Nieuwe schrankladers van JCB

De nieuwste berichten op het gebied van mechanisatie. Afbeelding
Sjors
Senior forumlid
Senior forumlid
Netherlands
Voornaam: Sjors

Nieuwe schrankladers van JCB

Berichtdoor Sjors » ma 07 feb, 2011 15:27

Afbeelding

JCB komt op de markt met zeven nieuwe schrankladers. Ze zijn ontworpen in het Noordamerikaanse Savannah (in de staat Georgia) en worden daar ook gebouwd. 60% van de produktie van de JCB-schrankladers vindt afzet in de VS en Canada.

De nieuwe modellen hebben 84 of 92 pk, een olie-opbrengst van 87 liter per minuut (23 US-gallon) en ze kunnen overweg met werklasten variërend van 1180 tot 1500 kg (resp. 2600 tot 3300 pounds). De nieuwe serie groeit uiteindelijk uit tot 18 modellen. De nieuwe typen heten 260, 280, 300, 330, 260T, 300T en 320T. De drie laatstgenoemden zijn rupsversies. Ten opzichte van hun voorgangers hebben de nieuwe schrankladers vooral meer hefkracht en meer oversteek op maximale hoogte. Het dieselverbruik ligt volgens JCB 15% lager. Verdere kenmerken zijn de opklapbare cabine, de nieuwe multifunctionele joystick met geïntegreerde aansturing van de attachments, de optionele hydraulische snelwisselaar, de geluidsarme overdrukcabine, de verstelbare en verwarmde stoel met instelbare armleuningen en de nieuwe afdichtingen (ORFS) voor de snelkoppelingen van de hydrauliek.

Pluspunten
JCB claimt het beste rondomzicht in zijn klasse door het mono-arm-concept. Het rooster is vervangen door veiligheidsglas. De toegankelijkheid voor onderhoud is verbeterd door de opklapbare cabine, een betere toegang tot de motor, een wegklapbare radiateur en 38 procent minder onderdelen. De cabinedeur is groter en de cabine zelf biedt 17% meer ruimte. De geluidsdruk bedraagt maximaal 76 dB(a). De bekerhouder en een vak voor de MP3-speler zijn standaard; het stereopakket is een optie. Ook ‘smooth ride’ (de transportdemping) en eindslagdemping op de hefcilinders zijn opties.

Bron

Wat je niet begrijpt moet je bewonderen, ik bewonder.....

AfbeeldingAfbeelding

dwoertink
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Voornaam: Diederik
Contacteer:

Re: Nieuwe schrankladers van JCB

Berichtdoor dwoertink » ma 07 feb, 2011 16:34

Wist eigenlijk niet eens dat JCB deze dingen maakte. Maar als ik het goed begrijp heeft hij dus maar 1 arm, alleen aan deze kant dus? Het zal vast wel stevig genoeg zijn, maar toch vind ik het een beetje raar.
groen hert
Nieuw lid
Nieuw lid
Netherlands
Voornaam: Tom

Berichtdoor groen hert » ma 07 feb, 2011 16:49

ziet er wel sterk genoeg uit in ieder geval, is toch wel aardig luxe ding als ik dat zo lees
aoh ik voel in een keer artikel 662 lid 2 van het burgerlijk wetboek opzetten

nederland wordt steeds slimmer
Spiekker; S.J.B.
Senior forumlid
Senior forumlid
Peru
Voornaam: Sjoerd

Berichtdoor Spiekker; S.J.B. » ma 07 feb, 2011 16:53

JCB maakt zoveel, Diederik ;-) En neem maar gerust aan dat die arm ook sterk zat is. ;-) Is immers niet voor puin laden met een 5000 liter bak bedoeld
mvg
Sjoerd Spiekker

As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"

Huard "Champion de labour"
Frederik
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Voornaam: Frederik
Contacteer:

Berichtdoor Frederik » ma 07 feb, 2011 18:05

Machtige machines dit! Alleen jammer dat de aanschafprijs zo hoog is
http://www.landbouwfoto.nl
Afbeelding