tja als jullie het zeggen zal het wel zo zijn maar bronbemaling en inwateren lijkt mij niet geheel logisch, al zal der wel een hele theorie achter zitten
geoff, hebben ze de bak cilinder nu omgekoppeld? zodat de bak nog steeds met dezelfde functie bedient? lijkt mij wel het makkelijkst
Komt het zand iig wel goed vast van te zitten Herman
Ennuh Sjoerd, over die lagen zal jij toch moeten weten als akkerbouwer.... Als je dat ook allemaal door elkaar gaat vermengen gaat de structuur ook naar de haaien, met de gevolgen van dien..
Zowel in de B als C serie volvo's zit een knopje waarmee je de extra funtie en de bakcylinder functie kunt omzetten. Dus zogouw je de verlenggiek er aan hebt gooi je het knopje om. dan heb je de bakcylinder van de verlenggiek op de joystick zetten. en de echte bakcylinder ( van de lepelsteel dus ) op je proportionele bediening of voetpedaal.
Wat betreft het verdichten. Slempen is de beste verdichtingsmethode, daar kan geen triplaat of wals tegenop. helemaal in combinatie met bronbemaling. Maar dit moet allemaal wel kunnen vanzelf. Vandaag weer een laag grond er in gebracht. deze staat nu onder water. en het gat wordt vandaag weer leeg gepompt door de drain onderin het gat en de bronbemaling. Er zijn 2 nadelen. Je moet er de tijd voor hebben, en je moet beschikken over voldoende water en pompen / drainage.
De dumper machinist had even wat foto's gemaakt terwijl ik hem lade, de toppert
De John Deere 7430 premium met Alasco enkelasser zijn van Van Calker BV uit Kolham, Geweldig mooie trekker
De nieuwe ( voor ons ) combi dumper vandaag ook voor het eerst gezien. De TM115 moest voor een onderhoudsbeurd. Knappe dumper! Deze combinatie draait continu voor Ballast Nedam.
Tm165 had z'n beurt al gehad, en is gelijk ook even gepoetst.
Vandaag een dag op de Volvo ECR 235 C gedraait, Mijn 140b draait super, maar dit is toch echt de overtreffende trap. wat een ge-wel-dige machine 26 ton schoon aan de haak en geen kont. Als je er met de rupsen tussen past kun je er draaien. zo simpel is het gewoon. Deze 26tons rups kan in krappere ruimtes draaien als een Takeuchi TB 175, 7 tons midikraan...
5.7m monogiek & 2.9m lepelsteel + Engcon EC 20.
Radiateur, luchtfilter en accu's achter de cabine.
Pomp & filters zitten aan de andere kant
Ventielen zitten voorop. Alles is erg goed toegankelijk
De cabine. Bijna het zelfde als de normale C serie. Alleen wat compacter.
Volvo EW 140 C is ook van de partij op deze klus.
New Holland TM140 met Alasco 10m3 dumper. Geweldig degelijk, en goed gebouwd ding ( de dumper he .... ) !!
Bij die binnendraaier zat ik alleen te denken dat hij niet zo'n ver uit stekende achterkant had, maar de giek moet ook bijna helemaal opgevouwen worden.
Super mooi kraantje die binnendraaier. Scheelt al veel dat je geen stuur nodig bent, dus dat het iets compacter is zul je waarschijnlijk weinig last van hebben
Of er nu een stuur in zit, of 2 pedalen voor de rups is lood om oud ijzer voor de ruimte in de cabine. De cabine is 25cm korter en 8cm smaller als de normale C serie. En dat merk je wel in de ruimte !
Dat is wel zo Geoff, maar ik vind de stuurkolom uit een c serie toch best robuust. Maar je mist eigenlijk gewoon de ruimte die normaal voor het stuur zit en een stukje achter de stoel.
Voor de stoel mis je niks. Achter de stoel ben je alles kwijt. Als je de stoel helemaal naar achter hebt staan. dan zit je tegen de achterkant van de cabine aan. Normaal heb je nier nog een aardig stuk ruimte, De nadelen wegen nog niet op tegen de voordelen van deze machine.
Die kan prima op de afdekplaat van de accu's staan, de deur achter de cabine. Ik heb hem ook altijd achter die deur staan. Onhandig ding om in de cabine te hebben staan. Als je bij je papier winkel moet staat die koelbox je altijd in de weg. Gewoon buiten de cabine dat ding. Je hebt een hele beperte ruimte in de cabine van welke kraan dan ook, dan moet je er geen koelbox in gaan zetten.
Dat heb ik nog niet eerder gehoord dat ze daar de koelbox neer zetten, maar ik kan me er wel iets bij voor stellen. En tja de voordelen zijn vaker bellangrijker als nadelen, vooral als het er meer zijn
Mooi plekje voor de koelbox. In de cabine staat hij je alleen maar in de weg. Heb altijd een flesje water in de cabine staan. de rest staat gewoon in de koelbox achter de deur. Staat ie mooi in de schaduw en hij staat je nooit in het pad.
Alles wat je aanschaft weeg je de voor en nadelen af. Want er is niks zonder nadelen. Geen kranen, geen aanbouwdelen, niks. Alles heeft nadelen.