Belarus met powershift

De nieuwste berichten op het gebied van mechanisatie. Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Jansen
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 1220
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 00:34
Voornaam: Peter
Skype: jansen_peter@hotmail.com
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Belarus met powershift

Berichtdoor Peter Jansen » wo 16 dec, 2009 23:07

Zo, gisteren in Leeuwarden even op de stand van Belarus geweest. En doordat wij serieus waren werden de trekkers even van het slot gehaald. En ik moet zeggen, ze vielen me niet tegen. Cabine zag er netjes uit. Alleen de bediening van de hydroliek vond ik maar zo zo.

Verder ligt er volgens de heren een Deutz motor in. En die hebben zich ook wel bewezen.

Jammer genoeg zit dit merk in een hoekje, want het zijn echt goede tractoren geworden.

Maar ja, plak er ander plastic over heen, spuit ze groen of rood of blauw met bijpassende stikkers en iedereen is er super tevreden over.

Groet, Peter


Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Belarus met powershift

Berichtdoor Stigter » do 17 dec, 2009 07:38

En zo is het maar net Peter, volgens mij worden er geen slechte trekkers meer gemaakt. Belarus (en Zetor) is gewoon een ondergewaardeerd merk.

Is het spreekwoord niet, onbekend maakt onbemind?
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Frederik
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 478
Lid geworden op: do 07 mei, 2009 15:50
Voornaam: Frederik
Locatie: Bedum
Contacteer:

Re: Belarus met powershift

Berichtdoor Frederik » do 17 dec, 2009 10:18

Belarus? sorry hoor, ik werd echt niet vrolijk van dat ding. Achterspatborden kon je dr zo aftrekken als je wou, plastic porum. Deuren zag dr ook niet echt super degelijk uit. Heb er niet in gezeten, maar zag er als een echte oostbloktrekker uit.
http://www.landbouwfoto.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Jansen
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 1220
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 00:34
Voornaam: Peter
Skype: jansen_peter@hotmail.com
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Belarus met powershift

Berichtdoor Peter Jansen » do 17 dec, 2009 13:34

Frederik schreef:Achterspatborden kon je dr zo aftrekken als je wou, plastic porum.


Loopt naar buiten, ziet een New-Holland, slaat op de spatborden achter, ook plastic.

Tegenwoordig zijn bij meerdere merken die dingen van plastic. Ok, ze hebben niet een super gelikt uiterlijk, maar hoe ze in dit topic worden afgeschoten; nee, dat snap ik niet.

Heb de heren daar ook dit topic laten zien. Lang leve internet op de mobiel. Ze hadden deze toon wel verwacht. We hebben nu eenmaal een imago en daar komen we helaas niet vanaf, waren de woorden van de heren.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Frederik
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 478
Lid geworden op: do 07 mei, 2009 15:50
Voornaam: Frederik
Locatie: Bedum
Contacteer:

Re: Belarus met powershift

Berichtdoor Frederik » do 17 dec, 2009 13:47

Peter Jansen schreef:
Loopt naar buiten, ziet een New-Holland, slaat op de spatborden achter, ook plastic.

Tegenwoordig zijn bij meerdere merken die dingen van plastic. Ok, ze hebben niet een super gelikt uiterlijk, maar hoe ze in dit topic worden afgeschoten; nee, dat snap ik niet.

Heb de heren daar ook dit topic laten zien. Lang leve internet op de mobiel. Ze hadden deze toon wel verwacht. We hebben nu eenmaal een imago en daar komen we helaas niet vanaf, waren de woorden van de heren.

Groet, Peter


Da's niet helemaal waar, plastic van New Holland is vele malen sterken dan dat van Belarus, zonder gekheid, ik trok het zo een stuk naar beneden, begon te kraken niet normaal. Cabine zat geeneens aan het spatbord vast.

Belarus heeft nou eenmaal een imago. Ik zou het een prima 2e trekker vinden voor de beunklusjes. Maar om nou een Belarus te gaan gebruiken als hoofdtrekker, nee. Volgens mij kun je dan beter een 2e hands A-merk kopen.

Maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening ;)
http://www.landbouwfoto.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Belarus met powershift

Berichtdoor Stigter » do 17 dec, 2009 20:46

Frederik schreef: Volgens mij kun je dan beter een 2e hands A-merk kopen.


En dan de ellende van een ander kopen?
Even een klein vraagje... wie van jullie heeft uberhaupt wel eens met een Belarus gewerkt? Of kent iemand die hem heeft staan?
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Clear-Up
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 508
Lid geworden op: do 22 jan, 2009 16:16
Voornaam: Dave
Locatie: Espel
Contacteer:

Re: Belarus met powershift

Berichtdoor Clear-Up » do 17 dec, 2009 23:08

Ja hierzo,
Heb destijds wel 'ns op 'n 952 (zo uit m'n hoofd) gereden.
Moet zeggen dat het me niet eens tegenviel!
't Is weer 'ns wat anders, maar zo is het met elke trekker.
Afbeelding
www.Tractor-Forum.nl
Gebruikersavatar
Niels
Mega senior forumlid
Mega senior forumlid
Netherlands
Berichten: 2634
Lid geworden op: vr 16 jan, 2009 12:33
Voornaam: Niels
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Belarus met powershift

Berichtdoor Niels » vr 18 dec, 2009 11:31

Die B merken vallen niet eens zo tegen hoor, maar hebben echt wel minpuntjes;
Belarus vind ik zelf niet echt wat, Kubota maakt gewoon lawaai als je schakelt en Zetor schakelt niet 100% soepel (tenminste de nieuwe Proxima Power)
Verder zijn ze echt wel degelijk hoor,
alleen zijn ze wat minder luxe afgewerkt...
Gebruikersavatar
Clear-Up
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 508
Lid geworden op: do 22 jan, 2009 16:16
Voornaam: Dave
Locatie: Espel
Contacteer:

Re: Belarus met powershift

Berichtdoor Clear-Up » vr 18 dec, 2009 15:33

Proxima schakelt idd niet helemaal soepel, als je 'n keer mee rijdt en de bestuurder niet door heeft dat de versnellingsbak andersom zit, dan merk je dat wel... De boel vloog nog net niet uit elkaar..
Afbeelding
www.Tractor-Forum.nl
Gebruikersavatar
Frederik
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 478
Lid geworden op: do 07 mei, 2009 15:50
Voornaam: Frederik
Locatie: Bedum
Contacteer:

Re: Belarus met powershift

Berichtdoor Frederik » vr 18 dec, 2009 17:16

Vindt een Proxima al wat andere koek dan een Belarus. Zit allemaal toch wat degelijker in elkaar.
http://www.landbouwfoto.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tom H
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 17:53
Voornaam: Tom
Skype: tomhurenkamp@hotnail.com
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: Belarus met powershift

Berichtdoor Tom H » vr 18 dec, 2009 18:41

Hier rijd er een loonbedrijf, nou ja, pers bedrijf met Belarus. Nare rot dingen. Zijn dan ook echt de oude zonder gesynchroniseerde bak. De jongens zitter er altijd nat van het zweet in! Moeten in de hoogste versnelling weg trekken of met dubbel kluts.
El-Em
Stagiair
Stagiair
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 11:25
Voornaam: Lammert
Locatie: Beerta

Re: Belarus met powershift

Berichtdoor El-Em » zo 20 dec, 2009 13:26

De jongens zitter er altijd nat van het zweet in! Moeten in de hoogste versnelling weg trekken of met dubbel kluts.


Dan zijn het domme jongens,iemand met een beetje feeling kan binnen een half uur sneller schakelen met dubbel "clutch"dan iemand met een gesynchroniseerde bak.(als je het goed in de smiesen hebt,hoef je geeneens de koppeling gebruiken) Maarja iederéén is verwend tegenwoordig en ze kunnen alles,tot ze met wat ouder/minder modern materiaal moeten werken,dan breekt het angst zweet ze uit!(Quote:ze zitten de hele dag nat van het zweet in de trekker :lol: )

mvg Lammert
Drie keer links is ook rechts!!
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
Senior forumlid
Senior forumlid
Peru
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 30 apr, 2009 19:59
Voornaam: Sjoerd
Locatie: Ruinen

Re: Belarus met powershift

Berichtdoor Spiekker; S.J.B. » zo 20 dec, 2009 13:44

Geen koppeling? Tandjes poetsen en iets meer... Trouwens, hier hebben we ook nog een waarmee je moet schakelen. Wel volledig gesynchroniseerd...
mvg
Sjoerd Spiekker




As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"



Huard "Champion de labour"
El-Em
Stagiair
Stagiair
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 11:25
Voornaam: Lammert
Locatie: Beerta

Re: Belarus met powershift

Berichtdoor El-Em » zo 20 dec, 2009 15:45

Niks geen tandjes poetsen....gewoon op toerental schakelen en je hoord niets.Ben al eens geladen van Antwerpen naar huis gereden zonder koppeling,alleen van uit stilstand is even lastig(starten in 1e of 2e versnelling!).


mvg Lammert
Drie keer links is ook rechts!!
Gebruikersavatar
Aorend
Junior forumlid
Junior forumlid
Netherlands
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 11:40
Voornaam: Aorend
Locatie: Uffelte
Contacteer:

Re: Belarus met powershift

Berichtdoor Aorend » zo 20 dec, 2009 22:28

Ik snap het eigenlijk niet hier. iedereen lult erover maar de helft heeft nog nooit op zoiets gezeten. En laten we wel weedn, daar wil je ook niet mee rijden.

Zo'n zetor is nog een heel ander verhaal dan een belarus, die zijn wel robuust en sterk, maar belarus geeft het zo op

Kwaliteit van die trekkers word na mijn mening ook steeds minder. In de oudere types daar zijn de sloten van deuren en ramen veel steviger dan in de nieuwe types. Ik heb al verscheiden keren gehad dat gehad dat ik iets te hard door een gat ging en dan hing mij de zij ruit der weer scheef in, terwijl ik dat in die oudere types nog nooit heb meegemaakt.

En ik weet 100 procent zeker dat je beter een 2 de handse john deere of fendt of valtra of wat dan ook kunt kopen dan een nieuwe belarus van 24000 euro
Farmers do it twice a day

Doe geen dingen die ik ook niet zal doen
ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: Belarus met powershift

Berichtdoor ron » ma 21 dec, 2009 10:49

Zover ik heb kunnen bekijken hebben ze de laatste 30 jaar (of nog langer) geen echte verandering in hun concept doorgevoerd, behalve enige modificaties. Uiterlijk van motoren, versnellingsbakken, achterbrug, hefinrichting onveranderd.
Dit zijn trekkers gemaakt om te TREKKEN. In oost-europa reden ze bijna alleen maar met die getrokken vierwielige wagens, egjes en rondgaande ploegen in de hefinrichting. Langdurige belasting, zoals dag-in dag-uit met bijvoorbeeld rotoreg/zaaimachine houden ze geen jaren vol.
Boeren die er simpel werk mee doen hebben zelfs genoeg aan een oude Belarus en hebben volgens mij echt geen behoefte aan een 4-traps-powershift.
Het zijn wel trekkers die meer ervaring hebben met koude winters, en dan is soms ook erg fijn :app

Groetjes
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
Senior forumlid
Senior forumlid
Peru
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 30 apr, 2009 19:59
Voornaam: Sjoerd
Locatie: Ruinen

Re: Belarus met powershift

Berichtdoor Spiekker; S.J.B. » ma 21 dec, 2009 13:26

Ron: Dus een voerwagentrekker...
mvg
Sjoerd Spiekker




As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"



Huard "Champion de labour"
ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: Belarus met powershift

Berichtdoor ron » ma 21 dec, 2009 19:13

Precies, Sjoerd! Dat zag je vaak in de voormalige DDR na de val van de muur.
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
Senior forumlid
Senior forumlid
Peru
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 30 apr, 2009 19:59
Voornaam: Sjoerd
Locatie: Ruinen

Re: Belarus met powershift

Berichtdoor Spiekker; S.J.B. » wo 02 jun, 2010 11:45

mvg
Sjoerd Spiekker




As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"



Huard "Champion de labour"
Gebruikersavatar
Arjan
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 18 apr, 2010 16:21
Voornaam: Arjan
Skype: arjan_tuning_united@htmail.com
Locatie: Echteld
Contacteer:

Re: Belarus met powershift

Berichtdoor Arjan » wo 02 jun, 2010 19:53

niels schreef:Die B merken vallen niet eens zo tegen hoor, maar hebben echt wel minpuntjes;
Belarus vind ik zelf niet echt wat, Kubota maakt gewoon lawaai als je schakelt en Zetor schakelt niet 100% soepel (tenminste de nieuwe Proxima Power)
Verder zijn ze echt wel degelijk hoor,
alleen zijn ze wat minder luxe afgewerkt...



zetor van mij schakelt ook niet zonder tanden te poetsen


maar met alle trekkers is het zo lig aan het poppetje die het bestuurd ook ik kan een fendt binnen 1000 uur na de klote hebben

maar kan ook 10000 met een b merk rijden maar net wat der al gezegd werd 16 ruggen verschil is veel geld.

maaar voor een vee houder is het zeker de moeite waard

is maar net wat zijn je eisen en tuurlijk is een a merk trekker meeer comfort maar daar betaal je dan ook voor!



en waarschijnlijk is die oostblokker nog met een nijptang en 3 meter ijzerdraad in en uitelkaarte halen en te reviseren :bew :mrgreen:
Arno schreef:achteruitrijden met de kieper omhoog is ZO!! 1990

mvg Arjan

Terug naar “Laatste nieuws”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 183 gasten