Pagina 1 van 1

Nieuwe Unimog met mechanische en hydrostatische aandrijving

Geplaatst: do 25 apr, 2013 11:55
door Stigter
Afbeelding
Mercedes-Benz presenteerde onlangs de Unimog die aan de Euro VI-emissie-eisen in de fabriek in Würth. De Unimog Euro VI werkt met een combinatie van SCR-technologie en uitlaatgasrecirculatie. Optioneel is een hydrostaat naast de mechanische transmissie waarmee je tot 50 kilometer per uur, traploze aandrijving hebt.

Om aan de hogere eisen te voldoen, heeft de nieuwe Unimog een compleet vernieuwde motor gekregen met uitlaatgasrecirculatie. Een deel van de uitlaatgassen gaat dus terug het verbrandingsproces in. Zo is de verbranding kouder en wordt er minder stikstofoxide gevormd dan met hetere verbranding. Er vormen zich wel roetdeeltjes die door een Diesel Partikel Filter, ofwel een DPF, worden uitgefilterd.

De kleine hoeveelheid stikstofoxide wordt geneutraliseerd door de uitlaatgassen na te behandelen met AdBlue. In de Euro 5-Unimog gebruikte Mercedes-Benz alleen AdBlue en geen uitlaatgasrecirculatie.

lees meer