Rigitrac met nieuwe neus
Geplaatst: ma 17 jan, 2011 14:53
De Zwitserse Rigitrac kreeg een facelift en Sisu-motor met commonrail-techniek.
De Rigitrac SKH 90 is vervangen door de SKH 95. Om aan de emissie-eisen te voldoen is de Deutz-motor vervangen door een Stage IIIb 74 kW (100 pk) Sisu-motor met commonrail-techniek. Tegelijkertijd kreeg de trekker een cosmetische opfrisbeurt. De hoekige neus is vervangen door een schuin aflopende variant met nieuwe, moderne grill. Ook is de dakrand vernieuwd en heeft nu een dakraam. De zwaardere SKH 120 wordt gewijzigd na 2012, wanneer er een nieuw type motor komt die voldoet aan Stage IV.

Verder is de trekker technisch gelijk gebleven. Het concept kenmerkt zich nog steeds door de vierwielbesturing en hydrostatische aandrijving. In plaats van een pendelende vooras heeft de SKH 95 nog altijd een draaipunt tussen cabine en motorkap, waardoor de voortrein meependelt met de beweging van de vooras.

Gezien het lage zwaartepunt zoekt de trekker vooral zijn klanten onder bergboeren en cultuurtechnische bedrijven.

Bron:Boerderij
Leuk trekkertje
De Rigitrac SKH 90 is vervangen door de SKH 95. Om aan de emissie-eisen te voldoen is de Deutz-motor vervangen door een Stage IIIb 74 kW (100 pk) Sisu-motor met commonrail-techniek. Tegelijkertijd kreeg de trekker een cosmetische opfrisbeurt. De hoekige neus is vervangen door een schuin aflopende variant met nieuwe, moderne grill. Ook is de dakrand vernieuwd en heeft nu een dakraam. De zwaardere SKH 120 wordt gewijzigd na 2012, wanneer er een nieuw type motor komt die voldoet aan Stage IV.

Verder is de trekker technisch gelijk gebleven. Het concept kenmerkt zich nog steeds door de vierwielbesturing en hydrostatische aandrijving. In plaats van een pendelende vooras heeft de SKH 95 nog altijd een draaipunt tussen cabine en motorkap, waardoor de voortrein meependelt met de beweging van de vooras.

Gezien het lage zwaartepunt zoekt de trekker vooral zijn klanten onder bergboeren en cultuurtechnische bedrijven.

Bron:Boerderij
Leuk trekkertje
