Mijn grondverzet foto's
- GP Hoving
- Senior forumlid
- Voornaam: Geoffrey
Re: Mijn grondverzet foto's
Dan is er maar 1 school voor jou. en dat is het Soma College in Harderwijk. Absolute nr 1 school op grondverzet gebied !
Helemaal gelijk in. Je moet het leren in de praktijk, maar zonder de theorie te weten loop je in de praktijk muurvast. Maar je moet wel een leerbedrijf hebben die je in staat stelt om het te kunnen leren! Want als ik kijk naar grotendeels van m'n klasgenoten, dan zijn er 2, misschien 3 die in de zelfde situatie zitten als mij ( vaste kraan, in het grondwerk & 100% in de verhuur ) van de 25 jongens ! Een goed leerbedrijf maakt absoluut het verschil !
Helemaal gelijk in. Je moet het leren in de praktijk, maar zonder de theorie te weten loop je in de praktijk muurvast. Maar je moet wel een leerbedrijf hebben die je in staat stelt om het te kunnen leren! Want als ik kijk naar grotendeels van m'n klasgenoten, dan zijn er 2, misschien 3 die in de zelfde situatie zitten als mij ( vaste kraan, in het grondwerk & 100% in de verhuur ) van de 25 jongens ! Een goed leerbedrijf maakt absoluut het verschil !
-
- Forumlid
- Voornaam: Hermen
- Contacteer:
Tja, die school heb ik al vaker voorbij horen komen. maar zitten er op die school ook al leerlingen van 17 jaar? En dan punt 2, mijn leerbedrijf kan mij nog niet op pad sturen met een kraan, aangezien je 18 moet zijn. Daarom maak ik ook eerst de opleiding af die ik nu doe, en dan ga ik denk ik richting Soma.
Groet,
Hermen J
Vake buj te bange, mangs te dapper
Hermen J

- Tom H
- Forumlid
- Voornaam: Tom
- Contacteer:
Een kamaraad van me doet die opleiding ook. Die is begonnen toch hij ook nog 17 was en al eens aan gehouden maar de politie zegt er niks van....
- GP Hoving
- Senior forumlid
Als ik een tip mag geven. Ga niet bij een leerbedrijf aan het werk met 1 of 2 kranen. Maar ga op zoek naar een grote grondverzetter / aannemer. Hier kom je veel en veel sneller aan het draaien toe op de kraan als bij een loonbedrijf of grondverzetbedrijf die het 100% van de verhuur moet hebben. Hier kun je niet zomaar een onervaren leerling wegsturen met een kraan wegsturen. Het werk wat je afleverd is reclame voor het je werkgever/leerbedrijf, Als je er een potje van maakt ( want dat gebeurd iedereen wel eens ) Dan staan er voor jou 3 andere klaar die heel graag voor die klant/aannemer aan de gang willen. En dat jij leerling machinist bent heeft een uitvoerder/opdrachtgever totaal geen booschap aan. Hij huurd een kraan om een klus te klaren. Voor jou 3 andere.. zo simpel is het gewoon..
Ik heb gewoon gruwlijk veel geluk gehad met het eerste jaar bij een grote aannemer/grondverzetter, giga veel werk in alle facetten van de sector. en daar kun je het draaien met de kraan mooi onder de knie krijgen omdat, door hun eigen, aangenomen werk gewoon aan het draaien kunt.. En de fijne kneepjes van het vak leer ik nu bij een kleiner grondverzetbedrijf die het 100% van de verhuur moet hebben. Dit is volgens mij, voor elke leerling gewoon de winnende combinatie.
Als het op kranen en shovels aan komt, weet de politie 9 van de 10x ook niet hoe het zit. Je kunt na je middelbare school bij het Soma College terecht. Volgens mij dus vanaf 16 jaar..
Ik heb gewoon gruwlijk veel geluk gehad met het eerste jaar bij een grote aannemer/grondverzetter, giga veel werk in alle facetten van de sector. en daar kun je het draaien met de kraan mooi onder de knie krijgen omdat, door hun eigen, aangenomen werk gewoon aan het draaien kunt.. En de fijne kneepjes van het vak leer ik nu bij een kleiner grondverzetbedrijf die het 100% van de verhuur moet hebben. Dit is volgens mij, voor elke leerling gewoon de winnende combinatie.
Als het op kranen en shovels aan komt, weet de politie 9 van de 10x ook niet hoe het zit. Je kunt na je middelbare school bij het Soma College terecht. Volgens mij dus vanaf 16 jaar..
- Niels
- Mega senior forumlid
- Voornaam: Niels
- Contacteer:
GP Hoving schreef:...
Dus Soma is MBO zegmaar? Maar dan zou je tot je 20ste naar school gaan zegmaar,
ben jij 2x blijven zitten? Of wat heb je die andere jaren gedaan dan?
- Spiekker; S.J.B.
- Senior forumlid
- Voornaam: Sjoerd
Nope, SOMA duurt 2 of 3 jaar, hangt van de opleiding af. Ik denk dat Geoffrey nog wat anders gedaan heeft, daarvoor...
mvg
Sjoerd Spiekker
As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"
Huard "Champion de labour"
Sjoerd Spiekker
As my father always used to say: "D'r loopt mear gekk'n rond, dan datter vaste zit!"
- GP Hoving
- Senior forumlid
Soma BBL duurd 2 jaar ( werken - leren ) en de BOL ( volledig dagonderwijs+ stages ) duurd 3 jaar. Dus ja. ik heb inderdaad hiervoor nog wat anders gedaan, Agrarisch Loonwerk niveau 4
Aangezien er in het grondverzet meer werk is en je een beter boterham kunt verdienen en meer doorstroom mogelijkheden heb, heb ik dus uiteindelijk gekozen voor de grondverzet, en niet voor loonwerk 

-
- Forumlid
- Contacteer:
Dus ik zou in principe de zelfde weg kunnen volgen als jou, ik doe nu ook loonwerk niveau 4. Daarna was ik van plan een andere opleiding te doen.
Groet,
Hermen J
Hermen J

- Niels
- Mega senior forumlid
- Contacteer:
Aha op zoon manier...
Heb ook welleens gehoord dat sommigen eerst opleiding loonwerk afgerond hebben, en daarna nog machinistenopleiding hebben gedaan
Heb ook welleens gehoord dat sommigen eerst opleiding loonwerk afgerond hebben, en daarna nog machinistenopleiding hebben gedaan

- Spiekker; S.J.B.
- Senior forumlid
- Voornaam: Sjoerd
Dus nu ken je een voorbeeld, Niels 

mvg
Sjoerd Spiekker
Sjoerd Spiekker
- Niels
- Mega senior forumlid
- Contacteer:
Afgerond he, niet half 

- CornelisJ90
- Forumlid
- Voornaam: Cornelis
Die loonwerkopleiding is dus echt 3x niets... Gewoon tijdsverspilling.
En Hermen, als ik je 1 tip mag geven, blijf naar school gaan zolang je de kans krijgt
Dommer zal je er niet van worden, en elk papiertje is meegenomen!
En Hermen, als ik je 1 tip mag geven, blijf naar school gaan zolang je de kans krijgt

[Half bezopen zijn, is een gebrek aan doorzettingsvermogen hebben ...
- Stigter
- Beheerder
- Voornaam: Arie
- Contacteer:
En met die tip van Cornelis ben ik het volledig mee eens, ze kijken eerst naar je diploma's en daarna pas naar de rest. Papieren zijn tegenwoordig zo belangrijk!
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Arie Stigter
-
- Forumlid
- Contacteer:
Doe ik ook Cornelis
Dat hoor ik als maar van men pa, ma en familie. Dus dat doe ik ook. Daarom ga ik denk ik eerst gewoon door met loonwerk en dan wss kraanmachinist. En daarna eventueel nog monteur, maar dat is voor latere zorg. Eerst nog maar is 3 jaar loonwerk doen. Beetje meer ervaring op doen met de kraan etc etc. En dan KWW 

Groet,
Hermen J
Hermen J

- GP Hoving
- Senior forumlid
De laatste meters riool er vandaag ingelegd, de zandbaan geprofileerd en "Tensa doek" er over. Morgen komt er menggranulaat ( gebroken puin ) op.

- Stigter
- Beheerder
- Contacteer:
Tensadoek is toch dat zwarte doek waardoor zand en puin gescheiden blijven? Waardoor het 1 harde plaat wordt? Dan heb ik het juiste in mijn gedachte.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Arie Stigter
- GP Hoving
- Senior forumlid
Dit is ook de eerste keer dat ik het zie / gebruikt heb hoor Arie. Het is een ruitjes doek van stug plastic, Heel anders als worteldoek. Dit moet de drukken opvangen va de puinbaan om doorzakken te voorkomen ( vieze vette zeeklei !! ). Ik profieleer de onderbaan. daar komt het doek over en dan verdeel ik het puin er grof over ± 25cm, Als alles onder het puin zit komt er een shovel op om hem te profileren. Dat werkt makkelijker & sneller op grote oppervlaktes als met een kraan.
Zal morgen even een foto maken van dat Tensa doek, dan heb je een beetje een idee
Zal morgen even een foto maken van dat Tensa doek, dan heb je een beetje een idee

- Stigter
- Beheerder
- Contacteer:
Dat doek laat wel water door Geoff?
Shovel gaat er neem ik aan ook met een wals over?
Shovel gaat er neem ik aan ook met een wals over?
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Arie Stigter
- GP Hoving
- Senior forumlid
Het wordt niet gewalst Arie. Daar is de oppervlakte weer te klein voor. Alles is aangetrilt met een wacker trilplaat

Het "tensa doek"

Mammoet was op lokatie met een 120 tonner. Vloer delen leggen.

Het "tensa doek"

Mammoet was op lokatie met een 120 tonner. Vloer delen leggen.

- Stigter
- Beheerder
- Contacteer:
16 ton's trilplaat?
Ik heb dat tensa nooit eerder gezien!
Ik heb dat tensa nooit eerder gezien!
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Arie Stigter
- GP Hoving
- Senior forumlid
Geen idee wat voor trilplaat Arie.
- GP Hoving
- Senior forumlid
Vandaag de nieuwe Takeuchi even geprobeerd. Moest funderingsleuf graven voor silo wanden bij een veehouder. Stonden nogal wat bomen. Dus de nieuwe Takeuchi maar even opgehaald, hij heeft inmiddels 108 uur op de klok. Erg fijn kraantje met goed zicht rondom de machine !

De nieuwe console van de 200 serie.

Radio en bediening van de snelwissel, kachel, ruitenwissers en werklampen.

De nieuwe console van de 200 serie.

Radio en bediening van de snelwissel, kachel, ruitenwissers en werklampen.

-
- Forumlid
- Contacteer:
Das weer even wat anders als een dikke Volvo
Maar wel fijne kraantjes, die Takeuchi's.

Groet,
Hermen J
Hermen J

- beginner
- Beginner
- Voornaam: Thibaut
- Contacteer:
Met de Mobiele Volvo door de struiken heen
Moet je ook nog silowanden zetten of was het enkel uitgraven?
Ik neem aan dat de boer hier zelf met trekker en dumper meerijdt, ofniet?

Moet je ook nog silowanden zetten of was het enkel uitgraven?
Ik neem aan dat de boer hier zelf met trekker en dumper meerijdt, ofniet?
http://grondverzetinbeeld.wordpress.com/
- Niels
- Mega senior forumlid
- Contacteer:
Idd leuk kraantje Geoffrey!
En denk alleen uitgraven, ik ga ervan uit dat het gezet wordt.
Bij mijn oom en tante zijn ze van Bosch beton helemaal uit Nederland gekomen om de silo's te vergroten
Maar ik weet niet hoe dat hier gaat, dus ze kunnen nog best zelf geplaatst worden
En denk alleen uitgraven, ik ga ervan uit dat het gezet wordt.
Bij mijn oom en tante zijn ze van Bosch beton helemaal uit Nederland gekomen om de silo's te vergroten

Maar ik weet niet hoe dat hier gaat, dus ze kunnen nog best zelf geplaatst worden

Terug naar “Grond-, water- en wegenbouw”