forum ‘BoerENnatuur’ bundelt kennis

jokerlh
Nieuw lid
Nieuw lid
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: do 25 aug, 2011 12:47
Voornaam: Joke

forum ‘BoerENnatuur’ bundelt kennis

Berichtdoor jokerlh » do 01 sep, 2011 16:18

Heb je een praktische vraag rond landbouw en biodiversiteit en weet je niet waar je hiermee terecht kan? Het internetforum http://www.boerennatuur.be helpt je een antwoord te vinden en bundelt de informatie over de meest courante onderwerpen in digitale cursussen. Registreer je snel en ontdek een brede waaier aan kennis aangeleverd door collega-landbouwers en verschillende experts.

Biodiversiteit en natuur zijn de laatste jaren niet meer weg te denken in de bedrijfsvoering van een moderne landbouwer. Denk maar aan de verschillende beheerovereenkomsten, de aanleg van poelen of houtkanten, de perceelsranden, … Al deze ontwikkelingen brengen natuurlijk een hoop praktische vragen met zich mee. Hoe ga ik om met de uitbereiding van pitrus in mijn graslanden? Welke struiksoorten komen in aanmerking voor de aanleg van een streekeigen haag? Hoe maak ik mijn bedrijf aantrekkelijk voor de huiszwaluw? …

De huidige kennis over ‘boer&natuur’ is momenteel sterk verspreid in Vlaanderen, niet enkel bij de onderzoekscentra, maar ook bij de landbouwers en natuurbeschermers. Via het forum BoerENnatuur proberen we die kennis te bundelen en door te spelen. Het forum is in eerste instantie bedoeld voor land- en tuinbouwers maar is toegankelijk voor iedereen die geïnteresseerd is in landbouw en biodiversiteit. Collega land- en tuinbouwers en experts beantwoorden de vragen.

Ben je benieuwd naar de antwoorden op bovenstaande vragen? Of heb je zelf een praktische vraag rond landbouw en biodiversiteit? Surf dan snel naar http://www.boerennatuur.be en registreer je vandaag! Hierdoor ontvang je bovendien de 2-maandelijkse nieuwsbrief en blijf je op de hoogte van de meest recentste gedachtewisselingen op het forum.

Dit project kwam tot stand met steun van de Vlaamse overheid en wordt gezamenlijk uitgewerkt door Inagro en het Regionaal Landschap Haspengouw en Voeren vzw.


Terug naar “Webweetjes”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten