Superhoge heffing voor melkveehouderij

De nieuwste berichten op het gebied van Akkerbouw & tuinbouw & veeteelt.Afbeelding
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Superhoge heffing voor melkveehouderij

Berichtdoor Stigter » ma 26 mei, 2014 16:13

De superheffing over melkjaar 2013/2014 is uitgekomen op een recordbedrag van €132 miljoen. De melkveehouders hebben het quotum overschreden met 474 miljoen kilo melk. Dit blijkt uit gegevens van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl). Hoeveel de zelfzuivelaars over het quotum hebben gemolken is nog onbekend, hiervan zijn nog niet alle leveringen bekend.

In totaal werd 4 procent meer melk geleverd dan in melkjaar 2012/2013, toen werd het quotum uiteindelijk niet vol gemolken. Met zo'n 17.000 melkveehouders in Nederland komt de gemiddelde boete per melkveehouder op €7.765 uit.

De Europese Unie heeft superheffing in 1984 ingevoerd. De melkproductie lag op een dermate hoog niveau dat er veel meer aanbod dan vraag was met de bekende boter- en poederbergen tot gevolg.

lees verder

Of te wel, vanaf 2015 geen quotum, maar nu nog even zakken vullen voor Europa.. In totaal een kleine miljard euro betaald aan boete.. levert het ook nog wat op? Of is Nederland alleen maar melkkoe voor Europa?


Met vriendelijke groet,
Arie Stigter

Gebruikersavatar
mike_v
Forumlid
Forumlid
Belgium
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 28 jun, 2010 21:25
Voornaam: Mike
Locatie: Overpelt
Contacteer:

Re: Superhoge heffing voor melkveehouderij

Berichtdoor mike_v » di 27 mei, 2014 14:47

Denk eerder dat het ligt aan de nieuwe bedrijven of bedrijven die aan het uitbreiden zijn geslagen, om vanaf 2015 meteen met een volle stal te kunnen starten. Die dus met andere woorden wel wisten dat ze teveel gingen geproduceerd hebben dit jaar.
Vriendelijke Groeten

Mike.



Afbeelding
AgroFotografie.be
Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Superhoge heffing voor melkveehouderij

Berichtdoor Stigter » wo 28 mei, 2014 19:58

Ik begrijp dat men zich voor moet bereiden op 2015. Je kan nu eenmaal niet op 1 januari 2015 je stal etc vergroot hebben.

Maar als de EU iets afschaft omdat het overbodig is geworden, waarom dan nog wel even gauw een enorme boete uitdelen? Dat stuit mij een beetje tegen de borst. Meestal wordt wanneer een nieuwe regelgeving bekend is gemaakt gedoogt,totdat de nieuwe regelgeving een feit is, nu niet.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
mike_v
Forumlid
Forumlid
Belgium
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 28 jun, 2010 21:25
Voornaam: Mike
Locatie: Overpelt
Contacteer:

Re: Superhoge heffing voor melkveehouderij

Berichtdoor mike_v » vr 30 mei, 2014 19:19

Tja, daar zal niemand op kunnen antwoorden ;-) .
Vriendelijke Groeten

Mike.



Afbeelding
AgroFotografie.be

Terug naar “Laatste nieuws”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten