Indiase lowbudget John Deere misschien naar Europa

Gebruikersavatar
Tom H
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 17:53
Voornaam: Tom
Skype: tomhurenkamp@hotnail.com
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: Indiase lowbudget John Deere misschien naar Europa

Berichtdoor Tom H » ma 16 mar, 2009 21:36

Niet kleiner dan 20 kuub? Mankeer jij wat of zo? De markt daar beneden tot de 15 kuub is altijd nog veel aan trekelijker voor de wat kleinere boer. 2e hands zit er ook nog leuke handel in. Meer dan in een 20 kuub. Omdat jullie nou zo "groot" zijn betekend het niet dat heel Nederland zo is!


Gebruikersavatar
Niels644
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 407
Lid geworden op: do 22 jan, 2009 20:37
Voornaam: Niels
Locatie: Woudenberg

Re: Indiase lowbudget John Deere misschien naar Europa

Berichtdoor Niels644 » ma 16 mar, 2009 21:38

Tsja, aan het onderhoud kan het niet liggen. De 644 probeer ik zelf nog wel een beetje netjes te houden maar de 845 heeft een zwaar leven :P
Stugge kwaliteit van het merk zullen we het maar noemen.
Al denk ik trouwens wel dat voor veel boeren die zo'n trekker willen kopen het wel aan de prijs is hoor! Als je voor laten we zeggen 5000 een degelijke International met 6000 uur kan kopen... Maar goed, die worden natuurlijk ook steeds zeldzamer.
Gebruikersavatar
Aorend
Junior forumlid
Junior forumlid
Netherlands
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 11:40
Voornaam: Aorend
Locatie: Uffelte
Contacteer:

Re: Indiase lowbudget John Deere misschien naar Europa

Berichtdoor Aorend » ma 16 mar, 2009 21:39

Nee dat wij zo groot zijn valt wel mee.
Onze grootste locatie melken wij ongeveer 170 koeien. Maar wij hebben daar een 17 kuuber en draait daar een 80 pk voor, maar reken maar niet dat die het altijd even goed kan doen, En wij konden ook echt niet kleiner want wij maken elke dag 3 vrachten met dat ding. Je moet toch de kop op groeien hebben staan, anders red je het niet zometeen als het quotum eraf gaat.
Maar nu moet ik weg, dus verwacht maar geen reactie meer van mij. We gaan morgen wel weer verder.
Kallum an
Farmers do it twice a day

Doe geen dingen die ik ook niet zal doen
ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: Indiase lowbudget John Deere misschien naar Europa

Berichtdoor ron » ma 16 mar, 2009 21:45

Simpele trekkers kom je toch redelijk vaak tegen geimpoteerd uit UK? Dit zijn vaak ex-lease trekkers, meestal een beetje slordig, maar wel europese technologie.
Restwaarde van die trekkers uit India lijkt mij ook niet zo fantastisch.

Groetjes
Gebruikersavatar
Tom H
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 17:53
Voornaam: Tom
Skype: tomhurenkamp@hotnail.com
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: Indiase lowbudget John Deere misschien naar Europa

Berichtdoor Tom H » ma 16 mar, 2009 21:47

Denk je dat de kop op groeien? Wel nee het is niet altijd massa werk! Er zijn hier meerdere boeren die 70 koeien melken die verdienen hun geld ook wel! Ik ben dat dus ook niet met je eens! De jongens aan de Wageningse uni zijn er druk over bezig met de quotum verruiming. Zij verwachten dan ook dat je minimaal 100 koeien 1e klas moet melken met een strakke bedrijfs voering. Ik sta dan zelf ook erg achter het fijt van goed ruwvoer en optimale bijproducten. Ik ben dan ook benieuwd wat bij jullie de voerkosten per koe zijn! En wat jullie daar bij aan brok en andere bij producten voeren.
ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: Indiase lowbudget John Deere misschien naar Europa

Berichtdoor ron » ma 16 mar, 2009 22:00

Tom H,
Iedere boer heeft zijn eigen manier van boeren. Boer je met grote getallen dan kan je winst aardig oplopen, maar als je in de min gaat kan het ook snel je kop kosten. Mij hoor je niet zeggen dat 'groot' of 'klein' goed of slecht is, als je maar weet waar je mee bezig bent.
Pas over een lange tijd kan je pas zeggen wie het uiteindelijk goed heeft gedaan.

Groetjes
Gebruikersavatar
Tom H
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 17:53
Voornaam: Tom
Skype: tomhurenkamp@hotnail.com
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: Indiase lowbudget John Deere misschien naar Europa

Berichtdoor Tom H » ma 16 mar, 2009 22:06

Daarom ik probeer zo dat Aorend geval of zo duidelijk te maken dat hun het niet het beste doen!
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Forumlid
Forumlid
Suriname
Berichten: 769
Lid geworden op: di 20 jan, 2009 20:36
Voornaam: Cornelis
Skype: Ik gebruik Whatsapp
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Indiase lowbudget John Deere misschien naar Europa

Berichtdoor CornelisJ90 » ma 16 mar, 2009 23:01

Nu we het toch over quotum hebben, dat gaat vele boeren de kop kosten. Nu lopen we allemaal wel te zeiken over dat de melkprijs laag is (hebben we nu al grotendeels aan onszelf te danken, niet dan?) en dat word straks nog veel erger. De grote boeren die nu qua capaciteit aan een minimum zitten gaan straks ineens heel veel melk op de markt gooien, omdat ze niet meer gebonden zijn aan het quotum! En ja ze denken allemaal zo lekker kortzichtig van ik heb een hoop melk en dan kan ik ook een hoop verdienen! Maar helaas, zo werkt het niet want hoe meer er van iets is, hoe lager de prijs word :( En ik denk dat een hoop kleinere boeren toch gaan beginnen met een neven-activiteit die wel lucratief is (camping, kaasboerderij, etc. ). Maar Aorend, ik ben blij dat jij de wijsheid in pacht heb! Ik ben voor mijn werk als trekkerchauffeur bij vele tientallen boeren geweest, en die hadden ook allemaal 70 koeien en een vrijwel nieuwe trekker op de werft staan met dik 110kw! Toch? Dat bedoel je toch? Ze zeggen wel eens dat mensen oogkleppen hebben, maar jij behoord zeker tot die categorie! Maarja dat zal je wel niet snappen ben ik bang voor :cry: :twisted:

Hoppa !!! Zullen we vanaf hier weer verdergaan met de JD ?? En dan graag vriendelijk !!!

Groet, Peter

Ik sluit mij graag aan bij de opmerking van Peter, het mag best wat vriendelijker.
Groet, Arie
[Half bezopen zijn, is een gebrek aan doorzettingsvermogen hebben ...
ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: Indiase lowbudget John Deere misschien naar Europa

Berichtdoor ron » di 17 mar, 2009 10:47

In mijn ogen overdrijven sommige boeren inderdaad een beetje met de aankoop van een nieuwe trekker. De trekker wordt dan als statussymbool gezien (buurman denkt dan dat ik meer verdien als hij), net als een grote nieuwe auto bij stadsmensen waar je bij denkt: Waar doet die het van met zo'n baan? Wat zoiets dan werkelijk kost lijkt dan opeens niet meer zo belangrijk. Sommige boeren steken het geld ook liever in een machine in plaats van dat ze belasting zouden moeten betalen.

Cornelis schreef:
Maar helaas, zo werkt het niet want hoe meer er van iets is, hoe lager de prijs word

Ja, da's waar. Zo hoort een economie te werken. Maar wij boeren zijn geneigd om bij een lagere prijs juist meer te produceren om dat verlies weer te compenseren, met als gevolg hogere produktie en nog lagere prijzen :geek:

Groetjes
Gebruikersavatar
Aorend
Junior forumlid
Junior forumlid
Netherlands
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 11:40
Voornaam: Aorend
Locatie: Uffelte
Contacteer:

Re: Indiase lowbudget John Deere misschien naar Europa

Berichtdoor Aorend » di 17 mar, 2009 15:20

Wij zijn thuis ook niet zo van de nieuwe trekkers kopen, maar als er een nieuwe moet komen zou dat niet zo'n kleine worden(ong. rond de 130 pk) maar dat is niet omdat wij groter willen hebben dan de buren. Dat komt dan omdat wij in de toekomst denken meer werk te hebben voor zo'n grote trekker te hebben dan zo'n kleine. Maarja dat jullie niet van die toekomst denkers zijn kan ik ook weinig gaan doen.
Maar idd als straks het quotum eraf gaat zal er een enorme overproductie komen en dat zal dan veel boeren de kop kosten.
@ Tom: Wat wij aan krachtvoer voeren valt erg mee. Wij streven ook niet naar een enorme productie.
Farmers do it twice a day

Doe geen dingen die ik ook niet zal doen
Gebruikersavatar
Niels644
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 407
Lid geworden op: do 22 jan, 2009 20:37
Voornaam: Niels
Locatie: Woudenberg

Re: Indiase lowbudget John Deere misschien naar Europa

Berichtdoor Niels644 » di 17 mar, 2009 16:34

Het spijt me zeer Arie en Peter, maar er is nog 1 laatste ding wat ik me erg af vraag, en weet niet waar ik dat anders moet vragen,
Cornelis, kun je dit: 'Nu lopen we allemaal wel te zeiken over dat de melkprijs laag is (hebben we nu al grotendeels aan onszelf te danken, niet dan?)' even uitleggen? Is mij niet helemaal duidelijk.
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Indiase lowbudget John Deere misschien naar Europa

Berichtdoor Stigter » di 17 mar, 2009 16:56

Niels644 schreef:Het spijt me zeer Arie en Peter, maar er is nog 1 laatste ding wat ik me erg af vraag, en weet niet waar ik dat anders moet vragen,
Cornelis, kun je dit: 'Nu lopen we allemaal wel te zeiken over dat de melkprijs laag is (hebben we nu al grotendeels aan onszelf te danken, niet dan?)' even uitleggen? Is mij niet helemaal duidelijk.


Het ging over de toon van de berichtjes ervoor, niet of de melkprijs laag is omdat er gewoonweg te veel wordt geproduceerd! Is een stukje economie, vraag en aanbod.
    a: Veel aanbod, weinig vraag = lage prijs
    b: weinig aanbod, veel vraag = hoge prijs
    c :Veel aanbod, veel vraag = normale prijs
    d :weinig aanbod, weinig vraag = normale prijs

Wat denkt de Nederlandse boer?
lage prijs = meer produceren om toch aan de omzet te komen, waardoor optie a nog relevanter wordt.

Maar we dwalen wel heel erg af van het oorspronkelijk bericht, een zeer interessante John Deere voor een klein budget!
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Forumlid
Forumlid
Suriname
Berichten: 769
Lid geworden op: di 20 jan, 2009 20:36
Voornaam: Cornelis
Skype: Ik gebruik Whatsapp
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Indiase lowbudget John Deere misschien naar Europa

Berichtdoor CornelisJ90 » di 17 mar, 2009 19:58

Niels644 schreef:Het spijt me zeer Arie en Peter, maar er is nog 1 laatste ding wat ik me erg af vraag, en weet niet waar ik dat anders moet vragen,
Cornelis, kun je dit: 'Nu lopen we allemaal wel te zeiken over dat de melkprijs laag is (hebben we nu al grotendeels aan onszelf te danken, niet dan?)' even uitleggen? Is mij niet helemaal duidelijk.


Waar ik het over hebt is het volgende. Vorig jaar lag de melkprijs behoorlijk hoog. Toen zijn er meerdere boeren over gestapt naar degene met de hoogste prijs! En die boeren krijgen nu het minste, aangezien de zuivelfabrieken verzadigd zijn! En over die boeren heb ik het met degenen die het aan zichzelf te danken hebben dat de prijs nu zo laag is...
[Half bezopen zijn, is een gebrek aan doorzettingsvermogen hebben ...
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Indiase lowbudget John Deere misschien naar Europa

Berichtdoor Stigter » wo 18 mar, 2009 07:58

Discussie over de voor en nadelen van eigen mechanisatie liever in dit
dit topic
Dit topic is bedoeld voor de Indiase lowbudget John Deere
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Indiase lowbudget John Deere misschien naar Europa

Berichtdoor Stigter » vr 20 mar, 2009 12:55

te voorzien van
een Tier III-motor, zodat deze in Europa verkocht kan worden
als goedkoop instapmodel.


Kan iemand mij vertellen wat een Tier III-motor is? Of is dit een hele blonde vraag?
Ik krijg een beetje het gevoel dat dit een "mindere" motor is zodat hij lekker goedkoop kan worden.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
dwoertink
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 866
Lid geworden op: zo 25 jan, 2009 16:28
Voornaam: Diederik
Contacteer:

Re: Indiase lowbudget John Deere misschien naar Europa

Berichtdoor dwoertink » vr 20 mar, 2009 15:37

Dat is toch een motor die aan voorwaarden voldoet die zijn opgesteld door de EU. Dus goed voor het milieu enz.
Gebruikersavatar
Aorend
Junior forumlid
Junior forumlid
Netherlands
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 11:40
Voornaam: Aorend
Locatie: Uffelte
Contacteer:

Re: Indiase lowbudget John Deere misschien naar Europa

Berichtdoor Aorend » vr 20 mar, 2009 19:52

Ja idd. Tis niet echt een goedkope versie ofzo. Het heeft met het millieu te maken.
Wij hebben een jd 6010. Is een top trekker en het verbruik is ook niet heel erg hoog. Maar toen kwam de eu met die voorwaarden voor de eu en moest elk merk een nieuwe motor maken. Wij hebben ook een 6320 en die heeft dan ook zo'n nieuwe motor, maar het diesel verbruik is ook veel hoger geworden. Dan denk ik ook bij mezelf, je moet een nieuwe motor maken maar het verbruikt meer diesel dus uiteindelijk schiet je er niks mee op
Farmers do it twice a day

Doe geen dingen die ik ook niet zal doen
Gebruikersavatar
Niels644
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 407
Lid geworden op: do 22 jan, 2009 20:37
Voornaam: Niels
Locatie: Woudenberg

Re: Indiase lowbudget John Deere misschien naar Europa

Berichtdoor Niels644 » vr 20 mar, 2009 20:30

Hoeveel vermogen hebben die 2 trekkers dan? Als het verbruik in verhouding tot de pk's niet gestegen is, dan is het oke, toch.
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Forumlid
Forumlid
Suriname
Berichten: 769
Lid geworden op: di 20 jan, 2009 20:36
Voornaam: Cornelis
Skype: Ik gebruik Whatsapp
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Indiase lowbudget John Deere misschien naar Europa

Berichtdoor CornelisJ90 » za 21 mar, 2009 01:00

Tier III is de nieuwe uitlaatgas emissie norm. Vanaf 2010 uit mijn hoofd word dat Tier IIIa! En het is heel simpel : nieuwe motoren = een laag verbruik. Hoge emissie-eisen kost diesel, dus alles wat je er aan zuinigheid instopt word teniet gedaan door de emissie-eisen!
[Half bezopen zijn, is een gebrek aan doorzettingsvermogen hebben ...

Terug naar “John Deere”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten