NK grasmaaien voor oldtimers

De nieuwste berichten op het gebied van mechanisatie. Afbeelding
Newholland-Fendt
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: za 26 sep, 2009 16:50
Voornaam: jord

NK grasmaaien voor oldtimers

Berichtdoor Newholland-Fendt » ma 26 apr, 2010 16:14

Afbeelding

Op zondag 30 mei vindt het eerste Nationale Kampioenschap grasmaaien voor oldtimers met een vingerbalk plaats. Dit is op het Zweefvliegveld van AC Nistelrode aan de Vorstenbosscheweg 10 in Nistelrode.

Er zijn er jaren maaiwedstrijden op clubniveau. De samenwerking tussen de oldtimerclubs in Nederland resulteert nu in een nationaal kampioenschap grasmaaien. Sinds 2003 is er al een wedstrijdreglement waaraan de maaiwerktuigen met vingerbalk moeten voldoen. Enkele punten waarop beoordeeld wordt, zijn maaihoogte, aflegging van het zwad en het juist afmaaien van het veld. Het laatste zwad moet namelijk een vol zwad zijn.

Plaats
De wedstrijd vindt plaats op het Zweefvliegveld van AC Nistelrode aan de Vorstenbosscheweg 10 in Nistelrode. Ruim 40 deelnemers hebben zich reeds opgegeven. Er komen minstens 20 verschillende merken oldtimer tractoren en circa 15 verschillende merken maaiapparaten met vingerbalk. De toegang en parkeren is gratis. De opening is om 10..00 uur, om 11.30 uur wordt de beginsnede gemaaid. Meer informatie vindt u op www.klw-vereniging.nl

bron: mechaman


Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: NK grasmaaien voor oldtimers

Berichtdoor Stigter » di 27 apr, 2010 19:37

Lijkt mij toch wel erg leuk om te zien, misschien krijg ik mijn vader wel zo ver om even mee te gaan!
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter

Terug naar “Laatste nieuws”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 210 gasten