wetgeving Ploegen

Gebruikersavatar
Joost
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 19:36
Voornaam: Joost
Skype: joost_flierman@hotmail.com
Locatie: Velswijk
Contacteer:

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor Joost » do 29 jan, 2009 17:35

Haha nou ik weet wel dat op mijn werkplekken niet gebeld wordt voor het ploegen of cultiveren :P


http://www.landbouwinbeeld.nl

Gebruikersavatar
Niels644
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 407
Lid geworden op: do 22 jan, 2009 20:37
Voornaam: Niels
Locatie: Woudenberg

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor Niels644 » do 29 jan, 2009 17:38

Nee dat gaat hier ook niet zomaar gebeuren denk ik :P
Ach, we horen het wel.
Gebruikersavatar
Tom H
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 17:53
Voornaam: Tom
Skype: tomhurenkamp@hotnail.com
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor Tom H » do 29 jan, 2009 18:42

Dit is echt zo zielig!
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor Stigter » do 29 jan, 2009 19:22

Joost schreef:Hoe willen ze dit controleren dan?


Ongehoorzaamheid kan duur worden

Vraag is: hoe nu verder? Boeren zijn in ieder geval kwaad en sommigen roepen op tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Of dat verstandig is, vraag ik me af. Agentschap Telecom is verantwoordelijk voor de controle op naleving van de Wion. De straffen bij overtreding kunnen oplopen van €100.000 tot €450.000. Het agentschap heeft eerder al gezegd de boer op te gaan om te kijken of elke boer zich houdt aan de wet. Wellicht dat minister Van der Hoeven van Economische Zaken aan de bezwaren tegemoet komt en de controles op naleving opschort. Binnen twee weken weten we meer, want dan moeten de ministers van EZ en LNV antwoord geven op de vragen van de SGP. Wellicht net te laat, want vanaf 1 februari barst het voorjaarswerk uit op het land. Inmiddels hebben zich nog maar enkele honderden boeren gemeld bij het kadaster. Dat is slechts een handje vol van alle boeren die straks het land op gaan.


Ik vermoed dat men rekent op de burgerplicht.. er werd vroeger ook gebeld door mensen als ze een strontkar zagen rijden.. en zeker als het niet direct werd ondergewerkt..

Het zal wel voor de werkverschaffing zijn, vroeger belde je eventueel de buurman voor het overpad, nu dus eerst het kadaster dat je van plan bent je land te bewerken. Uiteindelijk zal dit wel een soort van melding voor een seizoen zijn, kan mij niet voorstellen dat je als boer moet melden dat je
- gaat ploegen
- gaat roteren
- inzaaien en na de oogst
- cultivatoren

En dat per stukkie land, leuk als je je bouwland wat verspreid heb liggen..
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Tom H
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 17:53
Voornaam: Tom
Skype: tomhurenkamp@hotnail.com
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor Tom H » do 29 jan, 2009 19:45

Vroeger? Zo lag is het nog niet verplicht...... Ik vind dat verklikken altijd zo flauw!

Satelliet? Hoe denk je dat ze de groen bemester controleren? op de zelfde manier ;) . Dan kunnen ze meteen alles op vragen via het kavel nummer.
Gebruikersavatar
Joost
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 19:36
Voornaam: Joost
Skype: joost_flierman@hotmail.com
Locatie: Velswijk
Contacteer:

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor Joost » do 29 jan, 2009 19:52

Ja klopt hier in de buurt zitten ook een paar van die ''verraders''. Bah wat heb ik een hekel aan dat soort mensen. Het is te hopen dat je alleen maar aan het begin van het jaar hoeft op te geven welke percelen je aankomend seizoen gaat ploegen. Als je bij elk stuk opnieuw moet aanmelden wordt je er nog best druk mee!
http://www.landbouwinbeeld.nl
Gebruikersavatar
Niels644
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 407
Lid geworden op: do 22 jan, 2009 20:37
Voornaam: Niels
Locatie: Woudenberg

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor Niels644 » do 29 jan, 2009 19:54

Tsja, die heb je helaas overal. De dag nadat je niet meer mag injecteren moet hier in de buurt toch altijd nog wat geinjecteerd worden, en ja hoor, dan wordt er gebeld. Slaat finaal nergens op.
Ben benieuwd of dit echt van de grond komt.
Gebruikersavatar
Tom H
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 17:53
Voornaam: Tom
Skype: tomhurenkamp@hotnail.com
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor Tom H » do 29 jan, 2009 19:55

Niels644 schreef:van de grond komt


Ik dacht dat het kabinet dat idee hier over had.....
Gebruikersavatar
René
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 673
Lid geworden op: zo 25 jan, 2009 21:06
Voornaam: Rene
Locatie: Heuvelland Zuid-Limburg
Contacteer:

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor René » do 29 jan, 2009 20:16

Dit kun je toch niet geloven :shock: :o Waar slaat dit op? Ik zou wel eens willen weten waarom ze dit bedacht hebben! :x
Groeten,
René
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
dwoertink
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 866
Lid geworden op: zo 25 jan, 2009 16:28
Voornaam: Diederik
Contacteer:

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor dwoertink » do 29 jan, 2009 21:01

Echt enorm dom die lui in den haag, als alles klopt dan hè, wat heeft het nou voor zin als je gaat zeggen dat je gaat ploegen of cultiveren of wat anders op een land, wat is daar erg aan :?
Sybema
Nieuw lid
Nieuw lid
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: do 29 jan, 2009 21:07
Voornaam: Sjoerd
Locatie: Molkwerum
Contacteer:

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor Sybema » do 29 jan, 2009 21:15

Nou, die stads mensen hebben zich ook weer eens verveeld op een vrijdag om de laatste uurtjes door te komen, dus dachten ze laten we de boeren maar weer eens plagen.
:evil:
Niet te geloven hoe Kl... land dit is. Ik kan alleen maar zeggen: ga een beter vak zoeken dan op je luie reet te zitten op die blauwe stoetjes in de tweede kamer :cry: :(
Gebruikersavatar
marksku_johndeere
Nieuw lid
Nieuw lid
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: do 29 jan, 2009 21:17
Voornaam: Mark
Locatie: Galder

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor marksku_johndeere » do 29 jan, 2009 21:22

Had het destijds al gehoort van me oom, die is grondverzetter, en die hebt grote bergen zand achter de schuur. Daar moet je nu ok al vergunning voor hebben en elke keer als er een kuub weg of bij komt moet hij dat laten weten :? .
We zullen die mensen daar in den Haag eens onder ploegen :oops: .
Jammer genoeg is er niks tegen te doen denk :cry:

Gr. Mark..
Gr. Mark


John Deere
Fendt
Suzuki Rm 250E :D
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor Stigter » do 29 jan, 2009 21:56

Als ik het zo beetje goed heb gelezen is het een soort van kabelbeschermingswet. Alleen heeft niemand, maar dan ook niemand bedacht dat agrariërs hiermee in grote problemen komen.

Als een aannemingsbedrijf in de grond gaat roeren dan doen ze altijd (tenminste, zo hoort het) een zogenaamde klicmelding.. Trouwens, wist iemand het dat je wanneer je dieper dan 50cm gaat het al moest melden?
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Forumlid
Forumlid
Suriname
Berichten: 769
Lid geworden op: di 20 jan, 2009 20:36
Voornaam: Cornelis
Skype: Ik gebruik Whatsapp
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor CornelisJ90 » do 29 jan, 2009 22:18

Ja gek hea dat als je dieper gaat als 50cm je dan moet melden... Ben je lekker aan het diepploegen neem je even het persriooltje mee van de woonwijk ernaast :lol: Maar waar het als oorsprong inderdaad voor bedoelt is gewoon de grondverzetters die inderdaad al een KLIC (Kabels en Leidingen Informatie Centrum) melding moeten doen. Maarja jammer dat niemand de impact heeft gezien van dit :(

@ Marksiku

Dat is meer om te zien wat je aan het doen ben hea, het zal niet de bedoeling zijn dat je een handelsbedrijf begint op grond die bedoelt is voor agrarische doeleinden (ander bestemmingsplan)
[Half bezopen zijn, is een gebrek aan doorzettingsvermogen hebben ...
Gebruikersavatar
dwoertink
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 866
Lid geworden op: zo 25 jan, 2009 16:28
Voornaam: Diederik
Contacteer:

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor dwoertink » vr 30 jan, 2009 08:26

Stigter schreef:Als ik het zo beetje goed heb gelezen is het een soort van kabelbeschermingswet. Alleen heeft niemand, maar dan ook niemand bedacht dat agrariërs hiermee in grote problemen komen.

Als een aannemingsbedrijf in de grond gaat roeren dan doen ze altijd (tenminste, zo hoort het) een zogenaamde klicmelding.. Trouwens, wist iemand het dat je wanneer je dieper dan 50cm gaat het al moest melden?


Dat wist ik niet, nooit van gehoord, maar als je dan 24 euro betaald wat zoeken die lui dan na, of er een kabel onder jouw land licht :? En dat dan voor 24 euro?
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor Stigter » vr 30 jan, 2009 08:47

Voor dat geld krijg je inderdaad een soort van landkaart met daarop de kabels vermeld!

Dit is trouwens voor je verzekering een verplichting, mocht je bijvoorbeeld een glasvezel kabel raken en je hebt een klicmelding gedaan, proefgaten gegraven om de kabel op te zoeken, dan heb je aan je zorgplicht voldaan.

Doe je dat niet kunnen ze zeer moeilijk gaan doen, oja, een simpele kabel kost al een vermogen om te vervangen.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
marksku_johndeere
Nieuw lid
Nieuw lid
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: do 29 jan, 2009 21:17
Voornaam: Mark
Locatie: Galder

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor marksku_johndeere » vr 30 jan, 2009 12:44

Ja daar kijken ze alleen naar of het handel is. Maar als je telkens dat moet gaan melden, dan gaat dat echt enorm vervelen. :roll:

Gr. Mark,.
Gr. Mark


John Deere
Fendt
Suzuki Rm 250E :D
Gebruikersavatar
Niels644
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 407
Lid geworden op: do 22 jan, 2009 20:37
Voornaam: Niels
Locatie: Woudenberg

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor Niels644 » vr 30 jan, 2009 18:20

http://www.landbouwfilmpjes.nl/mediadet ... cf9209ee18
Volume hard, dan kun je het wel horen.
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor Stigter » vr 30 jan, 2009 22:27

Even voor jullie opgezocht,
uit een folder van de Gasunie. (pdf is hier te downloaden).
Bijlagen
aardgastransportleiding.jpg
aardgastransportleiding.jpg (67.29 KiB) 18376 keer bekeken
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Meldplicht bij graafwerk blijft

Berichtdoor Stigter » di 24 feb, 2009 07:55

Geloof niet dat de wetgever van plan is dit in het voordeel van de boer te veranderen.
Het ministerie van Economische Zaken is niet van plan de agrarische sector een vrijstelling te geven van de verplichte graafmelding.

Dat zegt minister Maria van der Hoeven in een brief aan de Tweede Kamer. De minister zegt wel oog te hebben voor de lastendruk die voor de landbouw voortvloeit uit de Wet informatieuitwisseling ondergrondse netten (Wion).

De invoering van de Wion betekent dat grondeigenaren van elke grondbewerking melding moeten doen, om beschadigingen te voorkomen. LTO zegt dat de Wion grote lasten met zich meebrengt.

Boeren konden tot nu toe via het Kabels en Leidingen Informatie Centrum (Klic) vrijwillig melding doen van graafwerkzaamheden. Bij bewerkingen tot 50 centimeter diepte was een melding niet nodig. Nu moeten bewerkingen tot 50 centimeter eenmalig worden gemeld, terwijl graafwerkzaamheden die dieper gaan elke keer moeten worden aangemeld. De verplichting geldt sinds oktober vorig jaar.

De minister wil onderzoeken wat mogelijk is om onevenredige lastendruk op de sector als gevolg van de Wion te verminderen. Ze overlegt daarvoor met LTO, Cumela en de Nederlandse Akkerbouw Vakbond. Vooralsnog worden overtredingen niet bestraft.

Uit de brief van de minister in antwoord op vragen van SGP-Kamerlid Bas van der Vlies blijkt dat LTO Nederland in 2005 op de hoogte is gebracht van het wetsvoorstel. ”De belangen van de agrariërs zijn (...) niet onbelicht gebleven”, aldus Van der Hoeven.

De minister weet niet hoe vaak grondwerkzaamheden van landbouwers leiden tot schade aan ondergrondse netwerken.

bron = boerderij.nl
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
René
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 673
Lid geworden op: zo 25 jan, 2009 21:06
Voornaam: Rene
Locatie: Heuvelland Zuid-Limburg
Contacteer:

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor René » di 24 feb, 2009 18:13

Als je een kabel ophaalt, is het toch een oude, die door de tientallen jaren heen omhoog is gekomen. En waarom €24? waar is die dan goed voor? Waarom krijgt een grondkoper gewoon niet een plattegrond van zijn stuk meegeleverd bij de grond waar alle kabels en leidingen op staan aangegeven?
Groeten,
René
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Tom H
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 17:53
Voornaam: Tom
Skype: tomhurenkamp@hotnail.com
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor Tom H » di 24 feb, 2009 21:51

Die klik wet werkt ook voor geen meter er staat maar weinig goed op de kaart.... Wij boren water bronnen op het werk dus moeten wij ook weten waar alles loopt dus altijd netjes melden dan komt er iemand de boel uit meten. Al klopt het dan nog heel vaak niet! Er word altijd nog van alles geraakt terwijl het volgens de tekening aan de andere kant van de kavel licht....
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Forumlid
Forumlid
Suriname
Berichten: 769
Lid geworden op: di 20 jan, 2009 20:36
Voornaam: Cornelis
Skype: Ik gebruik Whatsapp
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor CornelisJ90 » wo 25 feb, 2009 18:51

Klic melding is een grove schatting waar het ligt, is nooit op de meter nauwkeurig. En René, als je ergens weinig verstand van heb is het beter gewoon te lezen i.p.v. gelijk wat te lullen. Dat is al wat vaker gezegd en je hebt wat dat betreft een behoorlijk groot bord voor je hoofd :twisted: Er zijn namelijk zat kabels die er jarenlang liggen zonder dat er wat aan gedaan word. Bijvoorbeeld een OV'er of de elektriciteit. En gas ook, maar die zie je niet op het platteland of het is een transploft buis die er ligt en dan heb je geen Klic melding nodig, want die trek je niet zo snel kapot ;)


[edit door Stigter]
Jongens, mag het iets minder en wat vriendelijker?
[Half bezopen zijn, is een gebrek aan doorzettingsvermogen hebben ...
Gebruikersavatar
Tom H
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 17:53
Voornaam: Tom
Skype: tomhurenkamp@hotnail.com
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor Tom H » wo 25 feb, 2009 21:14

Midden in het bouw land is het ook niet zo heel erg maar meer dan een meter of 2 word vaak al erg lastig! Als het kapot is die lui maar drammen!

Ik moet Cornelis over de kwestie Rene wel gelijk geven ;) .

Edit door Stigter
Het gaat niet over gelijk krijgen Tom
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: wetgeving Ploegen

Berichtdoor Stigter » vr 20 mar, 2009 08:05

Eindelijk goed bericht!
geen meldplicht ploegen
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter

Terug naar “Verzekeringen, wet en regelgeving”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten