Nieuwe, veiligere De Boer koeborstel

Gebruikersavatar
Joran
Moderator
Moderator
Netherlands
Berichten: 1543
Lid geworden op: zo 14 feb, 2010 17:40
Voornaam: Joran
Skype: joran.kok@hotmail.com
Locatie: Oosterwolde
Contacteer:

Nieuwe, veiligere De Boer koeborstel

Berichtdoor Joran » wo 09 feb, 2011 14:32

Stalinrichter De Boer heeft een nieuwe koeborstel in het programma. De borstel moet de koeien beter schoonmaken dan voorheen. Daarvoor heeft de borstel namelijk een nieuwe, cilindrische vorm gekregen.

De borstel heeft zowel lange als korte haren. Er zijn acht ringen met een diameter van 40 cm en acht ringen met een borsteldiameter van 50 cm. Dat zou een beter borsteleffect moeten opleveren. Omdat de borstel niet pendelt kan de koe namelijk hard tegen de borstel drukken, waardoor ook haar rug goed schoon wordt. Dat heeft dan weer als grote voordeel dat het dier haar warmte beter kwijt kan.

Cilindrische vorm
Doordat de borstel geen diabolo maar een cilindrische vorm heeft, zal de staart van de koe niet snel om de borstel draaien, verwacht de fabrikant. Daardoor kan de beveiliging minder licht afgesteld worden, zodat de borstel haar werk nog steeds kan doen als de koe er hard tegen aandrukt. Daar komt bij dat de koeborstel, iedere keer als hij start, van draairichting verandert. Daardoor gaan de haren niet plat liggen en gaan de borstels dus langer mee.

De M-brush kost 1.450 euro exclusief btw.

Afbeelding

Afbeelding

bron:Mechaman


mvg, Joran

Deutz Fahr!

Gebruikersavatar
Stigter
Beheerder
Beheerder
Netherlands
Berichten: 4621
Lid geworden op: do 08 jan, 2009 17:05
Voornaam: Arie
Skype: gebruik ik niet
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Nieuwe, veiligere De Boer koeborstel

Berichtdoor Stigter » wo 09 feb, 2011 22:39

Ik heb geen idee van de vacht van een koe, maar ik lees
Daar komt bij dat de koeborstel, iedere keer als hij start, van draairichting verandert. Daardoor gaan de haren niet plat liggen en gaan de borstels dus langer mee.
huisdieren hebben een hekel aan tegen de vacht in borstelen, dat geldt niet voor koeien?
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter

Terug naar “Veeteelt”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten