Ik kom ook van dat soort formaat kranen af en dan op de TB 175, was ook wel even wennen. Ik heb wel een tiltrotator aan de giek hangen. ( gewicht 320kg ex bak ) Maar ondanks het nadeel van het extra gewicht wil ik absoluut nooit meer zonder ! Als je het eenmaal gewend bent wil je niet weer anders.
Ik kan met de TB 175 een stelcon plaat ( zeflde gewicht als die van jou ) zonder gebruik van m'n schuifbord zo'n 3/4m van kraan weg leggen. En dan heb ik m'n tiltrotator er gewoon aan hangen ( kan hem er ook wat lastig af halen )
Ik vind vooral bij dit formaat kraantjes een tiltrotator erg handig. Je zit veel bij stratemakers, hoveniers, kabels en leidingen enz. Je draait vaak in krappe ruimtes ( anders hadden ze wel een 13/14tons mobiele besteld ) Dus hoe meer je kunt doen met je kraan hoe veelzeidiger je bent. Vooral met randjes en kantjes afwerken is het verschrikkelijk makkelijk.
Gebruik je de sloot/sorteer functie wel eens ?
Had je in de JCB ook een extra functie voor de verlenggiek waarmee je de functie van de bak en het voetpedaal kunt omruilen ? zo heb je de bakcylinder op de verlengiek in de kruishendel zitten en de bakcylinder aan de gewone giek op het voetpedaal. Ook erg handig