorfan.nl/user/9045/pictures/
Gebruikersavatar
Joran
Moderator
Moderator
Netherlands
Berichten: 1543
Lid geworden op: zo 14 feb, 2010 17:40
Voornaam: Joran
Skype: joran.kok@hotmail.com
Locatie: Oosterwolde
Contacteer:

Re: Hooipers voor Quads

Berichtdoor Joran » di 10 mei, 2011 21:05

Vraagt ie niet of er mensen zijn die er in "geïnteresseerd'' zijn?
Niet hoe hij er 1 kan maken.
mvg, Joran

Deutz Fahr!
vanvliet
Nieuw lid
Nieuw lid
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: di 10 mei, 2011 14:49
Voornaam: Lyor

Re: Hooipers voor Quads

Berichtdoor vanvliet » wo 11 mei, 2011 11:19

Bedankt voor de reacties!

@Joran: Klopt, de vraag is of er hier interesse voor zou zijn.

Ik ben al op de hoogte dat er een redelijke vraag naar is in het buitenland (waar het niet zo plat is als hier), de mini claas pers die Niels gepost heeft geeft inderdaad een goed beeld van de hooi pers. Deze is ook hier in Nederland gemaakt dus er is blijkbaar wel behoefte aan, nu probeer ik alleen te peilen hoeveel behoefte dat werkelijk is.
Gebruikersavatar
Koen
Beginner
Beginner
Netherlands
Berichten: 86
Lid geworden op: do 18 feb, 2010 19:18
Voornaam: Koen
Skype: koenspee_@hotmail.com
Locatie: Oeken
Contacteer:

Re: Hooipers voor Quads

Berichtdoor Koen » wo 11 mei, 2011 14:51

Ik denk niet dat hier echt heel veel animo voor is. Een hobby boertje die een heel klein beetje hooit heeft vaak toch wel een trekkertje, aangezien hij toch moet maaien, schudden, harken. Dan is het volgensmij vele malen goedkoper om ergens goedkoop een tweedehands pers voor achter de trekker op te zoeken. Of zit ik er nu helemaal naast? ;)
Wie zijn ogen maar dichthoudt behoeft niks te vrezen, daarom zijn de gelukkigste mensen ter wereld: de Chinezen!
vanvliet
Nieuw lid
Nieuw lid
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: di 10 mei, 2011 14:49
Voornaam: Lyor

Re: Hooipers voor Quads

Berichtdoor vanvliet » vr 13 mei, 2011 12:20

De vraag is eigenlijk meer of er behoefte naar zou kunnen zijn, de technische problemen zijn van mij. Ik stel me voor dat er boeren met niet zo veel land en eventueel al vee waarvoor ze een quad gebruiken het best handig zouden kunnen vinden.
ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: Hooipers voor Quads

Berichtdoor ron » vr 13 mei, 2011 23:07

vanvliet schreef:Ik stel me voor dat er boeren met niet zo veel land en eventueel al vee waarvoor ze een quad gebruiken het best handig zouden kunnen vinden.


Ik denk dat juist die boeren niet zo snel een quad aanschaffen, laat staan een hooipers hiervoor. En je zal ook nog een hooihark moeten hebben die van die micro-hooizwaden maakt (en de rest van de hooibouwlijn?).

Het verschil tussen 'zou best wel handig kunnen zijn' en 'nodig hebben' lijkt mij ietsjes te groot.
Gebruikersavatar
Arjan
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 18 apr, 2010 16:21
Voornaam: Arjan
Skype: arjan_tuning_united@htmail.com
Locatie: Echteld
Contacteer:

Re: Hooipers voor Quads

Berichtdoor Arjan » za 14 mei, 2011 18:16

ron schreef:
vanvliet schreef:Ik stel me voor dat er boeren met niet zo veel land en eventueel al vee waarvoor ze een quad gebruiken het best handig zouden kunnen vinden.


Ik denk dat juist die boeren niet zo snel een quad aanschaffen, laat staan een hooipers hiervoor. En je zal ook nog een hooihark moeten hebben die van die micro-hooizwaden maakt (en de rest van de hooibouwlijn?).

Het verschil tussen 'zou best wel handig kunnen zijn' en 'nodig hebben' lijkt mij ietsjes te groot.



