Berichtdoor GP Hoving » vr 22 jan, 2010 12:38
Dan zal ik m'n mening ook nog even geven. Volgens mij is dit een redelijk waardeloos systeem. Als ik zo naar de foto kijk zijn het dunne profielen die het zeil over de kipper moeten trekken. en zowel de rol waar het doek op zit als de cylinders hebben totaal geen bescherming tijdens het laden. Als hier wat opvalt heb je dus kant dat het hele systeem hapert.
De rol met het zeil/gaas zit veel te dicht op de kiepbak. Als je voorop een iets te dikke kop hebt zitten dan kun je het zeil al niet meer uit rollen aangezien die kleine cylinders het zeil er nooit door kunnen trekken. Dit geld voorzowel een silagewagen. landbouwkipper als dumper. Als je puin aan het rijden bent. of grond met stenen, en je zult net even iets scherps ( steen, puin, metaal enz) hebben wat uisteekt, dan trek je het hele doek aan grot omdat hij zo laag gemonteerd is en hij contuni over de lading getrokken wordt, als hij andersom gemonteerd was, doek vast aan de bak een er over rollen ipv doek vast aan het trek systeem en afrollen vanaf de bak, had je dit probleem met het stuk trekken van het doek niet gehad.
Daar komt nog bij dat als je er een te dikke kop op laad. dat je er nog steeds sprake is van afvallende lading. opdat het gaas/zeil/doek niet meer aansluit op de kanten van de kipper, daar komt bij dat het het doek zoiezo niet vast zit aan de zeikanten. dus in feite is er nog steeds sprake van de mogelijheid dat er lading af valt. Het mag misschien heel goedkooper zijn t.o. aluminium kleppen, maar beter is het in mijn ogen zeker niet.