Pagina 1 van 2

Deutz-Fahr Agro XXL 1630

Geplaatst: za 07 nov, 2009 14:45
door Atte H
De Agritechnica moet nog beginnen, maar nu al is duidelijk dat er een paar opmerkelijke machines te zien zijn. Wat dacht je van een achtwielige Deutz-Fahr trekker en de nieuwe Claas Xerions?

Omdat de beurs zondag de deuren van de 18 gigantische hallen opent is het er nu nog een drukte van belang. Freelance journalist Steven Vale nam al vast een kijkje. Verschillende fabrikanten leggen de laatste hand aan de stands en niet alle machines staan op hun plek. En het grote nieuws dat er al wel is verbergen ze onder grote kleden en doeken.

Acht-wielige Deutz-Fahr
Liet Fendt twee jaar geleden nog een zeswielige trekker zien, Deutz-Fahr is nu baas-boven-baas. De doeken over hun grootste noviteit kunnen niet verhullen dat het bedrijf een achtwielige kniktrekker zal tonen. Er lijkt geen hef aan de trekker te zitten en er is een platform dat een lading kan dragen. Geen wonder dat de X730 deze Agritechnica zijn premiere niet beleeft. Hij moet plaats maken voor deze gigant.

Mechaman

Re: Deutz-Fahr achtwieler en Xerions op Agritechnica

Geplaatst: za 07 nov, 2009 14:57
door Atte H
Foto van de Deutz-Fahr AgroXXL 1630: Ebay...
Lijkt sterk op een DTU....

Re: Deutz-Fahr achtwieler en Xerions op Agritechnica

Geplaatst: za 07 nov, 2009 15:36
door GP Hoving
Dat is geen Deutz, Dat is zo'n oostbloktrekker met Deutz kappen er op. Dat is heel wat anders ;)

Re: Deutz-Fahr achtwieler en Xerions op Agritechnica

Geplaatst: za 07 nov, 2009 15:59
door Atte H
DTU is geen oostblok trekker...

Re: Deutz-Fahr achtwieler en Xerions op Agritechnica

Geplaatst: za 07 nov, 2009 16:29
door Tom H
Atte H schreef:Lijkt sterk op een DTU....


Hij is ook in samen werking met...... http://www.deutz-fahr.com/germany/de-DE/agron_xxlde.html

Re: Deutz-Fahr achtwieler en Xerions op Agritechnica

Geplaatst: za 07 nov, 2009 17:02
door Willem
Mooi is anders!! 8-)

Re: Deutz-Fahr achtwieler en Xerions op Agritechnica

Geplaatst: za 07 nov, 2009 17:34
door Ziko
20 ton leeggewicht, dat spoort lekker in in ieder geval! :D

Re: Deutz-Fahr achtwieler en Xerions op Agritechnica

Geplaatst: za 07 nov, 2009 19:23
door dwoertink
Ik vind em wel mooier dan de Trisix, lijkt me wel grappig als je zo'n ding door de straat ziet gaan.

Re: Deutz-Fahr achtwieler en Xerions op Agritechnica

Geplaatst: zo 08 nov, 2009 00:43
door Clear-Up
Denk de lantarenpalen minder.. Maar goed, vraag me af of zoiets echt veel verkocht wordt... Ik heb er m'n vraagtekens bij, zit het nut er ook niet echt van, vooral die achterste 4 wielen niet..

Re: Deutz-Fahr achtwieler en Xerions op Agritechnica

Geplaatst: zo 08 nov, 2009 09:39
door Stigter
Snap het nut ook niet echt..
Afbeelding

Afbeelding

Je zou er zo een kleine container achterop kunnen zetten, wat heb je dan?

Re: Deutz-Fahr achtwieler en Xerions op Agritechnica

Geplaatst: zo 08 nov, 2009 09:52
door GP Hoving
Ziko: 20 ton leeggewicht.. dat is een zware trekker. maar vergeetje niet dat deze 8 banden heeft om het over te verdelen. Dus hij spoord exact zoveel in als een 10tons trekker met 4 banden in theorie Natuurlijk lopen je hier nu wel 4 banden achter elkaar waar er bij een normale trekker maar 2 door het zelfde spoor lopen. Dus je hebt iets meer insporting als met een normale 4 wielige 10tons trekker.

Ik denk wel dat dit verkocht wordt. Vergeet niet Nederland niet de enige afzetmarkt voor Deutz Fahr is. Ik weet wel zeker dat hiervan geen enkele in Nederland verkocht zal worden. Maar bij onze ooster buren lopen ook genoeg Case STX kniktrekkers en John Deere 9000 serie trekkers. Dus waarom zou Deze er zijn weg niet tussen kunnen vinden. Nou praat ik alleen nog maar over Duitsland. Ga eens verder richting Polen. enz.. Daar zitten een aantal hele grote boeren waar zo'n trekker prima uit de voeten zou kunnen.

Bekijk het eens van de andere kant: Ja, het is een enorm slagschip die hier in nederland geen enkele normale bocht zou kunnen nemen zonder 3x te steken. Maar het is ook een slimme machine. Dat ze Amerika en Canada allemaal dubbellucht om die grote trekkers hebben is niet zoner reden. Hierdroor crearen ze meer contactoppervlak van de banden, dus kun je meer pk's overzetten op de grond. Want een wieltrekker boven de 300pk kan moeilijk zijn kracht overzetten op de banden. Dat is nou eemaal een feit. Hier in europa zijn er weinig landen waar je het hele jaar door met dubbelluchten kunt rond rijden. Door de banden achter elkaar te zetten Heb je meer contact oppervlak om je PK's over te zetten op de grond. Want ik durf te wedden dat als je deze trekker, naast een JD 9000 serie met de zeflde pk's op de motor, op enkellucht, Dat deze trekker meer trekt als die JD, puur door het feit dat hij meer contact oppvervlak heeft waar hij z'n PK's over kan zetten. Maar, zoals ik al eerder zei, heb je daar in tegen wel een ENORME lompe trekker. Het is logisch dat deze trekker niet zoveel aantallen gaat verkopen als een X720 of een M630 van Deutz Farh.

Re: Deutz-Fahr AgroXXL 1630

Geplaatst: zo 08 nov, 2009 10:37
door Atte H
Deutz verrast vriend en vijand door op de Agritechnica een vierassige trekker te onthullen. Het betreft een aangepaste DTU-trekker met 16 liter Deutz-motor.

De trekker is al enkele jaren op de markt onder DTU’s eigen merknaam. Bij Deutz-Fahr zal de trekker als Agron XXL 1630 door het leven gaan. De trekker is nog wel als DTU te herkennen aan de cabine en bouwwijze, maar is op diverse punten aangepast. Zo is de Agron nog wel voorzien van de 16 liter V8 Deutz-motor met 600 pk, maar is het cabine-interieur vervangen door een interieur waarin de Deutz-bedieningselementen duidelijk te herkennen zijn. Ook het design van de motorkap is nieuw en Deutz-groen. Volgens Deutz-Fahr betreft het geen studiemodel waarop nog jaren gewacht moet worden. De fabrikant refereert hiermee aan de Trisix die Fendt twee jaar geleden voorstelde maar nog steeds niet in productie heeft genomen. De Agron zal midden volgend jaar leverbaar zijn. De trekker is vooral geschikt voor het zware sleepwerk en heeft derhalve geen hefinrichting.

Boerderij

Re: Deutz-Fahr AgroXXL 1630

Geplaatst: zo 08 nov, 2009 11:52
door René
Nou, ik vind hem 100x mooier dan de TriSix!!! Ook omdat deze niet 3 van zo`n mega wielen aan iedere zijkant heeft en alles nog in verhouding lijkt, wat je bij de TriSix niet echt meer hebt. Ook staat de neus van de Deutz-Fahr me meer aan dan die van de Fendt.

Re: Deutz-Fahr AgroXXL 1630

Geplaatst: ma 09 nov, 2009 13:06
door Niels
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Deutz-Fahr AgroXXL 1630

Geplaatst: di 10 nov, 2009 07:08
door René
Clear-Up schreef:Denk de lantarenpalen minder..

hij is maar 2,85 meter breed, dus(maar dat kon je natuurlijk niet weten)

Re: Deutz-Fahr AgroXXL 1630

Geplaatst: di 10 nov, 2009 15:03
door Peter Jansen
Wat het nut is van deze trekker ?? Dit ding moet uren maken op de grootte vlaktes in Oost Europa.. 18 meter breedde zaaimachine erachter en gaan met dat ding.

Iedereen moet hier even verder denken dan Nederland.

Groet, Peter

Re: Deutz-Fahr AgroXXL 1630

Geplaatst: di 10 nov, 2009 20:55
door Jaco
Hij kan zijn sleepdienst doen in de sni-j :lol:

Re: Deutz-Fahr AgroXXL 1630

Geplaatst: wo 11 nov, 2009 18:48
door Willem
Leuk trekkertje voor spuitwerk met een gedragen spuitje. Ook mooi voor schoffelen of klepelen.... ;)

Re: Deutz-Fahr AgroXXL 1630

Geplaatst: wo 11 nov, 2009 19:36
door Sjors
Ja, ik denk ook wel dat je met deze trekker mooi tussen de spruitenplant kan schoffelen..
In ieder geval ieder getrokken werktuig kan erachter!

Re: Deutz-Fahr AgroXXL 1630

Geplaatst: do 12 nov, 2009 20:22
door Clear-Up
René schreef:
Clear-Up schreef:Denk de lantarenpalen minder..

hij is maar 2,85 meter breed, dus(maar dat kon je natuurlijk niet weten)

Bedoelde 'm eigen qua hoogte, aan breedte had ik nog niet eens gedacht, maar zou wel moeten passen denk ik :p

Re: Deutz-Fahr AgroXXL 1630

Geplaatst: do 12 nov, 2009 21:29
door Frederik
Die Oost-Europese paadjes zijn niet allemaal even breed, is wel mooi dattie niet zo groot is. Trekker is zoals Peter vooral bedoeld om te trekken, vandaar ook geen aftakas. En zo'n trekker is mooi alternatief voor een rupstrekker lijkt me!

Re: Deutz-Fahr AgroXXL 1630

Geplaatst: vr 13 nov, 2009 00:15
door Clear-Up
NOOIT! rupstrekkers heeft veel meer voordelen!
1. Compacter
2. Betere overbrenging
3. Slipt veel minder snel, dus staat niet zo snel vast (hoort 'n beetje bij 2)

Re: Deutz-Fahr AgroXXL 1630

Geplaatst: vr 13 nov, 2009 14:05
door dwoertink
Een case STX is niet echt veel compacter (die andere wel), maar als je hiervan de banden leeg laat heb je ook nog wel een aardig oppervlak. Lijkt me dat het niet enorm veel verschil in zit.

Re: Deutz-Fahr AgroXXL 1630

Geplaatst: vr 13 nov, 2009 14:09
door Atte H
Onduidelijkheid over naam mega-Deutz

De blikvanger op de Agritechnica is de nieuwe achtwielige Deutz Fahr Agron XXL 1630 van 441 kW (600 pk). Of is het de Deutz Fahr Agro, zonder de n? In de persberichten spreekt fabrikant SDF van de Agro.


Ook op de infobordjes op de beurs en de rij-impressie in het Duitse blad Profi wordt de reus Agro genoemd, maar op de zijkant van de motorkap prijkt toch met sierlijke letters Agron. Bij navraag bevestigt SDF-persvoorlichter Stephan Bissinger dat het type Agro gaat heten, de naam staat verkeerd op de trekker. Hoe dan ook, de grote Deutz Fahr blijft imposant, of die nou Agro of Agron heet.

Boerderij

Re: Deutz-Fahr AgroXXL 1630

Geplaatst: vr 13 nov, 2009 20:48
door CornelisJ90
Clear-Up schreef:NOOIT! rupstrekkers heeft veel meer voordelen!
1. Compacter
2. Betere overbrenging
3. Slipt veel minder snel, dus staat niet zo snel vast (hoort 'n beetje bij 2)


En dan, speciaal voor mensen die alleen maar voordelen zien in een rupstrekker, de voordelen van een wieltrekker:

A) OPBOUWRUIMTE ACHTEROP
B) HOGERE SNELHEID/ COMFORT OP DE WEG EN LAGERE BANDEN SLIJTAGE
C) MINDER STRUCTUURSCHADE BIJ OMDRAAIEN OP DE KOPAKKER


En dan vraag ik me af, hoezo zou de trekker per definitie een slechtere overbrenging hebben? En trekker met dat gewicht, en die 8 wielen, dan kan je niet meer echt van wielslip spreken.... Maar gelukkig heb jij zo te merken de al de kennis al in bezit :? Je zou eens moeten lezen, en wat net wat Peter al zegt VERDER MOETEN KIJKEN DAN NEDERLAND voordat je gelijk een trekker de grond in gaat staan branden! :twisted: :twisted: