In 2015 verbod op giftige onkruidbestrijdingsmiddel

Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

In 2015 verbod op giftige onkruidbestrijdingsmiddel

Berichtdoor Stigter » do 05 sep, 2013 17:02

Staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur en Milieu laat het verbod op het giftige onkruidbestrijdingsmiddel glyfosaat op zogenoemde ‘verhardingen’ al per november 2015 ingaan. Dat is te lezen op de website van stichting Niet-Chemische Onkruidbestrijding (NCO).

Daarmee neemt Mansveld verantwoordelijkheid voor een goed milieu en de gezondheid van mensen.

lees verder

Tuurlijk, borstels, hete lucht (branden) en heet water zijn vele malen efficienter.. Zag laatst hier ook zo'n brander rondrijden.. Lopend kon je hem niet bijhouden, zo hard werd er gereden en het groen was nog gewoon groen toen hij voorbij was.

Borstels is mijn inziens gewoonweg verspreiden van onkruid, heet water lijkt mij ook niet echt effectief, want waarom moet een tuinder meerdere uren stomen voordat hij zijn grond "schoon" heeft en een plens warm water heeft hetzelfde effect?

Gelukkig dat de meeste gemeentes al flink bezuinigen op het onkruidbeheer, laten rustig de berenklauwen tot ruim 1.5 meter hoog groeien voordat men stappen onderneemt, onder het mom van, we hebben het onder controle..


Met vriendelijke groet,
Arie Stigter

Gebruikersavatar
vossie
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 497
Lid geworden op: wo 30 mei, 2012 10:48
Voornaam: Elwin
Skype: elwin_trekkers@live.nl
Locatie: Zwinderen

Re: In 2015 verbod op giftige onkruidbestrijdingsmiddel

Berichtdoor vossie » vr 06 sep, 2013 18:32

Tjaa... Weer een 'geweldig' idee uitgevonden door de sukkels :-muur

Terug naar “Verzekeringen, wet en regelgeving”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten