Zetor Maxterra

Niels
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Voornaam: Niels
Contacteer:

Zetor Maxterra

Berichtdoor Niels » do 12 feb, 2009 18:50

Volgens mij stond dit nog niet op het forum:

Maxterra is de naam van het nieuwe 132 kW (180 pk) sterke paradepaard van Zetor. De trekker die in 2009 moet verschijnen krijgt, zoals op de ontwerptekening te zien, een nieuw design. Er is ook een viertraps powershiftbak en cabine- en voorasvering.

De Maxterra trekkerserie heeft vermogens van 104 kW (142) tot 125 kW (170 pk). Er is de nodige luxe aanboord met een viertrapspowershift, geveerde cabine en geveerde vooras. De trekkers hebben zescilinder motoren en verschijnen in drie modellen. Dat zijn de Maxterra 10541 van 104 kW (142 pk), de 11541 van 115 kW (156 pk) en de 12541 van 125 kW (170 pk). Er is een vermogensboost van 10 pk. De zwaarste Zetor Maxterra levert dan maarliefst 180 pk. Daarmee heeft Zetor eindelijk een aantrekkelijke trekker voor loonwerkers en grote akkerbouwers in het gamma. De 24/24 bak is optioneel uit te breiden met kruipbak waardoor het totaal op 40 versnellingen vooruit en evenzoveel achteruit komt. De trekker moet in 2009 klaar zijn. Het design op de ontwerptekening is logischerwijs nog niet definitief, meldt de Tjechische fabrikant erbij.

Bron: http://www.landbouwmechanisatie.nl

Een ruwe tekening van hoe ie zou moeten worden:

Afbeelding

(bericht van Tractor-forum)

Joost
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Voornaam: Joost
Contacteer:

Re: Zetor Maxterra

Berichtdoor Joost » do 12 feb, 2009 19:53

Ja, op tractorforum had ik hem gepost! ;) Stond inderdaad hier nog niet! Ik kijk er naar uit! Hoop eerlijk gezegd dat de tekeningen nog wel iets veranderd worden:P
http://www.landbouwinbeeld.nl
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Voornaam: Arie
Contacteer:

Berichtdoor Stigter » vr 13 feb, 2009 08:43

Helaas is de foto niet meer beschikbaar, maar ik ben benieuwd!

Zetor is voor mij toch nog steeds een aantrekkelijke naam, waarom? Geen idee, wellicht omdat het een merk is dat mij herinnert aan alles wat robuust en lomp is, geen poeha in ieder geval.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
dwoertink
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Voornaam: Diederik
Contacteer:

Berichtdoor dwoertink » vr 13 feb, 2009 09:42

In deze economische crisis kan het wel goed zaken doen, lekkere goedkope trekkers ...
Joost
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Voornaam: Joost
Contacteer:

Berichtdoor Joost » vr 13 feb, 2009 16:18

Stigter schreef:Helaas is de foto niet meer beschikbaar, maar ik ben benieuwd!

Zetor is voor mij toch nog steeds een aantrekkelijke naam, waarom? Geen idee, wellicht omdat het een merk is dat mij herinnert aan alles wat robuust en lomp is, geen poeha in ieder geval.

Zetor is mijn jeugdsentiment :P Heb als klein blaag op een Zetor leren rijden, mijn trekkerrijbewijs met een Zetor gehaald en als ik een trekker nodig heb haal ik altijd de Zetor van mijn oom en tante op! Vind het heerlijke ''no nonsens'' trekkers 8-)
http://www.landbouwinbeeld.nl

Terug naar “Overige merken”