Nieuws: LCN Clubmodel 2010

Atte H
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2696
Lid geworden op: za 17 jan, 2009 21:13
Voornaam: AJ
Contacteer:

Nieuws: LCN Clubmodel 2010

Berichtdoor Atte H » ma 19 jan, 2009 17:40

Het laten maken van een miniatuur speciaal voor de leden is een van de clubactiviteiten.
Het is een exclusief in kleine oplage geproduceerd model, alleen voor L.C.N. leden.

De uitslag van de enquete is inmiddels bekend.
In het augustusnummer van Agritoy zijn 5 potentiele clubmodellen voorgedragen.
Aan ieder L.C.N. lid is daarbij gevraagd om een stem uit te brengen op een van de vijf genomineerde modellen.
Dit heeft geleid tot onderstaande uitslag:

1. Deutz D130 06: 147 stemmen
2. Mc Cormick 724: 141 stemmen
3. MF 1155: 75 stemmen
4. Zetor Crystal 12011: 73 stemmen
5. Guldner G3: 34 stemmen

Hoe gaat het verder ?
De uitslag van de enquete geeft aan dat de Deutz D130 06 het volgende clubmodel mag worden.
Het bestuur zal alles in het werk stellen om deze wens te verwezenlijken.
Mocht dat om wat voor reden niet lukken dan gaan we verder met nummer 2 enz.

Van alle ontwikkelingen over het clubmodel 2010 kunt u telkens in de volgende Agritoy een verslag vinden.

Bron: Agritoy.nl


Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: LCN Clubmodel 2010

Berichtdoor Stigter » ma 19 jan, 2009 17:43

Tja, ik heb mijn kans voorbij laten gaan, maar als deze net zo mooi wordt als de Belarus dan teken ik weer zo in!
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Niels
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2634
Lid geworden op: vr 16 jan, 2009 12:33
Voornaam: Niels
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: LCN Clubmodel 2010

Berichtdoor Niels » di 20 jan, 2009 19:07

Mooi model alleen de Deutz D-serie met cabine vind ik een stuk mooier.
Maar heeft iemand enig idee hoe veel die gaat kosten?
Want anders moet ik me nog aanmelden bij de LCN :P
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: LCN Clubmodel 2010

Berichtdoor Stigter » di 20 jan, 2009 19:14

Ik zou mij sowieso eens aanmelden bij de LCN, kost je 20 euro per jaar, daar krijg het clubblad voor thuis gestuurd, gratis toegang tot de beurs in Zwolle en natuurlijk mag je je dan inschrijven voor het clubmodel!! Of te wel, een trekkertje minder en lid worden!!
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Atte H
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2696
Lid geworden op: za 17 jan, 2009 21:13
Voornaam: AJ
Contacteer:

Re: Nieuws: LCN Clubmodel 2010

Berichtdoor Atte H » vr 15 mei, 2009 17:19

Even een korte samenvatting van de tekst uit de Agritoy over het clubmodel van 2010:

Het word géén Deutz D130 06 maar een D100 06! Dit omdat er al licenties zijn gegeven aan iemand anders voor de D130 06 (Wie o wie? UH?).
Verders word de D100 06 een 2WD uitvoering.

De complete tekst is binnenkort wel te downloaden als PDF-file op Agritoy.nl
Atte H
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2696
Lid geworden op: za 17 jan, 2009 21:13
Voornaam: AJ
Contacteer:

Re: Nieuws: LCN Clubmodel 2010

Berichtdoor Atte H » za 16 mei, 2009 20:27

HIER een link naar het complete stuk :wink:
Gebruikersavatar
René
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 673
Lid geworden op: zo 25 jan, 2009 21:06
Voornaam: Rene
Locatie: Heuvelland Zuid-Limburg
Contacteer:

Re: LCN Clubmodel 2010

Berichtdoor René » zo 17 mei, 2009 10:25

Stigter schreef:Ik zou mij sowieso eens aanmelden bij de LCN, kost je 20 euro per jaar, daar krijg het clubblad voor thuis gestuurd, gratis toegang tot de beurs in Zwolle en natuurlijk mag je je dan inschrijven voor het clubmodel!! Of te wel, een trekkertje minder en lid worden!!

+ 25% korting op het maandblad Trekker(eerst Trekker en Werktuig)!
Groeten,
René
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Peter Jansen
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 1220
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 00:34
Voornaam: Peter
Skype: jansen_peter@hotmail.com
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Nieuws: LCN Clubmodel 2010

Berichtdoor Peter Jansen » do 05 nov, 2009 00:53

Komt er (g)een clubmodel 2010??? (Bron: Agritoy nr. 4 - 2009)

Normaal staat hierboven “voortgang clubmodel 2010”. Helaas ligt het hele project op dit moment stil. Alle activiteiten zijn (voorlopig) voor onbepaalde tijd gestaakt. In dit artikel zal ik uitleggen wat de reden daarvan is.

Ik beperk me in deze Agritoy tot de hoofdlijnen. Het is immers het jubileumnummer vanwege het 20-jarig bestaan van onze club. Daarin willen we niet meerdere pagina’s kommer en kwel opnemen over het (voorlopig) staken van clubmodel 2010. In een volgende Agritoy (februari of mei 2010) komen we uitgebreid op het clubmodel terug.

Wat is er aan de hand? We hebben van drie fabrikanten een offerte ontvangen. De offerte met de gunstigste prijs kwam uit op € 100,--, de 2de offerte op € 140,-- en de 3de offerte op € 180,--. Met de fabrikant die de laagste offerte heeft uitgebracht zijn we uiteindelijk niet in zee gegaan. Na het uitbrengen van de Belarus heeft het bestuur van veel leden de reactie gekregen dat men toch liever een model van metaal wilde dan van resin. Bij de offerteaanvraag aan de fabrikanten voor clubmodel 2010 hebben wij daarom als eis gesteld dat het model voor het grootste deel uit metaal moest bestaan. Door de goedkoopste fabrikant wordt het model volledig van resin gemaakt en voldeed dus niet aan de door het bestuur gestelde voorwaarden.
De andere twee offertes zijn uiteindelijk niet gehonoreerd vanwege de opgevoerde prijs. Een van de doelstellingen van het uitbrengen van een clubmodel is dat zoveel mogelijk leden het model moeten kunnen aanschaffen. Wij zijn als bestuur van mening dat met een bedrag boven de 100 euro deze doelstelling niet gehaald kan worden. Daarmee bereiken we veel te weinig leden. De aanschafprijs van een clubmodel moet ook aantrekkelijk zijn voor leden met een wat krappere beurs. Als er maar 400/500 van de 2700 leden een clubmodel aan zouden kunnen/willen schaffen vanwege de prijs, schieten we ons doel voorbij. Misschien is het bestuur te pessimistisch maar bij een bedrag van € 140,-- of € 180,-- denken wij inderdaad dat er niet meer dan 400/500 modellen besteld zullen gaan worden.

De fabricage van de mallen vormt verreweg de grootste kostenpost bij de productie van een model. Daarbij moet je al gauw denken aan een bedrag van rond de € 60.000,--. Alleen door dit bedrag over zoveel mogelijk modellen uit te smeren kun je die kosten per model drukken. Een clubmodel is echter alleen voor L.C.N. leden bedoeld. Dat betekent dat je altijd met veel kleinere aantallen te maken hebt dan bij een standaard productiemodel van b.v. Siku, UH of Ertl/britains. Er zijn diverse varianten te bedenken om het aantal clubmodellen “kunstmatig” op te hogen, maar dat is wat we juist niet willen. Dat gaat altijd ten koste van het voordeel van een lidmaatschap van de L.C.N. (exclusiviteit). Het clubmodel is immers niet bedoeld voor verzamelaars die géén lid zijn van L.C.N. Daarnaast is het ontzettend moeilijk, zoniet onmogelijk, om in de huidige tijd een exclusief model (kleine aantallen en gedetailleerd) tegen een scherpe prijs te laten maken ten opzichte van de gedetailleerde standaard productiemodellen.

Hoe nu verder? Misschien was de Belarus wel het laatste clubmodel! Het is niet leuk om dit te vermelden, maar het zou zomaar kunnen. Er moet nog veel nagedacht en uitgezocht worden, maar een ding is inmiddels wel duidelijk. Een clubmodel uitbrengen in 2010 gaat met de beste wil van de wereld niet meer lukken.

We gaan ons als bestuur beraden om uit deze impasse te komen. Daarbij doen we ook een beroep op jou. Mocht je een goed idee hebben, schroom dan niet om dat met ons te delen. De as. miniaturenbeurs is daar een mooie gelegenheid voor. Het clubmodel zal ook tijdens de Algemene Ledenvergadering op de agenda staan om daarover met jullie van gedachten te wisselen. Daarna gaan we opnieuw alle (on)mogelijkheden op een rijtje zetten. Het resultaat zullen we uitgebreid communiceren in de Agritoy van mei 2010. Dat klinkt nog ver weg, maar de tijd vliegt voorbij. Hier wil ik het even bij laten.
Namens het bestuur tot ziens op de beurs in Zwolle of tot op een ander moment.

Marcel Scholten


Bron: http://www.agritoy.nl

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Nieuws: LCN Clubmodel 2010

Berichtdoor Stigter » do 05 nov, 2009 07:40

Dat is op zijn zachts gezegd teleurstellend nieuws, wel deel ik het standpunt van de LCN, het moet wel betaalbaar blijven!
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter

Terug naar “Overige fabrikanten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten