Historie Nederlanders in het buitenland (Polen)
-
- Forumlid
- Voornaam: Ron
Historie Nederlanders in het buitenland (Polen)
Voor mensen die zich verdiepen in de historie van Nederlanders in het buitenland: hier een stukje van de zeer bewogen geschiedenis van mijn omgeving http://WWW.POOLSEPOLDER.NL Als je goed zoekt kom je mij ook nog tegen.
- Stigter
- Beheerder
- Voornaam: Arie
- Contacteer:
Re: Stel je even voor op het Farmerforum
Gevonden!
Ik heb trouwens even het topic gesplits, lijkt mij dat dit wel een apart topic mag zijn.
Ik heb trouwens even het topic gesplits, lijkt mij dat dit wel een apart topic mag zijn.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Arie Stigter
- René
- Forumlid
- Voornaam: Rene
- Contacteer:
Re: Historie Nederlanders in het buitenland (Polen)
Mag ik vragen waarom jullie eigenlijk hebben besloten om naar Polen te vertrekken?
Groeten,
René

René

-
- Forumlid
Rene,
Eigenlijk ben ik helemaal alleen vertrokken. Mijn oudere broer nam het ouderlijk veehouderijbedrijf over en ik wilde hem niet in de weg zitten.
Om het kort te houden: via stage en enige omzwerfingen in de voormalige DDR (1993 en daarna) was ik na verloop van tijd wel nieuwsgierig geworden hoe het er uitzag nog meer oostelijker. Uiteindelijk hier gebleven. De landbouw en het landschap (en natuurlijk ook de mensen) bevielen mij hier wel.
Besluit tot emigreren ligt voor iedereen weer anders.
Eigenlijk ben ik helemaal alleen vertrokken. Mijn oudere broer nam het ouderlijk veehouderijbedrijf over en ik wilde hem niet in de weg zitten.
Om het kort te houden: via stage en enige omzwerfingen in de voormalige DDR (1993 en daarna) was ik na verloop van tijd wel nieuwsgierig geworden hoe het er uitzag nog meer oostelijker. Uiteindelijk hier gebleven. De landbouw en het landschap (en natuurlijk ook de mensen) bevielen mij hier wel.
Besluit tot emigreren ligt voor iedereen weer anders.
- Stigter
- Beheerder
- Contacteer:
Als ik het goed heb gezien heb je daar ook vrouw en kinderen?
Ben zelf ook in Polen geweest en kan alleen maar beamen wat je schrijft!
Ben zelf ook in Polen geweest en kan alleen maar beamen wat je schrijft!
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Arie Stigter
-
- Forumlid
Ja, dat is zo.
In welk gedeelte ben jij dan geweest? Ik denk dat de poolse gastvrijheid jou (jullie) best wel bevallen zal zijn. Ook hoop ik dat de kennismaking met wódka niet te overweldigend was.
In welk gedeelte ben jij dan geweest? Ik denk dat de poolse gastvrijheid jou (jullie) best wel bevallen zal zijn. Ook hoop ik dat de kennismaking met wódka niet te overweldigend was.
- Stigter
- Beheerder
- Contacteer:
Haha, ik mengde gelukkig de wodka met jus d'orange.
Mijn zwagertje had het eerste glas gedaan.. Later ik zelf.. Dus kon ik steeds meer jus d'orange gaan drinken.. En dronk ik toch vrolijk mee!
Wij zijn in Torun geweest. Torun ligt redelijk centraal in Polen, vlakbij Bydgoszcz. We hebben ook nog een huis/boerderijtje in Popielno in de Mazurie (natuurgebied Polen)
Mijn zwagertje had het eerste glas gedaan.. Later ik zelf.. Dus kon ik steeds meer jus d'orange gaan drinken.. En dronk ik toch vrolijk mee!
Wij zijn in Torun geweest. Torun ligt redelijk centraal in Polen, vlakbij Bydgoszcz. We hebben ook nog een huis/boerderijtje in Popielno in de Mazurie (natuurgebied Polen)
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Arie Stigter
- Stigter
- Beheerder
- Contacteer:
Ik heb even een linkje op het polenforum gezet, wellicht dat er meer Nederlanders in Polen zitten die dit forum interessant vinden!
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Arie Stigter
Terug naar “Tractoren en werktuigen”