+1


een trekker van 40 pk met een oude Newholland pers is zekers goedkoper en perst ook mooie handzame baaltjes
Arno schreef:achteruitrijden met de kieper omhoog is ZO!! 1990

mvg Arjan
Gebruikersavatar
Koen
Beginner
Beginner
Netherlands
Berichten: 86
Lid geworden op: do 18 feb, 2010 19:18
Voornaam: Koen
Skype: koenspee_@hotmail.com
Locatie: Oeken
Contacteer:

Re: Hooipers voor Quads

Berichtdoor Koen » zo 15 mei, 2011 13:21

Ik snap de logica ook niet echt: Je hebt maar een paar kleine weilandjes, dus je koopt een quad in plaats van een klein trekkertje. Vaak heb je een quad toch omdat je grote weilanden hebt die je niet zomaar eventjes door loopt om snel iets te doen. ;) Plus dat een tweedehands trekkertje met een aantal werktuigen goedkoper is dan een quad met speciale werktuigen. :D
Wie zijn ogen maar dichthoudt behoeft niks te vrezen, daarom zijn de gelukkigste mensen ter wereld: de Chinezen!
Gebruikersavatar
Arjan
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 18 apr, 2010 16:21
Voornaam: Arjan
Skype: arjan_tuning_united@htmail.com
Locatie: Echteld
Contacteer:

Re: Hooipers voor Quads

Berichtdoor Arjan » zo 15 mei, 2011 14:04

Koen schreef:Ik snap de logica ook niet echt: Je hebt maar een paar kleine weilandjes, dus je koopt een quad in plaats van een klein trekkertje. Vaak heb je een quad toch omdat je grote weilanden hebt die je niet zomaar eventjes door loopt om snel iets te doen. ;) Plus dat een tweedehands trekkertje met een aantal werktuigen goedkoper is dan een quad met speciale werktuigen. :D



kom eigenlijk op het zelfde neer maar ja tis wel zo
Arno schreef:achteruitrijden met de kieper omhoog is ZO!! 1990

mvg Arjan
Gebruikersavatar
Ritchie
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 442
Lid geworden op: di 24 mar, 2009 14:49
Voornaam: Ritchie
Locatie: Moerstraten, West Brrrrabant

Re: Hooipers voor Quads

Berichtdoor Ritchie » zo 15 mei, 2011 14:41

Voor die paar pakjes laat toch de loonwerker komen???
Groeten Ritchie
Houdoe!

Wie een kuil graaft voor een ander is in elk geval geen egoist
Als je voor me valt, help ik je wel met opstaan
Gebruikersavatar
henkie1294
Junior forumlid
Junior forumlid
Netherlands
Berichten: 146
Lid geworden op: di 04 jan, 2011 16:53
Voornaam: Henk
Locatie: Oafere

Re: Hooipers voor Quads

Berichtdoor henkie1294 » di 28 jun, 2011 22:12

ik denk ook dat een boer liever een klein trekkertje koopt. maar bij ons heeft bijna geen een boer zelf een pers maar laat de loonwerker kopen. maar het is wel leuk om een beetje te proberen om zon persje te maken :mrgreen:
MF in de polder gereedschap op zolder Deutz op't land gereedschap in den hand

There is no business like stone business

driver of:
MF 3085
Suzuki Vitara (daily drive)
Suzuki Samurai (modderspeeltje in wording)
paulpjc
Nieuw lid
Nieuw lid
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 01 okt, 2012 21:18
Voornaam: Paul

Re: Hooipers voor Quads

Berichtdoor paulpjc » ma 01 okt, 2012 21:26

Tot mijn grote verbazing zie ik dat er kleine hooipersen bestaan. Ik heb een massey fergusson diesel (4 cylinder) met zo'n 28 pk. Wie weet een merk /type hooipers die ik achter mijn mf tef 20 kan hangen. ?????
deutzdebest
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 627
Lid geworden op: za 19 mei, 2012 22:25
Voornaam: Namme-Jan
Skype: njwoody@live.nl
Locatie: het mooie Fryslân
Contacteer:

Re: Hooipers voor Quads

Berichtdoor deutzdebest » di 02 okt, 2012 16:47

en nog welkom hier op het forum :D
persoonlijk denk ik niet dat er veel animo in nederland voor is, zoals hier boven wordt gezegd de meeste kleine boertjes hebben zelf een oude trekker met een schudder, hark en een maaimachine. Deze boeren laten dat meestal het loonbedrijf komen. dus ik hoop zo je vraag een beetje beantwoord te hebben?
clint-e
Nieuw lid
Nieuw lid
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 19 jun, 2015 17:38
Voornaam: Clint

Re: Hooipers voor Quads

Berichtdoor clint-e » vr 19 jun, 2015 17:45

Hallo ik kom via google dit forum tegen. de vraag van mij nu is hoe is dit afgelopen. ik heb er namelijk wel wat ideeen mee. ik ik weet dat het al oud is maar toch probeer het gewoon even. :D ik zeg alvast bedankt :bew

Terug naar “Tractoren en werktuigen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten