het grote Claas nieuws topic update 19.48

De nieuwste berichten op het gebied van mechanisatie. Afbeelding
Gebruikersavatar
Jaco
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 884
Lid geworden op: zo 01 nov, 2009 14:40
Voornaam: Jaco
Skype: jaco@het-hobbyrijk.nl
Locatie: Oudleusen-Dalfsen
Contacteer:

het grote Claas nieuws topic update 19.48

Berichtdoor Jaco » do 24 okt, 2013 00:23

de eerste is net online gekomen.
hé hé het mag eindelijk, ik had een soort verbod gekregen om de berichten niet verder verspreiden dat het is.
ik wist hier en daar wat er ging komen , dus mond houd en me dom houden dat had ik af gesproken met de mensen die voor Claas werken.
nu mag ik ook mee doen alles wat ik krijg post ik in dit topic.
het is nu donderdag 0.23 en ga naar bed, zo dra ik morgen thuis ben post ik de rest. alvast bedankt.


Het nieuws van landbouwmechanisatie en trekkerweb

Een traploze transmissie die Claas zelf bouwt.

Afbeelding
Afbeelding
De Claas Arion 500 en 600 zijn vanaf de zomer van 2014 niet alleen verkrijgbaar met de bekende zestraps Hexashift transmissie maar ook met een Cmatic EQ200-bak. Een traploze transmissie die Claas zelf bouwt.

De transmissie is ontwikkeld door Claas Industrietechnik in het Duitse Paderborn samen met Claas Tractors in Frankrijk. De Cmatic EQ200 kenmerkt zich door twee hydraulische groepen die naadloos in elkaar overgaan. Daarnaast heeft de bak een hoge efficiëntie, meent Claas.

Cebis-monitor

Je bedient de transmissie en de rest van de trekker met de Cebis-monitor die we ook kennen van de Axion 900, en de Cmotion joystick. De trekker rijdt op topsnelheid 50 km/h bij 1.500 motortoeren. Wie de cvt-versie­ van de Arion trekkers rijdt is niet direct herkenbaar. Dat er een cvt in de trekker huist is namelijk alleen te zien aan de Cmatic-opschriften onderop­ beide portieren.

Typeaanduiding verandert niet

De trekkers hebben maximumvermo­gens van 107 tot 135 kW (145 tot 184 pk). De vier­cilinder 500-serie telt drie typen van 107 tot 120 kW (145 tot 163 pk) en de zescilinder 600-serie­ vier typen van 116 tot 135 kW (158 tot 184 pk). Aan het vermogen en de aanduiding verandert niets veranderd ten opzichte van de bestaande Arion­-typen met de zestraps Hexashift. Verder is de cabine geveerd op vier punten en is ook een geveerde vooras leverbaar.

Afbeelding
Afbeelding
Nieuwe Claas Xerion met Mercedes motor,De Xerion 4000 is de opvolger van de Claas Xerion 3800.

De Xerion 4000 is de opvolger van de Claas Xerion 3800. Hij heeft een nieuw uiterlijk en een maximumvermogen van 320 kW (435 pk). Dat komt uit een 10,6 liter commonrail zescilinder van Mercedes. Zijn voorganger had een Caterpillar-krachtbron.

Een nieuwe motorkap zorgt voor een beter zicht naar voren, maar het punt waar je de grond ziet, ligt nog steeds ver weg. De nieuwe 4000 is net als zijn grote broers 4500 en 5000 (die ook een nieuw uiterlijk hebben) in de basisuitvoering een ‘trac’ met de cabine vast middenop – de draaibare cabine (Trac VC) is een optie. De derde uitvoering is de cabine boven de motorkap.

Semi-actief geveerde cabine

De Xerion heeft nu standaard een semi-actief geveerde cabine met daarin onder meer de Cebis-boordcomputer en de multifunctionele Cmoti­on-bedieningshandreep. Daarmee kan de rechterhand zonder zich te verplaatsen via vinger- en duimbewegingen alle functies bedienen.

Keuze uit twee cvt’s

Er zijn tot zes dubbelwerkende elektrisch bediende hydrauliekventielen te monteren. De pomp heeft een capaciteit van 195 liter per minuut. De aftakas draait 1.000 toeren bij 1.650 motortoeren. Bij de transmissie is er keuze uit de ZF Eccom 4.5 of 5.0. Dat zijn beide hydromechanische cvt’s. Er zijn banden te monteren met een doorsnede tot 2,16 meter en de top ligt op 50 km/h. De brandstoftank heeft een inhoud van 740 liter; dat is als optie uit te breiden tot 930 liter. In de Adblue-tank gaat 120 liter.




Trekkerweb update,
xerion.
http://www.trekkerweb.nl/artikel/2013/10/de-nieuwe-claas-xerion-serie-4000/4500/5000.html

de-nieuwe-claas-jaguar-800-en-900-serie.
http://www.trekkerweb.nl/artikel/2013/10/de-nieuwe-claas-jaguar-800-en-900-serie.html

De nieuwe Claas Arion 500/600 cmatic-serie
http://www.trekkerweb.nl/artikel/2013/10/de-nieuwe-claas-arion-500/600-cmatic-serie.html
het filmpje van gtp
Laatst gewijzigd door Jaco op vr 25 okt, 2013 23:42, 3 keer totaal gewijzigd.


beter oogsten doe je met claas.

Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: het grote Claas nieuws topic update 6.18

Berichtdoor Stigter » do 24 okt, 2013 07:48

Mooi nieuws weer!
Wil je nog even de linkjes werkend maken en hiervoor de bcc code gebruiken?
Spoiler: Bekijk

Code: Selecteer alles

[url]hier de link![/url] of [url=hier de link]naam van de bron[/url]
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Jaco
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 884
Lid geworden op: zo 01 nov, 2009 14:40
Voornaam: Jaco
Skype: jaco@het-hobbyrijk.nl
Locatie: Oudleusen-Dalfsen
Contacteer:

Re: het grote Claas nieuws topic update 6.18

Berichtdoor Jaco » do 24 okt, 2013 15:29

Stigter schreef:Mooi nieuws weer!
Wil je nog even de linkjes werkend maken en hiervoor de bcc code gebruiken?
Spoiler: Bekijk

Code: Selecteer alles

[url]hier de link![/url] of [url=hier de link]naam van de bron[/url]

ik zal kijken als het lukt daar was ik vanacht ook an de knooi.
beter oogsten doe je met claas.
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: het grote Claas nieuws topic update 6.18

Berichtdoor Stigter » do 24 okt, 2013 17:31

Ik heb ze al aangepast voor je Jaco, dan kan jij mooi het nieuws verder brengen!
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
FJP
Junior forumlid
Junior forumlid
Belgium
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 08 aug, 2010 19:18
Voornaam: Jan

Re: het grote Claas nieuws topic update 6.18

Berichtdoor FJP » do 24 okt, 2013 18:16

Geweldig nieuws ;)
Gebruikersavatar
Jaco
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 884
Lid geworden op: zo 01 nov, 2009 14:40
Voornaam: Jaco
Skype: jaco@het-hobbyrijk.nl
Locatie: Oudleusen-Dalfsen
Contacteer:

Re: het grote Claas nieuws topic update 6.18

Berichtdoor Jaco » do 24 okt, 2013 20:59

FJP schreef:Geweldig nieuws ;)

zeker ik ben der blij mee.

van de hakselaar ook toegevoegd
beter oogsten doe je met claas.
Gebruikersavatar
Jaco
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 884
Lid geworden op: zo 01 nov, 2009 14:40
Voornaam: Jaco
Skype: jaco@het-hobbyrijk.nl
Locatie: Oudleusen-Dalfsen
Contacteer:

Re: het grote Claas nieuws topic update 19.48

Berichtdoor Jaco » vr 25 okt, 2013 23:43

De nieuwe Claas Jaguar 800 en 900 serie

Afbeelding
De nieuwe Claas Jaguar 800 en 900 serie

CLAAS is 2 - Series strategie trouw

.CLAAS zet haar 2 - serie strategie met de nieuwe JAGUAR 800 en 900 en in totaal elf modellen biedt nog steeds het breedste scala van hakselaars wereldwijd . Innovaties op het gebied van exploitatie, onderhoud en efficiency maken hem nu nog veelzijdiger en efficiënter .

JAGUAR 800 ( 830-870 )
Met de meer afgeronde ontwerp , de nieuwe JAGUAR 800 serie lijkt op de vorm van de 900 - en dus biedt een zeer efficiënte luchtstroom voor de koeling en goed zicht voor de bestuurder . Voor meer duidelijkheid , en vooral veel meer comfort voor de chauffeur , dragen ook de grote VISTA CAB comfortcabine en de CEBIS bedieningsconcept in de nieuwe JAGUAR 800 met - met alle EASY functies en rijhulpsystemen die alleen de Jaguar 900 was uitgerust .



JAGUAR 900 ( 930-980 )
Een noviteit voor de JAGUAR 900 serie is dynamische koeling , automatische aanpassing van de ventilatorsnelheid in reactie op koelwater , hydraulische olie en inlaatlucht temperatuur met behulp van de variator . Met verminderde koelvermogen dat bespaart tot 12 kW.
Een exclusieve nieuwe functie voor de CLAAS JAGUAR 980 voorziet ook in CRUISE PILOT - voorheen bekend onder Lexion - op . De CRUISE PILOT zorgt ervoor dat de shredder in dikke en dunne voorraden altijd op de optimale belasting van de motor in gebruik is . De beoogde motortoerental wordt geprogrammeerd in CEBIS . De bestuurder kan kiezen tussen drie strategieën cruise control ( constante snelheid ) , belasting ( constante stroom ) en maximale motor benutting

De JAGUAR 800 en 900 zal verkrijgbaar zijn in januari 2014.
zelf een bericht van de hakselaars gemaakt.
aangepaste tekst van trekkerweb

bron foto's Claas en zelf in bij elkaar gevoegdclaas
beter oogsten doe je met claas.

Terug naar “Laatste nieuws”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 156 gasten