John Deere 6520

Niels
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Voornaam: Niels
Contacteer:

John Deere 6520

Berichtdoor Niels » di 24 mar, 2009 17:23

De 6520 van loonbedrijf Altena uit Nijeveen :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jdthebest
Stagiair
Stagiair
Netherlands
Voornaam: Jan
Contacteer:

Re: John Deere 6520

Berichtdoor jdthebest » di 24 mar, 2009 17:42

Zeer mooie trekker. Hoeveel pk heef zon één? 130 of zo?
Ziko
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Voornaam: Ziko

Berichtdoor Ziko » di 24 mar, 2009 18:32

Onze compagnon heeft ook zo'n 6520 SE, een meer verlepte trekker heb ik nog niet gezien. Niks waardelozer dan zo'n SE, echt bezuinigt op de verkeerde dingen. Hydropompen en dergelijke, als je wilt sturen om achteruit te rijden moet je volgas rijden anders krijg je zo weinig olie dat je het stuur amper rond krijgt.
Heeft trouwens maar 110 pk.
Met vriendelijke groet, Ziko
Afbeelding
Aorend
Junior forumlid
Junior forumlid
Netherlands
Voornaam: Aorend
Contacteer:

Berichtdoor Aorend » di 24 mar, 2009 18:41

Ziko schreef:Onze compagnon heeft ook zo'n 6520 SE, een meer verlepte trekker heb ik nog niet gezien. Niks waardelozer dan zo'n SE, echt bezuinigt op de verkeerde dingen. Hydropompen en dergelijke, als je wilt sturen om achteruit te rijden moet je volgas rijden anders krijg je zo weinig olie dat je het stuur amper rond krijgt.
Heeft trouwens maar 110 pk.

Dat ben ik niet met jou eens. Wij hebben 2 john deere SE uitvoeringen. Een 6010 SE en 6320 SE en wij zijn er hartstikke tevreden mee. Onze 6320 is 105 pk en een 6420 stond achterop de boerderij voor 120 pk dus 110 zou ik een beetje raar vinden. Met dat achteruit rijden is dan een ziekte van die trekker van jullie compagnon, want daar hebben die van ons weinig last van.
Ik vind een 6320 juist een super goeie oplossing voor boeren die zelf redelijk nog wat landwerk doen maar waar de trekker niet elke dag uit de schuur hoeft te komen.
Farmers do it twice a day

Doe geen dingen die ik ook niet zal doen
Ziko
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Voornaam: Ziko

Berichtdoor Ziko » di 24 mar, 2009 19:03

Voor een boer is het misschien een leuke trekker voor de voermengenwagen, maar verder om er een hele dag op te zitten vind ik het niks. De compagnon is dan ook loonwerker en geen boer en nu heeft hij spijt dat hij een SE heeft aangeschaft. En dat sturen heeft wel degelijk met de hydropompen te maken, da's echt niet omdat die toevallig een mindere pomp heeft. Een 6520 SE heeft 113 PK, een 6420 heeft 120 PK dat klopt. Een 6420 SE heeft net als een 6520 SE ook 113 PK. Dan kun je dat wel raar vinden toch is het zo.
Met vriendelijke groet, Ziko
Afbeelding
CornelisJ90
Forumlid
Forumlid
Suriname
Voornaam: Cornelis

Berichtdoor CornelisJ90 » di 24 mar, 2009 19:40

Net wat jij zegt Ziko, een SE kopen voor een loonwerker is gewoon een verkeerde beslissing. Je zal mij niet horen zeggen dat elke loonwerker maar de best machines moet kopen, maar dit soort trekkers is echt te gek. Er zit niet eens een normale luchtgeveerde stoel in standaard. Maarja dat moet ieder voor zich weten ik ben misschien heel erg verwend maar ik vind dat als een trekker een hoop uren maakt (is ook per loonwerker afhankelijk, ik zat bij Oskam rond de 2400 trekker uren per jaar ) dan mag je je personeel best een beetje verwennen met een goede stoel en een geveerde vooras+ cabine en een normale versnellingsbak die vol gesynchroniseerd is en het liefst natuurlijk een Vario. Maar nu dwalen we weer een beetje af :mrgreen:
[Half bezopen zijn, is een gebrek aan doorzettingsvermogen hebben ...

Terug naar “John Deere”