tractoren in de tuinbouw?

Gebruikersavatar
CornelisJ90
Forumlid
Forumlid
Suriname
Berichten: 769
Lid geworden op: di 20 jan, 2009 20:36
Voornaam: Cornelis
Skype: Ik gebruik Whatsapp
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: tractoren in de tuinbouw?

Berichtdoor CornelisJ90 » wo 11 feb, 2009 20:52

Joost schreef:Ik vind JD echt niet beter dan Fendt hoor als ik hier nog even op in mag gaan! Natuurlijk heeft Fendt standaard veel comfort. Maar een nieuwe JD heb je ook met voorasvering en als je de 50 km/h uitvoering neemt loopt ie ook dik 55 km/h. Hier is Fendt dus niet de enige (Zelfs deutz haalt dit al) Het grote voordeel aan JD vind ik dat je er zo mee wegrijdt! Voor een Fendt moet je eerst een week studeren! Dit zijn mijn ervaringen, natuurlijk zijn er mensen die er veel mee rijden en voor wie het een eitje is maar als ik zie hoeveel knoppen Fendt heeft voor 1 functie! Dan is dat bij JD allemaal wel iets overzichtelijker.


Ik rijd nu toevallig met een John-Deere 7530 Premium Autopowr met TLS en luchtdrukberemd (50km/h dus!). Maar ik moet eerlijk zeggen dat die computer van een J-D veel moeilijker is als een Fendt. Het wegrijden snapt iedereen, maar voorderest mogen ze nog een puntje zuigen aan Fendt. Ik wilde wat instellingen veranderen en die computer is gewoon niet te begrijpen :? Zelfs voor een simpele handeling als je zwaailampen heb je al die boordcomputer nodig. Hierin zijn ze toch een beetje in doorgeslagen. En ik vind zelf de ergonomie stukken beter van een Fendt, je kan alles in één oog opslag zien, en er zitten geen vervelende knoppen tegen de C stijl aan.


[Half bezopen zijn, is een gebrek aan doorzettingsvermogen hebben ...

ron
Forumlid
Forumlid
Poland
Berichten: 874
Lid geworden op: wo 28 jan, 2009 20:31
Voornaam: Ron
Locatie: Nowe Batorowo (Polen)

Re: tractoren in de tuinbouw?

Berichtdoor ron » wo 11 feb, 2009 22:19

Kijk, hier noemen jullie nou interessante dingen op.
Omdat er hier weinig van dit nieuwere spul rondrijdt moet ik het toch een beetje halen uit (jullie) ervaringen uit het westen.

En dat er nu bijna bij elk merk bij storing de monteur met laptop moet komen, vind ik zelf ook niet de goede richting op gaan. Maar ik denk dat we geen keus meer hebben :cry:
Al die elektronika werkt verschrikkelijk mooi, alleen vind ik dat ze er wel heel ver in gaan. Blijkbaar toch vraag voor :|

Persoonlijk vind ik de 90-serie van Fiatagri uit de jaren tachtig redelijk betrouwbaar en als boer redelijk te repareren. Maar dat zal ook wel voor meer trekkers gelden van die bouwjaren.

Groetjes, Ron
Gebruikersavatar
Niels644
Forumlid
Forumlid
Netherlands
Berichten: 407
Lid geworden op: do 22 jan, 2009 20:37
Voornaam: Niels
Locatie: Woudenberg

Re: tractoren in de tuinbouw?

Berichtdoor Niels644 » zo 22 feb, 2009 13:37

Tsja, zo ook onze 644 uit eind jaren 70. Het enige elektronische er aan is de verlichting, startmotor en dynamo. Aan dat beestje kun je nog bijzonder goed sleutelen enzo, en in mijn ogen is dat tegenwoordig niet meer te doen door al die elektronica, het is er in ieder geval een stuk minder begrijpelijk van geworden :P

Terug naar “Tuinbouw”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten